namen en doopnamen

Pffff, wat een klus zeg, namen verzinnen. In tegenstelling tot de vorige 2 zwangerschappen zijn we het nu al eens over de meisjesnaam, maar kunnen we maar moeilijk een jongensnaam verzinnen. De meisjesnaam staat dus vast, de jongensnaam is nog onder voorbehoud. We zijn nogal kieskeurig. Het moet een makkelijke, hollandse naam zijn en omdat de namen van mijn andere zoontjes 3 letters hebben, willen we dat met deze namen ook.

En dan komt het volgende: doopnamen. Mijn oudste is vernoemd naar de opa's, de jongste naar de oma's. En deze telg willen we vernoemen naar mijn broer en zus en mijn schoonbroer. Maar, nu komt ie: mijn broer en zus hebben van die namen waar je onmogelijk een passende doopnaam van kunt maken. Mijn broer heet nl. Ralph, is afkomstig van Radolph en mijn zusje heet Bregje, dat is afkomstig van Brecht....Dat wordt dus nog een struikelblok.....

Zijn er nog meer die zoveel moeite hebben met het verzinnen van namen??
 
Wij hebben ook nog niet definitief een naam, we weten dat het een jongetje is dus dat scheelt de helft nadenken ;-) maar goed, dan nog is het moeilijk. We willen een spaanse naam maar die wel hollands klinkt en ook makkelijk uit te spreken is....We hebben nu een optie, die we, godzijdank, ook nog eens allebei leuk vinden. Dus misschien wordt dit hem..:)

Succes met namen bedenken!!
 
Nou bij ons ging het wel makkelijk en dat had ik niet gedacht, ik ben katholiek (niet praktiserend) en mijn vriend atheist, dus we houden het gewoon bij 1 naam.

Succes met de namen!
 
Pff, lastig & heel herkenbaar! Wij zijn er ook nog lang niet uit, maar moet zeggen dat we er ook nog niet heel veel mee bezig zijn geweest.

Hecht je heel erg aan dat vernoemen dan? M'n dochter is ook wel vernoemd (in haar doopnaam), maar weet niet of ik nou bij volgende kinderen de hele familie wil vernoemen, hoor... Is ook belangrijk wat je zelf leuk vindt EN waar je je kind mee opscheept!
 
Bij ons ging het heel makkelijk, gelukkig. Met me 16de week wisten we dat het een jongetje is. Toen wij dat nog niet wisten hadden we wel meningsverschil over meisjesnamen...Maar dit keer niet van pas gekomen.

We konden niet kiezen tussen twee jongensnamen, dus had mijn man het op twee briefjes geschreven en gingen we lootje trekken:))) We waren allebei heel tevreden met het geen wat eruit kwam.

Maar toen kwam zijn moeder met haar voorstel, ik vond het ook wel oke haar naam...en ja ik kan toch moeilijk tegen me schoonmoeder ingaan...Maar mijn man wilde niet meer iets anders van maken. Dus het blijft gewoon zoals wij het gekozen hebben.

Over doopnamen gesproken, ja wij hebben daar eigenlijk helemaal niks mee omdat wij moslim zijn. Ik ken heel veel mensen die een doopnaam hebben..Maar zíj doen er uiteindelijk ook helemaal niets mee...Kinderen worden toch bij hun gewone naam genoemd. Ik denk dat jullie beter daarover kunnen denken. Dat jullie samen een leuke naam verzinnen waar jullie tevreden mee zijn!

Succes:)
 
Hay hay,

Wij hebben snel een vlotte naam gevonden. Mijn man verzint de 2e naam. Vernoemen doen wij niet omdat je dan steeds die verplichting houdt.......

Liefs
 
zaten te denken aan:
Caithlyn, Daniela, Theodora, Angelus
en 
Leroy, Erwine, Gijsbertus, Michaël
 
Even wat hollandse namen met 3 letters, mischien zit er wat tussen.
Pim, Sam, Rik, Nik, Sem, Tim, Tom, Fin, Vin, Rob, Ben, Jef, Jos, Jan, 
Er zijn er vast nog heel veel! Misschien een combie naam maken voor de doopnaam?
 
Terug
Bovenaan