Nachtvoeding overslaan

Hoi,

Weet iemand hoe ik Diederik kan stimuleren de nachtvoeding over te slaan? Hij drinkt nu 7-8 voedingen van 120 CC, zo'n beetje om de 3,5 uur. Dit is eigenlijk teveel voor hem, zolang hij geen nachtvoeding overslaat. Vanmorgen heeft hij een fles dus ook maar half leeggedronken, op zich prima dat hij aangeeft dat hij genoeg heeft, maar ik heb dat liever 's nachts! De kraamverzorgster zei ook dat ik pas naar om de 4 uur voeden toe mag als hij 1 nachtvoeding laat vallen. Ik red het nu al niet meer om om de 3 uur te voeden, aangezien hij dan echt teveel binnen krijgt, en vaak ook nog diep in slaap is na 3 uur.

Verder drinkt en slaapt hij erg goed, dus ik ben tevreden, maar ik zit nu even te zoeken naar hoe hij die nachtvoeding laat schieten. Of komt er gewoon een moment dat hij 's nachts besluit door te slapen? Hij is nog maar 2 weken oud, dus het heeft ook nog geen haast wat mij betreft.

x

Mmmm...geen idee eigenlijk. Ik zit zelf een beetje met hetzelfde. Bij mij krijgen ze nog 1 nachtvoeding maar overdag komen ze ook nog om de 3 uur terwijl ze al 7 weken zijn.

Ik heb me er maar bij neergelegd, als ze zover zijn dat ze om de 4 uur kunnen dan geven ze dat vanzelf wel aan toch?

Misschien zou je kunnen proberen de laatste voeding van de dag iets te rekken, misschien komt hij dan s nachts ook wat later??

Groetjes!

Hoi!

Ik weet het ook niet zo goed. Tot 2 dagen geleden gaven wij om de 3 uur 100 cc. 's Nachts kwam hij dan pas na 4 of 5 uur.
Nu voeden we om de 4 uur en 's nachts ook 1 keer er uit na 4 uur. Dit doen we omdat ook wij merkten dat onze zoon te vaak gevoed werd. Hij zat dan nog te vol van de vorige voeding en spuugde veel.
Toch merk ik dat hij zijn 3 uren schema nog een beetje vasthoudt.

Het cb gaf aan dat we, ondanks flesvoeding, enigszins op aanvraag moeten voeden. Dus ook 's nachts en dat we er voorlopig gewoon aan vast zitten. Het heeft volgens hen geen zin om hem in een schema te duwen, want als hij honger heeft, heeft hij gewoon honger.

Sven is nu 4 weken oud, maar hij komt dus ook nog gewoon. Ik denk dat 2 weken nog erg vroeg is om al een voeding over te slaan.
Je geeft aan dat je het idee hebt dat hij teveel binnen krijgt. Kan je hem per keer niet wat minder cc geven? Dan lukt het misschien wel om na 3 uur te voeden.

Succes in ieder geval en voorlopig zal je er 's nachts nog wel eens uit moeten ;-)

Ik heb ook geen idee. Ik wist niet dat een baby al zo snel een nachtvoeding mocht overslaan. En ik heb altijd begrepen dat als je de nachtvoeding niet meer geeft, je dan jusit overdag vaker achter elkaar moet geven. Dus elk 3 uur ipv 4 uur. maar ik weet dit niet zeker.
Mischien helpt het als je bij de laatste voeding wat meer geeft? dan gaat hij lekker verzadigd de nacht in. En anders gewoon vragen bij het CB, daar weten ze het vast wel.

ps. Ik hoop ook snel weel de hele nacht te kunnen slapen. Julia komt ;s nachts soms nog om de 3 tot 4 uur. best vermoeiend!

Hoi Blossem,

Lars is woensdag 4 weken oud. Hij krijgt 6 a 7 flessen van 100cc per dag. Overdag komt hij vaak om de 3 of 3.5 uur. De laatste voeding geef ik rond 22:00-23:00 uur. En hij komt s'nachts ook nog een keer rond 2.30-3.30 uur en daarna om 6.00-7.00 uur.

Ik geef Lars dus ook voeding wanneer hij erom vraagt. S'nachts zet ik ook geen wekker. Ik denk niet dat je iets kan doen, zodat ze de nachtvoeding overslaan. Anders hoor ik die tips graag!!

Misschien kun je indd minder cc geven. Of is er een speciale reden dat je al 120cc geeft?

Succes in ieder geval met de "gebroken nachten". Ik denk dat ik ze voorlopig ook nog wel even heb ;)

hij geeft dat helemaal zelf aan....

wanneer hij het genoeg vind komt hij niet meer s-nachts.
bjorn slaapt sinds afgelopen wo door (was toen precies 4 weken) maar mijn andere 2 waren rond de 7 weken toen ze door gingen slapen.

bij bjorn hebben we gewoon de fles gegeven om de 4 uur. om 23.00 de laatste en dan kwam hij meestal rond 3.00 en dan weer om 7.00.
ineens kwam hij om 5.00 ipv 3.00. toen weer om 6.00 en toen weer ineens om 3.00
en ineens sliep hij door!!!!
ik rekende trouwens die nachtvoedingen vanaf 5.30 als 1ste voeding.
dan rekte ik de andere flessen over de dag dat hij weer op 23.00 uitkwam.

niet druk om maken om die nachtvoedingen... ze gaan er vanaf.
ik voedde gewoon op verzoek van hem.
wat ik wel deed,ook al kregen we hem niet wakker, is toch alles op alles zetten om die fles van 23.00 erin te krijgen......

maar het komt goed dames, het gaat over die gebroken nachten!!!!

wat ik me nu ineens bedenk is dat hij door ging slapen toen zijn fles weer opgehoogd werd van 120 naar 150... hij is nog 1 nacht gekomen toen en daarna niet meer

Wij hebben het probleem ook gehad. Bij ons hielp het om haar zelf aan te laten geven als ze honger had. Dus niet wakker maken omdat ze "moest" eten want dan dronk ze vaak maar de helft van de fles en was ze te moe om te drinken. Ze kreeg per dag meer dan genoeg binnen, dus wij hebben haar op een gegeven moment gewoon laten slapen en pas gevoed als ze uit zichzelf wakker werd. Ze had dan ook echt honger. We zijn toen per fles meer gaan geven en toen ging ze vanzelf terug van 7 naar 5 voedingen per dag (duurde ongeveer een week). En omdat ze meer per fles kreeg sliep ze tussendoor ook langer. Ze slaapt nu al meer dan een maand 's nacht door van 24.00 uur tot 7.00 (ze is nu 2 maanden).

Terug
Bovenaan