nachtvoeding afbouwen

Ik heb nog even de reacties gelezen en wil toch nog even reageren.

Doorslapen houdt in dat kinderen 5/6 uur achter elkaar slapen! Dit noemen ze op het CB al doorslapen. de meeste kinderen slapen dus al door rond 3 maanden!

Ik lees dat je 's nachts 100 cc geeft, hier zou ik een volle fles van maken... misschien gaat ie daarna weer iets langer slapen en dan kun je zelf ook weer een langer slaapje doen. Het CB gaf aan mij het advies om overdag meer te geven, zodat je kindje meer verzadigd is.

Ik weet niet wat je schema is, maar gaat je kindje al vroeg de nacht in? Ik bedoel hoe lang is de tijd voor de voeding van 11 uur 's avonds???? Zit daar meer dan 3/4 uur tussen? Of heb je dan om 7/8 uur nog gevoed? Bij ons sliep loïs al zo vast rond die tijd... maar we maakten haar rond 10.30 uur wakker en dan gaven we haar een fles, vervolgens tufte ze dan tot 4/5 uur... dan kun je zelf iets eerder naar bed!

Succes en hopelijk slaap je snel zelf ook lekker door.... maarre ik wil je niet bang maken maar er zijn veel baby's die tot 6 maanden 's nachts nog komen en zeker voor de laatste voeding van 11 uur. accepteer het gewoon, alhoewel het erg lastig is... dat wel... probeer overdag ook een tukje te doen als je niet werkt.
 
Abel is 10 weken is geen 4 maanden... Als je kind 4 maanden is dan is hij 18 weken!
De winkels bieden het aan, maar geadviseerd wordt het niet door mensen die er verstand van hebben! Dus ik zou het liever nog even niet aanbieden. Nare bijwerking van rijstebloem is dat veel baby's er harde ontlasting van krijgen.... zit je ook niet op te wachten.
 
Onze dochter Liv is nu 7 weken, weegt ong 4400 gr en krijgt nu nog 6 voedingen van 140 cc. Veels te veel volgens cb, maar we gaven dit omdat ze volgens ons nog honger had, nu krijgt ze ook voeding voor hongerige babys

Volgens cb kunnen wij nu de nachtvoeding stopzetten zodat we op 5 voedingen zitten. Als ze s nachts nog zou komen kunnen we een verdund flesje geven

De 1e nacht na bezoek aan cb werd ze rond half 5 wakker, beetje mekkeren maar niet huilen. Dus hadden we gewacht tot 7 uur en kreeg flesje. Ik voelde me toch wel schuldig,ze wordt toch niet zomaar wakker? nacht erna zelfde verhaal maar ben toen in haar kamertje gaan kijken hoe ze erbij lag, en ze zag me dus staan. Mevrouw wilde ook geen speentje dus toen ik weg ging, ging ze huilen. was ondertussen al 05.45 dus ik had zoiets van, geef haar volledige fles en dan rekken we de tijden overdag wel, om s avonds weer op 11 u uit te komen. maar nee, manlief gaf verdund flesje tot 90cc. veels te weinig, ze had nog honger en huilen. kwart voor 8 hele fles gegeven,. En gisternacht werd ze om 4 uur wakker, heb r aangelengd flesje gegeven en vanmorgen om 7.45 weer volledig.
had in de fles van 7 uur al minder gedaan en die van 11 uur meer, maar ze drinkt evengoed tot 140cc dus meer erin heeft geen zin.

Ik weet niet zo goed wat te doen? elke keer laten liggen tot 7 uur, of toch de voeding tussendoor. Is het een soort gewenning dat ze elke keer wakker wordt of heeft ze echt honger? ze huilt niet voluit maar meer beetje mekkeren. Of kan ik t beste elke keer t tijdstip dat ze nachtflesje krijgt met een half uur verlengen? Ze krijgt nu overdag 5x140 dus eigenlijk nog iets te veel, dus nachtvoeding is in principe niet nodig
 
Bieb, je kleine meid is pas 7 weken!! Ze slaapt pas door als ze er zelf aan toe is! Ik heb onze dochter Kirsten snachts gevoed wanneer zij honger had. Ik zou gewoon lekker de fles blijven geven snachts. Meeste baby's beginnen met 12 weken door te slapen, sommige slapen met 6 maanden nog niet door. Mijn dochtertje drinkt nu heel slecht op het moment waardoor ze savonds en snachts voor haar voeding komt. Dan krijgt ze mij een fles klaar.

succes!
 
Bieb,

Zo herkenbaar jouw verhaal. Wij hadden ook zo'n hongerwolf! Die wou altijd wel een fles en dronk m ook altijd helemaal leeg hoor. maar wat is te veel? je mag maximaal 180 cc x haar gewicht geven! Ik heb voor je uitgerekent dat dat ongeveer 800 cc over de hele dag is. In elke fles mag dus 800 : 5 = 160 cc melk. Nou, je doet het dus echt goed! Je geeft echt niet teveel. Het CB houdt het altijd heel laag aan omdat ze geen dikke kinderen willen, maar hongerlijders die smachten naar een fles is ook vreselijk! 150 x gewicht is voor onze meiden veel te weinig. Goed dat je melk voor hongerige baby's geeft, het hielp bij ons wel een beetje, maar de ergste honger ging pas over toen ze met 6 maanden bijvoeding kreeg... en Loïs is qua lengte en gewicht boven het gemiddelde, maar of dat van het vele drinken komt (geen idee), wat ik aanbood was altijd prima van mijn CB en ik hield altijd 180 x gewicht aan als maximum en later maximaal 1 liter melk. Nu ze 9 maanden is, eet ze nog heel goed. Ze lust het allemaal zo graag. Nou wees er blij mee.... er zijn ook kinderen die niet willen... daar heb je veel meer werk mee dan met kinderen die hun fles maar al te graag willen. geniet er maar van!

Ik vind dat je meidje het al heel goed doet 's nachts. tussen 4 en 5 uur komen rond 7 weken noemt men al doorslapen en ik geloof vast dat het niet heel lang meer duurt voordat ze 6 uur haalt. Loïs sliep met 8 weken van 11 tot 6 door. Ondanks haar honger... dat ging dus prima.

Succes ermee en geniet van je kleintje... ze zijn zo snel groot!
 
Terug
Bovenaan