Nagels knippen een drama

Hier ook drama geweest toen ze tussen 12-20 maanden oud was. Heel zielig, maar ik hield haar gewoon in de houdgreep met een filmpje erbij voor een béétje afleiding terwijl papa haar nagels knipte. 
Sinds een maandje gaat het ineens goed en is het ineens interessant.. geen idee waarom maar het is zomaar omgeslagen.
Ik denk dat heel veel kinderen het vreselijk vinden, maar het moet gewoon even 1x per week.. dan maar even dwingen!
 
Hier bijna 2 en niet favoriet nee, ze mag niet vaak wat kijken. Maar nagelknippen is een standaard woezel en pip momentje via YouTube, duurt maar 5 min en daarna gaat hij uit. Als ze niet meewerkt gaat die ook uit. 
Zonder filmpje wordt het bijna gevaarlijk en een oneindig verhaal dat knippen.. 
 
Eerst deed ik het altijd tijdens de fles, dan was hij ontspannen en interesseerde het hem niks en ik heb zn nagels ook wel eens geknipt toen hij sliep.
Tegenwoordig gaat het hier beter en doe ik het als hij rustig een filmpje zit te kijken. 
Anders gaat hij er een spelletje van maken en trekt ie zn hand steeds weg en ligt ie helemaal in een deuk ?
 
Filmpje laten kijken ondertussen. En om de beurt een hand/voet op mijn schoot, handdoekje er onder zodat de nagels niet overal langs liggen. Gaat prima hier. Nu wel, ik heb ooit toen hij klein was wel eens in zijn vinger geknipt... oeps...
 
Terug
Bovenaan