Nagels knippen een drama

Iemand tips voor het knippen van de nagels van je dreumes? Ik heb al van alles geprobeerd maar zodra ik zijn handje vastpak is het krijsen. Maar echt krijsen
 
Je moet daar het juiste moment voor creeren en je steeds daaraan houden en oefenen totdat het steeds beter gaat. Hier ook drama hoor (krijsen zodra ze het nagelschaartje ziet) :(
papa knipte altijd de nagels van mijn dochtertje en die is nu een paar dagen weg en ze heeft lange nagels.. heb nu 2 van de 10 geknipt, vandaag ga ik voor minimaal 3! :) ik doe het zo onopvallend mogelijk en afleiden. Als ze honger heeft of moe is begin ik er niet aan.. 
zo ook met tandenpoetsen bij m’n dreumes! Ook al van alles geprobeerd maar het blijft gewoon niet leuk om te doen. Toch doe ik het want gaatjes hebben ze zo op deze leeftijd. 
succes! 
 
Als hij slaapt misschien? Zo deed mijn schoonzus het, ik vond het altijd maar vreemd, maar ja je moet wat en het werkte wel. Mijn zoontje stribbelde eerst ook tegen maar dan ging hij in de houdgreep en dat had hij al snel door en nu zit hij braaf stil.
 
Hier mag hij op mijn mobiel dan een filmpje kijken tot ik klaar ben met knippen
 Dit werkt hier heel goed. Als ik nu de nagelknipper pak zegt hij al: filmpje kijken hè 
 
Hier mag hij op mijn mobiel dan een filmpje kijken tot ik klaar ben met knippen
 Dit werkt hier heel goed. Als ik nu de nagelknipper pak zegt hij al: filmpje kijken hè 
 
Hier ook drama geweest toen ze tussen 12-20 maanden oud was. Heel zielig, maar ik hield haar gewoon in de houdgreep met een filmpje erbij voor een béétje afleiding terwijl papa haar nagels knipte. 
Sinds een maandje gaat het ineens goed en is het ineens interessant.. geen idee waarom maar het is zomaar omgeslagen.
Ik denk dat heel veel kinderen het vreselijk vinden, maar het moet gewoon even 1x per week.. dan maar even dwingen!
 
Hier ook drama geweest toen ze tussen 12-20 maanden oud was. Heel zielig, maar ik hield haar gewoon in de houdgreep met een filmpje erbij voor een béétje afleiding terwijl papa haar nagels knipte. 
Sinds een maandje gaat het ineens goed en is het ineens interessant.. geen idee waarom maar het is zomaar omgeslagen.
Ik denk dat heel veel kinderen het vreselijk vinden, maar het moet gewoon even 1x per week.. dan maar even dwingen!
 
Terug
Bovenaan