Nageltjes knippen

Hi dames,
Lynn vindt het ook niet leuk, meestal wacht ik tot ze net heeft gegeten, dan is ze toch moe, of ik wacht tot ze slaapt.
Ik knip zeker iedere week haar nageltjes, worden veel te scherp, en als ze me dan in mijn borst knijpt wanneer ze gevoed wordt, is dat niet echt prettig.
Gelukkig slaapt ze veel dus heb alle tijd om te knippen.
Ooit doe ik het ook wel eens als ze wakker is en dan doe ik vlug 1 nageltje en wacht dan weer effe en dan begin ik aan de volgende.
X

Hoi hoi, wat ik doe bij de oudste (ze zit gewoon rustig en geeft haar vingertjes één voor één) maar dat doe ik al van jongs af aan, zo deed mijn moeder het vroeger ook bij ons;
Kleintje op schoot of als hij/zij groot genoeg is naast je op de bank, dan het armpje   onder je eigen arm door, je zit dan als ware in een 'treintje' en dan kunnen ze geen kant op en zien ze het ook niet, wat sommige kleintjes vervelend vinden. Bij de allerkleinsten, die zijn toch nog helemaal niet sterk? Je kan toch gewoon het handje vast houden? Mijn jongste van elf weken is ook zo'n wurm, maar ik hou haar handje gewoon vast en dan heeft ze niet veel keus toch? Succes met uitproberen!

Bij zo'n heel kleintje kan ik het me voorstellen dat je hun handje kan vasthouden ook al wurmen ze, maar mijn meisje is nog geen jaar en sterk genoeg om haar handje steeds te bewegen/weg te trekken, die hou ik niet stil. Ze trekt gewoon mijn hele arm mee. Ik vind het ook wel zielig om haar zo stevig vast te houden, doet me denken aan toen ze haar vaccinaties kreeg

Terug
Bovenaan