Nagels knippen

<p>Hallo iedereen.</p><p>Ik voel mij zo schuldig en slechte moeder tegelijkertijd.</p><p>Onze zoon is nu 5 maanden en 2 weken en voor het eerst geknipt en dat ging perfect tot dat hij de laaste vinger en dat is de duim bewoog en ik per ongeluk in de vel geknipt hebt.</p><p>Ik heb gelijk keuken papier en die onder de kraan gehouden en opgedrukt alleen blijft nog steeds bloeden.</p><p>Ik heb nu 2 pleisters om heen gedaan en op bed gelegd en nu hopen als het stopt.</p><p>Maar mij vraag is wat kan ik nog meer doen om te stoppen en hoe lang blijft het bloeden?</p><p>1 ding weet ik zeker ik ga niet meer knippen,ik laat wel aan mijn man over </p>

Erg hè...

T is mij ook een keer overkomen en mijn man ook hoor. Ik denk stiekem bijna iedereen wel eens, misschien troost je dat een beetje? Kinderen vinden nagels knippen niet leuk, het is vaak een strijd en het is zo'n gepriegel. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Maar je kindje overleeft het wel hoor! ;)

Mijn dochter was zo'n 16 maanden toen ik in haar vinger knipte en de hele dag riep ze: Au, mama! En hield ze haar hand omhoog als ze me zag. Ze zei eigenlijk tegen me: T is jouw schuld!! Ik moest er ook wel om lachen maar t is ook echt zielig idd..

Voel je niet te schuldig hoor! Zulke dingen gebeuren gewoon, ik heb mn dochter ook wel eens half uit mn handen laten vallen en van het bed laten rollen terwijl ik ernaast zat. En een keer per ongeluk met mn nagel over haar voorhoofd gekrast in een onhandig moment en toen liep ze 5 dagen met een bloederige kras op dr voorhoofd. Zo zie je maar, zulke dingen zullen ongetwijfeld vaker gaan gebeuren! ;) Het betekent niet dat je een slechte moeder bent!

Ach, wat balen he! Maar inderdaad, denk dat het de meeste moeders wel eens is overkomen. Bij mijn dochter was het de duim en die wilde echt niet stoppen met bloeden en dochterlief vond de pleister een bijzonder slecht idee. Heb toen de vinger maar een soort van verbonden, er een krab-want overheen gedaan en haar met haar arm in de lucht in kinderwagen gelegd. Na 2 uur wandelen was het gestopt met bloeden, binnen een dag was het dicht en ze heeft nooit ergens last van gehad. Wees vooral lief voor jezelf, de baby overleeft dit gelukkig met gemak;)

Johhh ik denk dat iedereen dit wel eens heeft gedaan! Het is niet dat ze netjes stilzitten he. Morgen is ie t vergeten! En jij durft over een jaar miss wel weer te knippen ;) Een pleister is vast ruim voldoende om het bloeden te stelpen.

Heel vervelend gevoel idd, maar je bent zeker niet de enige. In tegenstelling tot de bijzondere reactie hierboven, denk ik dat het prima is om de nageltjes gewoon te knippen rond die leeftijd. Die dingen gebeuren nu eenmaal. Voel je niet schuldig hoor mama

Hoi,

Ik deed mijn kinderen altijd nageltjes knippen als ze een dutje deden. Bijvoorbeeld als ze in slaap waren gevallen in de maxicosi als we net thuis kwamen. Maar zoiets kan iedereen overkomen

Hoi lieve mama,
Mij is het ook overkomen hoor, oh wat voel je je rot he ? Ik liet ook een traantje tegelijk met m'n dochter haha. Maar idd pleister moet voldoende zijn. Ja ik lees wel vaker reacties van Rpl dat ik denk onnodig maarja ieder z'n ding.
Succes en volgende keer gewoon weer vol vertrouwen knippen!

Terug
Bovenaan