Nageltjes knippen

Hallo mama's,

Wie heeft er tips om de nageltjes van zeer bewegelijke babies/dreumessen te knippen.
Onze dochter is nu 12 maanden oud. Haar nageltjes groeien behoorlijk snel, die probeer ik dan ook kort te houden.
Maar naar mate ze ouder wordt, is het ook steeds moeilijker om de nageltjes te knippen.
Ze zit niet meer zo lekker stil op m'n schoot zoals ze voorheen deed.
Hierdoor is het echt onmogelijk geworden om haar nageltjes te knippen (tenen en vingernagels).

Wie heeft ideeen om haar nageltjes makkelijker te kunnen knippen, of om haar in te zien dat het echt nodig is om  1 minuutje stil te zitten.....

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want die lange nageltjes zijn echt behoorlijk scherp!

Bye Bye
Pascalle (moeder van Indra - 1 jaar

Hoi...
ik zit met hetzelfde probleem.
Dochter is nu 13 mnd.....en zit ook niet stil.

Teennagels willen bij ons nog wel eens lukken als ze ligt en je haar iets geeft wat ze eigenlijk niet mag. (telefoon ofzo...is de aandacht ff afgeleid vd tenen)

Maarja..die handjes he.
Miss tijdens de teletubbies?
Je kan haar dan als volgt vasthouden: op schoot dus richting de tv...hihihi...en de arm waarmee je zelf niet knipt daaronder houd je haar losse arm vast.(en   met die hand kan je dan dr andere handje vasthouden)

tis geen oplossing hoor...want als ze niet willen kan je niet rustig knippen..

Hoi, ik ken je probleem. Ik knip zelf de nageltes van mijn zoontje (14 maanden) als hij met een kinderkoekje in  zijn kinderstoel zit, dan kan hij in elk geval niet wegkruipen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes Loes

misschien kun je ze knippen als ze net lekker diep liggen te slapen? Hopelijk merken ze het dan niet eens. Ikzelf blijf heel overdreven praten tegen mijn meisje van bijna elf maanden en dan zit ze redelijk stil. Maar zij houdt er ook niet van hoor als ik haar handje zolang vasthoud

groetjes Danielle

Hoi,
wij hebben een ook een bewegelijke jongen van 14 maanden.
Het makkelijkste gaat het meestal als ik hem in de kinderstoel zet, dan hoef je hem/haar in ieder geval niet meer vast te houden.
Dan een beetje afleiding in de vorm van een speeltje (zakje waar nagelknipper in zit bijvoorbeeld) en knippen maar. Wel snel doen anders beweegt hij als vanouds.

Hij vindt het nu ook wel vaak erg interessant en gaat uitgebreid kijken hoe ik het doe maar die aandacht is ook weer snel over.

succes met knippen,
pietje

Hier hetzelfde probleem met mijn zoontje van bijna 17 maanden. Het wordt steeds lastiger want hij gaat iedere keer meer protesteren. Volgens mij is afleiding (en snel knippen!) de enige remedie.

Ik doe het meestal als mijn man thuis is zodat die zo goed en zo kwaad als het gaat kan proberen om hem af te leiden. Eerst lukte het nog wel onder Sesamstraat, maar die truc heeft hij inmiddels door.....

Succes!!

Hallo,

Ik knip de nageltjes van mijn zoontje (6mnd.) als hij slaapt of ik bijt ze af!
(klinkt heel vies, maar ik kreeg deze tip van iemand).
Zij heeft de nagels van haar kindje altijd gebeten en ze doet het nu nog steeds bij haar kinderen van 3 en 1,5 jaar oud!

Groetjes Fennie

hahah nou dat bijten wordt niks, ik heb een beugeltje en ik kan niet eens een boterham gewoon afbijten, laat staan een klein kindernageltje.
ik heb het knippertje in de aanslag liggen en af en toe neem ik JCB op schoot en knip een nageltje.   vooral als hij een beetje lui is en lekker wil zitten lukt het om een voetje tegelijk te doen. alle vier de pootjes achterelkaar gaat (helaas) niet.
Miep

Terug
Bovenaan