nagels bijten

Ik bijt nagels en kan er niet vanaf komen ook niet nu ik zwanger ben. Wie weet of dit schadelijk kan zijn. Ik heb er nog nooit eerder wat over gehoord of gelezen.
 
Als je zorgt dat je ze niet inslikt en dat je nagels altijd ZEER schoon zijn (!!!!) dan lijkt het me geen kwaad te kunnen. Toch zou ik er proberen mee te stoppen. Je weet nooit wat voor vuil er onder blijft zitten. En het betekent waarschijnlijk dat je ergens mee zit of stress over hebt en dat is natuurlijk ook niet goed voor je kleintje. Probeer er ook achter te komen waarom je het doet...
 
Welneeeeee, dat is echt niet schadelijk hoor. Die nagels of bacterien komen nooit door de placenta heen, je kindje zit echt wel goed beschermd. Even een reactie op de eerste anoniem. Nagelbijten doe je niet omdat je gestressed bent, maar omdat het een aangeleerde eigenschap is en daar kom je moeilijk vanaf. Maar geloof me, dit is echt niet schadelijk voor het kindje.
 
Ik weet het niet hoor, en al helemaal niet of baterieen niet door een placenta heen kunnen! Waarom is hygiene bij voedsel dan zo belangrijk? en waarom mag je niet in de tuin werken.
Oh ja, volgens mij bestaat er niet zoiets als een rare of domme vraag!
Als de vrager het zou weten dan vroeg hij of zij het niet! Iedereen heeft zijn eigen onzekerheden en het zou raar zijn als je daar geen vragen over zou mogen stellen!.
Loes
 
Terug
Bovenaan