Namen issue; Indy als jongensnaam?

<p>Hi allemaal,</p><p>Wij hebben vorige week te horen gekregen dat wij een jongetje verwachten. Dus nu op zoek naar een mooie, korte, niet te populaire naam. Wij kwamen de naam Indy tegen en vinden deze naam erg mooi. Past mooi bij de achternaam ook! Je leest dat het van origine een jongensnaam is maar veelal als meisjesnaam wordt gebruikt.</p><p>Wat is jullie mening; Indy voor jongen kan JA of NEE?</p><p>Heel erg bedankt :)</p>

Ja, waarom niet als jullie dat mooi vinden :) 
Hij zal denk ik wel veel te maken hebben met verwarring, dat als mensen zijn naam lezen dan vaak zullen verwachten dat hij een vrouw is. Dus je moet je afvragen of je dat vervelend vindt of niet. Het is in ieder geval een gespreksopener ?
Gefeliciteerd met je zwangerschap 

Ik vind Indy voor mannen en vrouwen kunnen. Tegenwoordig kunnen meerdere namen toch sneller voor jongens en meiden. Denk aan b.v. Aan Charlie wat nu steeds vaker voor meiden wordt gebruikt. En ook de spelling van een naam veranderd vaak dus ik zou me daar geen zorgen om maken, in deze tijd (en vooral de toekomst) gaan we hier waarschijnlijk veel vaker een flinke mix in zien!
Als je de naam mooi vind zou ik hem gewoon kiezen!! 

Nee persoonlijk vind ik het een meisjesnaam. Maarja wie ben ik?! Als jullie het een mooie naam vinden moet je het doen. Wel rekening mee houden dat mensen misschiej vaak in eerste instantie denken dat het een meisje is. Voor je zoontje misschiej niet zo leuk?

Nee ik vind het een meisjesnaam. 
Het is wel vrij uniseks dus ik snap dat het voor een jongen ook kan, maar als mensen die naam op papier zien is de eerste gedachte dat het een meisje is. Als ze dan een jongen voor zich zien, is dat de schakelen. Dat is wel iets waar je zoontje dan altijd mee te maken krijgt... hou dat in je achterhoofd ;)

Terug
Bovenaan