nachtvoeding

Hallo allemaal,
ik heb een zoon van bijna 4maanden hij woog 3915 toen hij was geboren.Van begin af aan heeft hij geen een nacht door geslapen hij wordt dan om de 2'a3' uur voor de voeding(ik voedt hem zelf)soms drinkt hij een paar slokjes maar meestal drinkthij heel goed. Mijn vraag is of ik hem gewoon moet voeden of moet ik wat anders proberen?Als ik hem geen bv geef gaat die dan keihard huilen en gillen en raakt hij van streek .Hij weegt nu 7250 voor mijn gevoel is hij normaal en niet te dik maar hij is wel stevig ik weet me geen raad is er iemand die mij kan helpen ? Doe ik nou goed of niet ?Overdag drinkt hij ook vaak ook soms alleen een paar slokjes.
Graag wat tips!!!!!
Alvast bedankt en groetjes,Suzanne
 
Tuurlijk doe je het goed!!!
Als jou kind vanaf het begin af aan 's nachts wakker wordt omdat hij honger heeft dan geef je je kind voeding. Dat dat helaas iets langer duurt dan de drie maanden die ze geven om ze te laten doorslapen is pech!!!

Maar ik geloof dat de meerderheid van de baby's niet binnen drie maanden doorslaapt......
Je moet je eigen geveol volgen. vind je die nachtvoedingen niet zo erg, ga er dan gewoon mee door. Zodra je baby weer zijn buikje vol heeft gaat ij weer lekker slapen. Er komt een dag dat hij ineens niet meer wakker wordt 's nachts voor een voeding. Dat kan morgen zijn, maar dat kan ook zijn als hij 9 maanden is.

Ik kon het op een gegeven moment gewoon niet meer opbrengen om er 's nachts uit te moeten, ik was helemaal uitgeput. Toen heb ik hem op advies van het cb een week lang 's nachts laten huilen. En wonder boven wonder...hij sliep na de derde nacht al door. Bij de meeste baby's is alles een soort van gewenning die wij als ouders in stand houden. Nou moet ik wel eerlijk bekennen dat doorslapen bij ons van 23.00 uur tot 06.30 uur is, maar ik neem er genoegen mee. Ik kan nu toch 7 uur slapen.

Succes ermee!
 
Beste Sophie
Hartelijk dank voor je reactie en goede tips ik denk zelf dat ik hem verwend heb maar ik ga hem s'nachts voeden zolang ik kan volhouden hopelijk slaapt hij binnenkort lekker door.
Dankjewel en groetjes Sus
 
Hoi Suzanne,

Fijn hè om met anderen van gedachten te wisselen. Geniet nog van het feit dat je de borst geeft. Ik heb het helaas maar 6 weken volgehouden. Ik vond het geweldig om te doen. Vooral 's nachts lekker in het (half) donker een (half) slapend kindje voeden.

p.s. onze zoon is nu 7 maanden en pas toen hij 6 maanden was ben ik gestopt met de nachtvoedingen.

Succes!
 
Mijn dochtertje kwam in het begin ook iedere 2 a 3 uur 's nachts en ik vond dat dus echt niet normaal hoor. Als je pech hebt, dan komt je kind twee keer per nacht om voeding, maar op een gegeven moment moet dat toch echt naar 1 keer gaan. Bij haar was haar dag/nachtritme gewoon omgedraaid. Overdag kon ik haar niet wakker krijgen en kwam ze maar weinig om voeding en dat ging ze dan 's nachts inhalen. Aan het consultatiebureau had ik ook niets. 'Dat gaat vanzelf wel weer over.' Ja, dank je de koekoek. Uiteindelijk is dat ook wel weer overgegaan, bij haar gelukkig na niet al te lange tijd.
Ik ben het wel met Sophie eens, dat lang niet elke baby na 3 maanden doorslaapt, maar misschien kun je na de laatste avond borstvoeding nog een flesje geven.
Verder heb ik trouwens een vriendin die haar kind ook borstvoeding gaf. Dit kindje sliep de nacht door, maar op een gegeven moment kwam ze ineens weer twee, drie keer om nachtvoeding. Zij heeft toen een lactatiekundige opgezocht en die heeft haar melk onderzocht. Het bleek dat er haast geen voedingsstoffen inzaten, dezelfde kwaliteit als water, zeg maar. Geen wonder dus dat haar kind telkens 's nachts kwam. Misschien iets om in de gaten te houden??
 
mijn kindje komt ook iedere nacht om de 2 a 3 uur. Mijn dochter is vandaag 3 weken oud dus ik heb nog even de tijd om ervoor te zorgen dat ze iets langer doorslaapt 's nachts. Ik ben op het moment wel gebroken maar ik ga heerlijk door met borstvoeding want ik vind het een wonder dat ik haar kan voeden. Hopelijk slaapt ze gauw iets meer. Ik laat haar overigens niet lang doorhuilen. Zodra ze begint leg ik haar aan. Prettig dat ik hierover kan praten met jullie en dat ik niet de enige ben. Laat je nog wat van je horen Suzanne.
Groetjes Chris
 
Hoi Suzanne,

Mijn dochter is nu ruim 8 maanden en slaapt ook niet door hoor. Ik vind het geen probleem zolang ik maar aan mijn rust kom. Zodra ze wakker wordt, leg ik haar aan en tukken we allebei weer verder. Ik laat haar dan bij me in bed liggen, dat is extra makkelijk voor de volgende voeding.

Ik denk zelf niet dat het gewenning is. Veel baby's hebben gewoon 's nachts voeding nodig. Wist je dat de hersenen 's nachts het hardste groeien en dat moedermelk stoffen bevat die daarvoor nodig zijn? Da's misschien aardig om eens aan te denken als je weer eens wakker ligt :)

Overigens vind ik die nachtvoedingen vaak ook wel heel knus hoor. Veel rustiger dan de voedingen overdag. Mijn dochter is vaak veel te afgeleid om goed te drinken. Daarom ga ik soms met haar op bed liggen (gordijnen dicht) en dan drinkt ze beter. Misschien is dat voor jou ook een idee?

Groetjes en ik zal aan je denken met de nachtvoedingen ;-)

Pauline
 
Terug
Bovenaan