Namen crisis

Hey allemaal,

ik ben nu 23 weken en we hebben nog geen idee wat de naam moet gaan worden van onze dochter.
Hebben jullie al een naam?
Ik heb t gevoel dat ik er nu onderhand echt 1 moet hebben.
Ik heb de naam Noïza in mn hoofd. uitgesproken als Noowieza. ik ben op zoek naar een originele naam.
wat vinden jullie daarvan?

Hi!

Hier is dezelfde crisis aan de gang hoor ;)
Wil ook niet een 'doorsnee' naam, die hebben we zelf immers al!

Nog nooit van die naam gehoord, dus orgineel is ie zeker :) Klinkt wel mooi, dus wat dat betreft!

Succes!

Wauw die naam is leuk! En erg orgineel.

Ik had wel namen (geef 3 stuks) maar zit nu te twijfelen over de 2de naam... en de 3de naam ga ik nu ook anders schrijven. De eerste heb ik nog van mijn zoon "over" , en ben ik helemaal blij mee.

Nu dus over de tweede naam iets van Liz of Fay of Marie of toch Maria laten staan... Zucht, en ik ben nog wel in mijn eentje.

@Josh; wij zitten met eenzelfde probleem hoor ;) Marie/Maria wordt ze waarschijnlijk naar vermoemd als 2e naam, maar laat je het zo of ga je het vervormen! Pfff!
In je eentje is niet altijd makkelijker hoor ;)

Ja hier is de naam ook een vernoeming maar op een rare manier... Mijn bed- en overgroot oma, mijn oma en mijn moeder hebben maria als 2de of 3de naam.. volgens mij gaat het zelfs nog verder in de familie. Maar ik heb die vernoeming zelf niet gekregen helaas.

Marie is dus al een vervorming.. of ik vernoem mijzelf (Elisabeth) in Liz. (en de 3de naam is ook een afgeleide daarvan :) . Of gewoon een andere naam zoals Fay?? hihi.. Ach ik heb nog ff..

Mijn zoon heeft ook geen vernoemingen dus opzich.. Ja na Bob Marley hihi...

Ja hier is de naam ook een vernoeming maar op een rare manier... Mijn bed- en overgroot oma, mijn oma en mijn moeder hebben maria als 2de of 3de naam.. volgens mij gaat het zelfs nog verder in de familie. Maar ik heb die vernoeming zelf niet gekregen helaas.

Marie is dus al een vervorming.. of ik vernoem mijzelf (Elisabeth) in Liz. (en de 3de naam is ook een afgeleide daarvan :) . Of gewoon een andere naam zoals Fay?? hihi.. Ach ik heb nog ff..

Mijn zoon heeft ook geen vernoemingen dus opzich.. Ja na Bob Marley hihi...

Ben blij dat we maar over 1 (soort) naam na hoeven te denken... We hebben al wet wat ideetjes, of in elk geval een idee in welke richting we de naam willen. Zelf ben ik nogal van de redelijk standaard..niet te moeilijke en te ver gezochte namen. Maar ik vind dat nogal persoonlijk.

Vernoemen doen we in de 2e en 3e naam.
De vorige keer hadden we tot het laatst 3 namen...die lagen gewoon op papiertjes in huis. Iedere keer als we de papiertjes zagen legden we die in volgorde van voorkeur en zo hebben we steeds een naam weggevinkt.

Terug
Bovenaan