Namen en betekenis

hoi,
kelwin betekent niks. haha.. het is een naam die we zelf in elkaar hebben geknutseld haha maar hij bestaat wel op internet..
we hebben allebei onze vaders vernoemt en daar een nieuwe roepnaam van gemaakt mijn mans vader heet Willem en mijn vader heet Hendrik allebei hun doopnamen.. en daar hebben we kelwin van gemaakt. Kelwin heeft dus als doopnaam willem Hendrik.
@ do; haha ik heet christien en mijn broertjes noemden me vaak chris kattenpis vooral mijn 2e broertje die erg kon plagen hihi.. maar ben er op school nooit mee gepest ofzo.. en ik kon de humor er wel van inzien... zat er nooit zo mee want ik ging dan hem ook pesten:p

ik ben ook vernoemd naar mijn Oma dus vandaar..mijn doopnaam is dan ook Jacoba Christina naar mijn oma.. grappig want zij heet ceub:p hihi.. ouderwets he..

Groetjes, Christien

Daniel betekend; God is mijn koning en mijn rechter.
Vond dit, omdat wij gelovig zijn, een hele mooie betekenis en wilde graag een bijbelse naam, en vond de naam ook leuk.
Met zijn doopnaam is hij vernoemd naar manlief... Hij wilde eerst niet vernoemen en we wisten niet wat het zou worden.
Dus toen het een zoontje was vond ik het zo gaaf als hij naar manlief genoemd zou worden.
Met zn doopnaam heet hij Jan Willem Daniel.

Liefs Marina

Onze dochter heet voluit Silke Elise.
De naam Silke betekent overwinning.
Ik heb vroeger met een Silke in de klas gezeten en vond het gewoon een hele mooie naam. De naam Elise vond mijn vriend heel mooi, ik ook wel maar niet als roepnaam dus hebben we hem als 2e naam gedaan...

Groetjes,

Onze dochter heet voluit Silke Elise.
De naam Silke betekent overwinning.
Ik heb vroeger met een Silke in de klas gezeten en vond het gewoon een hele mooie naam. De naam Elise vond mijn vriend heel mooi, ik ook wel maar niet als roepnaam dus hebben we hem als 2e naam gedaan...

Groetjes,

Ik ben helemaal vergeten alle namen te vertellen.
Myrthe Johanna Wilhelmina. Johanna naar de lievelingsoma van Rob en Wilhelmina, naar Wilhelmus, de lievelingsopa van mij. Mijn opa leefde nog toen ik Rob leerde kennen en wilde graag een achterkleinkind. Hij heeft het niet meer meegemaakt, maar omdat ik op zijn verjaardag was uitgerekend, vond ik het heel mooi.

Heel leuk om alles te lezen.....

Hoi,

leuk topic ;-)
Onze kinderen hebben schotse/engelse namen, heb ik altijd al mooi gevonden.
Ik wilde absoluut geen bijbelse of andere geloofsgerelateerde naam.
De naam van de jongste betekend, mooi,knap,geboren uit vuur.
Van de middelste, sterk en mannelijk, overwinnaar en het jonge kind.
Van de oudste, vermaard, hij die luisterd.
Ik vind de initialen ook heel belangrijk, wilde niks raars, zo heeft de oudste initialen waar ik niet zo blij mee ben, zou daarom de naam nooit gekozen hebben al is het wel een mooie naam.

Ik weet even niet wie het schreef, iig mama van Kelwin, volgens mij is die naam afgeleid van een schotse rivier net als de naam kelvin, vond/vind het zelf ook een hele mooie naam, stond heel hoog op mijn lijstje! haha

Ik hoop dat mijn kinderen later ook heel blij zullen zijn met hun namen, we hebben iig hard ons best gedaan.
Wat zou jullie jongensnaam zijn geweest?? weet iemand dat, de mijne zou Frits geweest zijn, mijn hemel frits, zou het mijn ouders nooit vergeven hebben,,haha

Gr MJ

Hoi,

leuk topic ;-)
Onze kinderen hebben schotse/engelse namen, heb ik altijd al mooi gevonden.
Ik wilde absoluut geen bijbelse of andere geloofsgerelateerde naam.
De naam van de jongste betekend, mooi,knap,geboren uit vuur.
Van de middelste, sterk en mannelijk, overwinnaar en het jonge kind.
Van de oudste, vermaard, hij die luisterd.
Ik vind de initialen ook heel belangrijk, wilde niks raars, zo heeft de oudste initialen waar ik niet zo blij mee ben, zou daarom de naam nooit gekozen hebben al is het wel een mooie naam.

Ik weet even niet wie het schreef, iig mama van Kelwin, volgens mij is die naam afgeleid van een schotse rivier net als de naam kelvin, vond/vind het zelf ook een hele mooie naam, stond heel hoog op mijn lijstje! haha

Ik hoop dat mijn kinderen later ook heel blij zullen zijn met hun namen, we hebben iig hard ons best gedaan.
Wat zou jullie jongensnaam zijn geweest?? weet iemand dat, de mijne zou Frits geweest zijn, mijn hemel frits, zou het mijn ouders nooit vergeven hebben,,haha

Gr MJ

Terug
Bovenaan