Nachtvoeding stoppen?

<p>Ik ben trotse moeder van een heerlijke, gezonde, enthousiaste dochter van ruim 6 maanden. Al snel sliep mijn meisje op volledige BV van 10-6, dus ik was na een maand of 2 meer uitgeslapen dan ooit ervoor. Vanaf dat ze een maand of 4 is van de nachten wat minder, komt ze vaker voor voedsel enzovoort. Eerst was het ‘natuurlijk’ slaapregressie, toen vast een sprongetje, erna een slokje extra omdat ze ziek was, daarna even inhalen toen ze weer beter was... Inmiddels is het nu dus al 2 maanden dat ze ‘s nachts meerdere keren komt. Ik geef nog steeds bv en daarbij krijgt ze nu een keer fruit en zo’n 2/3 potje (ze weigerde elke hap versgekookte groente en is nu op vakantie meer dan enthousiast over de potjes, thuis gaan we weer vers gekookt proberen). De voedingen zijn nu om de drie uur, ook ‘s nachts. Ze gaat rond half 8 naar bed en krijgt dan dus om half 11, half 2 en rond 4 een voeding, vervolgens wordt ze rond half 8 wakker. Ik maak haar niet wakker voor voedingen, maar als ze ‘trek’ heeft gaat ze huilen en gooit ze de speen er net zolang uit tot er iets in haar buikje zit. </p><p>Lang verhaal kort; zijn er mensen die dit ook hebben (gehad) en wat hebben jullie gedaan? Ik overweeg haar rond half 2 niets te geven een aantal nachten, om te kijken of het gewenning is. Aan de andere kant heb ik een happy baby die goed groeit (vooral in de breedte), verder aardig slaapt en heel veel beweegt, dus ik ‘moet’ niks en ondanks dat ik liever gewoon van 10-4 zou slapen, overleef ik het ook echt. </p><p>Overigens ook rond half 11 een fles opvolgmelk geprobeerd een aantal dagen, omdat dit meer zou vullen, toen kwam ze steeds al rond half 1...</p>

Hoi ,

ik herken dit mijn moppie is bijna 6 maanden maar heeft nooit doorgeslapen en komt dus al 6 maanden elke 3 uur in de nacht.. ik denk echt dat het een soort behoefte is van samen zijn voor haar. Overdag word het wel minder ivm de hapjes maar de nachten blijven hetzelfde! 

Echt alles wat je zegt maak ik ook mee! De eerste 3 maanden heerlijk geslapen omdat ze doorsliep. Echter na haar eerste prikje met 3 maanden komt ze om de 3 soms 4 uur.
Ze is nu bijna 8 maanden en krijgt volledig bv, daarnaast nog geen 1/4 stukje brood, paar hapjes fruit en iets meer hapjes groente. Maischipjes gaan er super snel in, dat dan weer wel haha. Ze slaapt nog naast mij in de co-sleeper. Prettig met de bv. Heb haar ook al wel eens in haar eigen kamer gelegd maar dan moet ik telkens mijn bed uit.. helpt dus (nog) niks. Ik wil dit wel blijven proberen. 
Geen voeding geven heb ik wel eens geprobeerd snachts maar hier is ze het echt niet mee eens. 
Ik heb dus niet echt tips voor je.. wel ben ik anders gaan denken. Het is niet gek dat een baby het eerste levensjaar nachtvoedingen nodig heeft. Zo lang ze goed groeit, ontwikkelt en na de nachtvoeding weer lekker in slaapt valt, neem ik het voor lief! Er komt vast vanzelf een dag dat ze door gaat slapen... 

Lastig he?
Hier ook wel fases van nachtvoedingen. Maar gewenning geloof ik gewoon nog niet zo in bij die kleintjes..
Je hebt dan ook alleen jezelf ermee door niks te geven.
Wellicht kun je wel een keertje afkolven en een lekkere papfles geven voor de nacht?
Het wordt weer beter, echt! Gewoon lekker slokje melk erin en doorslapen maar

Niet om je te ontmoedigen maar sommige kindjes hebben het gewoon langer nodig dan andere. Van mijn 3 kids sliep er 1 met 5 maanden door en de andere 2 kwamen tot hun 1e jaar snachts nog voor een voeding. Er een strijd van maken heb je jezelf alleen maar meer mee. Gewoon aan toegeven en op een dag slapen ze ineens door. En dan schrik je juist daar weer wakker van?

Hier ook hoor, zeker ook niet gek laten maken door de "norm" dat doorslapen een must is. Hartstikke goed dat je nog borstvoeding geeft! Is qua verzadigings en vertering niet te vergelijken met flesvoeding en dat baby's sneller doorslapen op flesvoeding is eigenlijk niet "normaal". Ik geef ook nog BV (nu 7,5mnd) en hier ook nog iedere nacht in de weer, deze week ook weer ineens vaker dan hiervoor. Zelf daarom weer eerder naar bed iedere dag en op vrije dagen een middagslaapje meepakken. Is toch tijdelijk...

Onze kleine is bijna 11 maanden, krijgt nog borstvoeding en komt bijna iedere nacht 1 of meer keer. Ik leg hem altijd aan, hij heeft het nog nodig.

Mijn eerste sliep al vanaf een week door en werd sporadisch nog wakker. De tweede is een ander verhaal ? die wordt ook nog twee keer per nacht wakker.
allebeu volledig borstvoeding maar duidelijk een andere behoefte. 

voor mijn gevoel dus volkomen normaal, ik geloof ook dat zo’n kleintje het nog nodig heeft tot een jaar. 

Terug
Bovenaan