namen en hun betekenis

Hallo allemaal.

Ik ben op zoek naar een meisjesnaam met een betekenis die moet slaan op ons vechtertje in mijn buik.
Ik lig al vanaf week 15 op de bank, kindje heeft een groeiachterstand en nu zijn mijn vliezen gebroken. Ondanks alles houdt onze kleine meid het al 25 weken vol.
Nu ben ik op zoek naar een naam met een betekkenis die moet slaan op haar kracht, moed, e.d.
Voorbeeld" Miranda betekend bewonderenswaardig. Maar die naam vind ik niet zo mooi.
                                Sacha betekend beschermer van de mensheid. Mooie naam.
Onze zoon heet Thijmen, dus hij moet daar een beetje bij passen.
Wie kan me helpen.

Hoihoi,

Op http://www.meertens.nl/voornamen/VNB/

kunnen je op betekenis zoeken. Moet je wel ff door klikken naar "gedetailleerd zoeken"!
Bij betekenis "vechter" stond niet heel veel, maar heb ook gekeken bij beschermster, beschermer en beschermend (stonden  wel heeeeeeele bijzondere namen tussen) maar misschien dat het je op een idee brengt! Suc6 ermee!

Groeten Sandra

Hey

Benthe: Dit betekend de gezegende. Kan ook Bente. Ik prefereer het zonder de h. Zo noemt mijn nichtje, en dat is echt een gezegend kind.

Groetjes Mamasita    

Hoi Bingeltje,

Zoek eens op http://babynamen.spaarbeleg.nl/index.php
Daar kun je bijvoorbeeld op strijd zoeken of gevecht, dan vind je heel wat namen.

succes

groetjes Mariska

Hee meissie,

Wat ontzettend mooi dat jullie blijven vechten en ook een naam zoeken voor een vechtertje!!

Hierbij een paar ideetjes:
Emma: Groot en Geweldig
Sophie  "geloof", "hoop" en "liefde"

Het moet natuurlijk wel je smaak zijn. Op vechtertje kan ik niks vinden helaas.

Kop op he meissie!! Knap dat je er nog steeds voor gaat hoor!
lfs ing

Hoi Inge
Ik moet nu ook blijven vechten, ze is al zover gekomen. Maandag en dinsdag krijg ik een injectie voor de longrijping. Ik hoop dat ze goed gegroeid is. Ze moet minimaal 500gr wegen. 2 weken geleden was ze maar 375gr. Ze groeit minder dan 50 gr per week.
Ik vind Sofie wel heel leuk.
Ik heb al zoveel namen gezien, dus ben wel blij als mensen ideeen geven. Dus alles is welkom.
Eva betekent leven, maar dat vind ik nog een gevaarlijke naam.
Groetjes Inge

Mijn naam (Hilde) betekent: de dappere, de moedige. Het komt van Hildegard of Hildebrand(t). Maar ja, je moet 't natuurlijk wel mooi vinden, zo'n ouderwetse Hollandse naam :). Past wel mooi bij de naam van je zoontje, vind ik.

Succes met zoeken! Je kunt dus ook  op de zoekwoorden "dapper" of "moedig" zoeken op zo'n namensite. Of misschien kan iemand een voornamenboek (met betekenissen) voor je uit de bieb halen?

Heeeeeeeeeel veel sterkte, meis. Wat een moeilijke tijd moet het voor jullie zijn.
~Hilde 34w1d

Hoi,

Sofie vinden wij ook erg mooi. Lekker tijdloos ook. En tja die top 10 moet je dan ff negeren.
50 gram per week is niet veel maar ze groeit wel en dat is een heel goed teken vind ik! Er zit dus vooruitgang in! Dat klinkt niet als overlijden hoor meissie! Dit kleintje groeit ondanks alle ellende dus die is ontzettend sterk en taai! Bij ons zei de gyn. na de 20 weken echo als je 27 weken bent is het gevaar geweken. Mocht het dan geboren worden dan kunnen we iets voor je doen. Op hoeveel weken zit jullie meisje nu qua maat? Bij hoeveel weken mag ze komen volgens de arts?
lfs ing

Terug
Bovenaan