Namen, is iedereen er al uit?

Hoi dames.

Ik was even benieuwd of iedereen de naam/namen voor de beeb al heeft?

Wij hebben gelukkig een jongens en meisjes naam.
Is een hele opluchting!

Liefs Danielle

Ik vind het zooo moeilijk!

Ik heb 1 hele leuke naam die al vanaf het begin zoo mooi vind! Mn vriend vond 'm ook mooi en dacht dus dat we er al wel uit zouden zijn...maar nu begint mn vriend toch te twijfelen!
Ik heb me suf gezocht naar een andere naam kan echt niks leukers vinden (waarschijnlijk ook omdat ik me al helemaal heb ingesteld op deze naam)

Ik had nog 1 andere leuke naam, alleen mijn kleinen nichtje, geboren vorig jaar december heeft op 1 letter na dezelfde 2e naam. Het is dan wel niet haar roepnaam maar vind het toch niet orgineel, vooral omdat het familie is. Dus die naam heeft niet mn voorkeur.

Ik had ook wel graag mijn vader willen vernoemen in de 2e naam (in febr is hij overleden)
Hij heet Harm, maar vind het heel moeilijk om daar een leuke meisjesnaam van te maken.
Zat zelf te denken aan Marith, dan zitten de letters er wel in verwerkt. Maar dan hebben we weer het probleem dat ie weer niet bij die 1e naam past!
Lastig!!
Misschien hebben jullie nog suggesties??
Wat kan je van de naam Harm maken? (geen Harmke/Harma ofzo)

Fijn dat jullie eruit zijn, dat lijkt me inderdaad een hele opluchting!

Lfs Esther

Wat vind je van Marah.

Wij zijn er wel zo goed als uit. Het scheelt dat we alleen een meisjesnaam hoeven te bedenken. We hebben er 2, waarvan 1 mijn man zijn voorkeur heeft, en de ander mijn voorkeur. Dus toen ik de proefdruk van het geboortekaartje bestelde, heb ik natuurlijk mijn voorkeur doorgegeven! Wahahaha. Toen we het kaartje binnen kregen, zei hij, dus we zijn er uit? Hahaha. Onze zoon heeft een korte simpele naam, die je niet zo vaak hoort, dus dan moet je met de meisjesnaam ook wel een beetje die kant op! Lastig!

we hebben de eerste naam en voor de 2de naam hebben we nog 2 opties. Nadeel van naam 1 is dat die op de zelfde letter eindigt als de eerste letter van de achternaam. dus als je snel uitspreekt wordt het een beetje rare naam.

marah, goed gevonden

@Esther
Marith moest ik ook gelijk aan denken. Moet zeggen dag ik Marah ook wel leuk vind.
Lastig is dat hè als je 1 naam mooi vind blijft die toch in je hoofd hangen. De namen die we nu voor een jongetje en meisje hebben schelen ook 1 letter. In princiepe komt er hier toch geen derde dus dan maakt het niet zoveel uit.

@Liff
fijn dat jullie er ook zo goed als uit zijn.
Ben benieuwd of je man toch nog zijn keus gaat doordrukken:) hoe heet jullie zoon?

@Einoel
Fijn dat jullie er uit zijn.
Wij hebben voor de tweede naam mijn opa vernoemd als het een jongetje wordt en voor een meisje wordt de tweede naam vernoemd naar de oma van mijn man. Vind het beide niet echt mooie namen maar het idee erachter wel.
Succes met kiezen

Liefs

Hahaha, ik denk niet dat hij zijn keuze nog gaat doordrukken hoor. Hij vind deze ook mooi, maar die andere net iets mooier. Onze zoon heet Raff, en ik wil heel graag de meisjesnaam in de zelfde stijl, sowieso met 1 lettergreep. Die andere naam heeft er 2. We zien wel. Bij Raff hadden we ook tot de geboorte nog Stijn, en Raff was 2e optie, maar toen hij geboren werd, was het een echte Raff. En nu zijn we zooooo blij met die keuze. dus wie weet wachten we wel tot de bevalling!

Liefs

Wat fijn dat jullie eruit zijn!
Ik vind het ook nog steeds moeilijk. Had verwacht dat het makkelijker zou zijn, maar dat valt nog vies tegen.
Een meisje wisten we meteen, we hadden namelijk allebei precies dezelfde in ons hoofd, maar het wordt een jongetje en om voor hem een naam de kiezen vind ik op één of andere manier toch moeilijker. Ik had een naam in mijn hoofd maar mijn vriend staat daar niet helemaal achter.
We hebben nu een naam die we allebei leuk vinden maar toch blijft er bij mij een kleine twijfel.
Veel mensen om ons heen zeggen dat als je de naam allebei leuk vindt gewoon moet doen, twijfel is er vaak toch wel omdat het zo'n belangrijke keuze is. Weet niet hoe jullie dat ervaren?

Groetjes Kim

Hoi hoi,

Nou wij zijn er gelukkig uit.
Het heeft even geduurd, maar ineens hadden we een naam +2e naam.
Deze gaan het zeker worden.
Iedereen in onze omgeving is erg benieuwd, maar we zeggen niks zelfs geen hint haha.

Grtjs

Terug
Bovenaan