Namen issue; Indy als jongensnaam?

Nee ik vind het een meisjesnaam. 
Het is wel vrij uniseks dus ik snap dat het voor een jongen ook kan, maar als mensen die naam op papier zien is de eerste gedachte dat het een meisje is. Als ze dan een jongen voor zich zien, is dat de schakelen. Dat is wel iets waar je zoontje dan altijd mee te maken krijgt... hou dat in je achterhoofd ;)

Ik vind het zeker kunnen, misschien als je het spelt als Indi dat het dan "minder meisjesachtig" overkomt, maar het maakt geen stier uit, want het is jullie keuze

Ik had vroeger op school een jongen die Indy heette. Hij zal nu inmiddels bijna 30 zijn. Kan prima hoor, maar besef je inderdaad wel dat mensen er vanuit kunnen gaan dat het een meisje is 

Niet vinden kunnen is een groot woord, maar het zou niet mijn keuze zijn. Maar ik heb dat sowieso met jongensnamen die eindigen op i. Klinkt lief en schattig voor een baby/kind, maar voor een volwassen vent...
Mijn man's naam eindigd op ie, maar hij stelt zich altijd voor met de afkorting van z'n naam. Gewoon omdat het kinderlijk klinkt en dat vind hij gewoon niet fijn. Om die reden hebben wij namen uitgezocht die leuk zijn voor een jongetje en stoer bij een man.
Maar ieder z'n smaak natuurlijk! 

Hoi! 

Mijn dochtertje heet Indy, maar ik vind dat het ook prima voor een jongen kan. Het komt tenslotte van Indiana Jones! Hoe stoer is dat?!
Succes en gefeliciteerd met de zwangerschap!! 

Terug
Bovenaan