Nagels knippen

Prima om op deze leeftijd de nagels te knippen hoor. Vijlen is de eerste weken maar dat doe je niet maanden lang, wat een gedoe. Ook ik heb wel eens in zijn vlees geknipt. Ik denk dat ik het erger vond dan hij. Mijn tip: gebruik een nagelschaartje ipv een knippertje. Dat gaat hier veel beter. Mijn 17-maander zit ook echt niet stil voor een knipbeurt maar hiermee hebben we geen ongelukken. Voel je niet te schuldig hoor. Zoals je ziet is er veel herkenning! 

Vijlen tot 8 maanden? Welnee, wat een gepruts. Dat doe je alleen de eerste weken. En waarom die grens van 8 maanden? Daarna kun je nog steeds met gemak in het vingertje knippen. Mij gebeurde het dus toen mn dochter 16 maanden was en dat is echt net zo vervelend als bij een kind van 8 maanden!

Idd, gebruik een schaartje ipv knippertje. Ik gebruik voor mn oudste dochter van 3.5 ook nog altijd het schaartje, daarmee knip je veel ronder en minder snel een hap uit een vinger ;)

Hier knipt manlief met het schaartje en inderdaad als de baby slaapt. Vijlen heeft bij ons eigenlijk nooit goed gewerkt, en dan nog staat op internet dat je vanaf 3 á 4 maand mag gaan knippen.
Schuldig voelen snap ik maar weet je het is al gebeurd en je kan het niet meer veranderen. Dit bedoel ik lief. Met een schuld gevoel blijven lopen, daar heb je alleen jezelf mee.
Wees lief voor je zelf, denk is gebeurd. Het is vast niet het ergste ongeval wat je kindje gaat gebeuren.

Mijn peuter was laatst gek aan het doen in huis en knalde zo met z'n hoofd tegen een kastje wat daar al heeeeeeel lang stond en ja hoor, gat in z'n hoofd, naar de huisarts en wond laten plakken. Het zijn kinderen en ze gaan echt nog wel wat littekens oplopen in hun leven

Terug
Bovenaan