<p>Ik ben trotse moeder van een heerlijke, gezonde, enthousiaste dochter van ruim 6 maanden. Al snel sliep mijn meisje op volledige BV van 10-6, dus ik was na een maand of 2 meer uitgeslapen dan ooit ervoor. Vanaf dat ze een maand of 4 is van de nachten wat minder, komt ze vaker voor voedsel enzovoort. Eerst was het ‘natuurlijk’ slaapregressie, toen vast een sprongetje, erna een slokje extra omdat ze ziek was, daarna even inhalen toen ze weer beter was... Inmiddels is het nu dus al 2 maanden dat ze ‘s nachts meerdere keren komt. Ik geef nog steeds bv en daarbij krijgt ze nu een keer fruit en zo’n 2/3 potje (ze weigerde elke hap versgekookte groente en is nu op vakantie meer dan enthousiast over de potjes, thuis gaan we weer vers gekookt proberen). De voedingen zijn nu om de drie uur, ook ‘s nachts. Ze gaat rond half 8 naar bed en krijgt dan dus om half 11, half 2 en rond 4 een voeding, vervolgens wordt ze rond half 8 wakker. Ik maak haar niet wakker voor voedingen, maar als ze ‘trek’ heeft gaat ze huilen en gooit ze de speen er net zolang uit tot er iets in haar buikje zit. </p><p>Lang verhaal kort; zijn er mensen die dit ook hebben (gehad) en wat hebben jullie gedaan? Ik overweeg haar rond half 2 niets te geven een aantal nachten, om te kijken of het gewenning is. Aan de andere kant heb ik een happy baby die goed groeit (vooral in de breedte), verder aardig slaapt en heel veel beweegt, dus ik ‘moet’ niks en ondanks dat ik liever gewoon van 10-4 zou slapen, overleef ik het ook echt. </p><p>Overigens ook rond half 11 een fles opvolgmelk geprobeerd een aantal dagen, omdat dit meer zou vullen, toen kwam ze steeds al rond half 1...</p>