Nachtvoeding overslaan

Bedankt voor de tips! Ik maak Diederik ook niet wakker, meestal meldt hij zich uit zichzelf. De kraamzorg adviseerde mij elke dag met 10 cc op te hogen tot aan de 120, maar ik denk dat dat iets teveel is. ik moet hem dan ook min. 45 min 'rechtop' houden, anders gaat hij spugen. niet echt lekker 's nachts...

ik zal het cb eens bellen...

Ons mannetje wordt niet 1, niet 2 nee soms wel 3 x per nacht wakker voor voeding! Meestal sowieso rond 01.30, 04.00 en 06.30... 's Avonds om 22.00 gast de laatste voeding er in, hij is 5 weken..,

Ik hooooop dat hij snel 1 voeding gaat laten vallen, ik ga maar eens met het cb overleggen of overdag vaker voeden aan te raden is. Ik (borst)voed nu op verzoek, ben dus benieuwd wat het cb daarover kzn vertellen. We gaan 12 nov. weer, dan krijgt hij ook zijn eerste prikje.

Een keertje langer dan 2 uur slapen lijkt me heerlijk...

Hoi,

Ik heb het cb gebeld en de verpleegkundige gaf aan dat voor een leeftijd van 2-4 weken de richtlijn 80-110 cc per (fles)voeding is, 120 is dus echt wel wat teveel. Dat gaan we dus maar terugschroeven naar 90 cc aanmaken, incl. poeder zo'n 105 cc. Hij spuugt ook lang na momenteel (geen halve flessen, maar telkens mondjes terug blijven geven), hopelijk wordt dat ook wat minder.

Qua ritme lijkt alles verder nu wel goed te zitten dus, als ik dat zo lees. Dan is 2 voedingen 's nachts helemaal niet gek. Pfff.. ik voel me soms echt zo onnozel dat ik zoveel nog niet weet! Wat dat betreft is moeder worden wel echt aanpoten, wat je allemaal wel niet bijleert in het jaar dat je zwanger bent/moeder wordt... hahaha....

Hier kregen we ookhet advies van 10cc per dag ophogen totaan 120cc (en daarna gaan voeden naar gewicht), Tim zat dan ook op 90cc aan het eind vd kraamweek maar kon een poos lang écht niet meer op. Idd gaan ze dan spugen, hikken enz. Ik kijk er niet zo precies naar, ik biedt voldoende aan en wat hij op kan is prima, en laat hij staan, ook prima.. Pas met 3 wk ging hij weer meer drinken en ging hij in één week van 90cc per voeding naar 120 cc per voeding. Inmiddels is hij 4 wk en nu zit hij op 120 á 140cc per voeding. Hij heeft sinds een dag of 3 een voeding laten vallen en zit nu niet meer op 7x per etmaal maar 6x, dus ik wil ermee zeggen dat ze het vanzelf wel áangeven' als ze meer willen..

Ik denk overigens ook dat je het doorslapen niet kan stimuleren. Er komt vanzelf een moment dat ze het doorhebben, het ritme en dat ze dan 'snachts langer slapen tussen de voedingen door, een kwestie van geduld. Hij is pas 2 wk schreef je toch? is wel heel vroeg voor doorslapen.. Elke nacht 1 of 2 x voeden is dan nog heel normaal.. Al kan ik me voorstellen dat het vermoeiend is en je het graag wilt..

Helemaal eens met mijn bovenbuuf: je kunt doorslapen niet forceren (of stimuleren).. Ze geven het echt zelf wel aan. Kijk vooral naar je kind! En het cb is goed voor advies, maar ook dat zijn allemaal richtlijnen.. Ieder kind is weer anders. De tweeling is nu 8 weken en komen gewoon netjes 5x per dag voor een voeding. Maes drinkt nu af en toe een flesje van 180cc, omdat ik merkte dat hij sneller honger kreeg. Waarschijnlijk zal hij ook eerder doorslapen dan zijn zusje, maar dat zien we dan wel weer...
Succes! En weet dat met jou 's nachts ook velen van ons wakker zijn om onze kleintjes te voeden =))

onze dochter is nu bijna 6 weken (is ze morgen). Wij moesten haar in het begin om de 3 uur wakker maken om te voeden (bv) omdat ze heel veel was afgevallen na de geboorte. Toen ze eenmaal over haar geboorte gewicht heen was, mochten we haar 's nachts laten doorslapen. Ze geeft vanzelf aan als ze honger heeft. Dat doen we nu dus ook. De ene nacht komt ze wel om de 3 a 3,5 uur en soms ook nachten van 4-6 uur. Overdag geef ik haar wel zoveel mogelijk nog om de 3 uur, soms kan het niet anders en is het 4 uur wat er tussen zit, maar ze wordt dan zelf ook niet wakker. Dus laten we haar lekker slapen. Wel houden we dan de aantal plas luiers in de gaten, want dat is wel een goede graadmeter. En de laatste voeding proberen we zo laat mogelijk te geven, zo rond 23.00 uur. Gisteravond was haar laatste voeding al wat vroeger, rond 22.00 uur, maar ze kwam pas uit zich zelf om 04.30 uur. Maar (helaas) het gebeurt ook vaak dat we om 23.30 uur voeden en dat ze dan alweer rond 03.00 uur komt. Het is echt heel wisselend met haar. En met bv kun je helaas niet zien hoeveel ze op heeft en dat is wel een klein voordeel met de flesvoeding.

Is het misschien geen optie om de laatste voeding ietsjes meer te geven, zodat hij toch door gaat? Het is een keertje uit te proberen natuurlijk..hihi
Maar hij is ook pas 2 weken oud dus misschien dat hij het gewoon nodig heeft.

Suc6 iig voor de nachten. Velen met jou zijn op in de nachtelijke uurtjes.

Liefs

Joyce

Terug
Bovenaan