namen, o zo moeilijk!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Mijn berichtje heb ik ook al geplaatst op het september forum, maar misschien krijg ik hier nog meer reacties. Wij  zijn er nog steeds niet uit wat voor naam we ons nieuwe kindje moeten gaan geven. De meisjesnaam hebben we wel, maar voor een jongen vinden we het eeerrrgggggg moeilijk. We houden van korte namen, max. 2 lettergrepen en 5 letters. Er zijn 2 namen die we erg leuk vinden. Ik zou graag jullie mening hierover willen horen.
De eerste naam is Boaz. Dit is een van oorsprong bijbelse naam, maar wij geloven helemaal niet en de kinderen worden daar ook niet mee opgevoed.
De tweede naam is Roan. We willen dat dit uitgesproken wordt als als 2 lettergrepen, dus Ro-an. Je kunt de naam ook met een "w" er tussen schrijven, dus Rowan, maar dat vinden we niet zo mooi.
Wat is jullie eerste reactie als je de twee namen leest/hoort? Tik maar lekker raak, alle reacties zijn welkom zowel positief als negatief.

Groetjes,
Josie
28w+1d

hoi hoi
Moeilijk he namen bedenken, ben er ook al vanaf dag 1 mee bezig en heb nog niet echt iets naar onze zin!!! We komen er wel haha!!

Persoonlijk vind ik Boaz het mooist!!

Groetjes en succes
Donja

Hoi,

Ik vind allebei de namen die je noemt wel mooi.
Vond het zelf ook erg moeilijk dit keer. Had het idee dat m'n man ook veel kritischer was dan de vorige keren.

Succes.

Liefs Annemarie

Hoi,
moeilijk he een leuke naam. Ik vind persoonlijk Roan het mooiste.
Groetjes V.

Oh en spreek het eens hardop uit met de achternaam erbij. Misschien dat je dat helpt.
Wij letten ook een beetje hoe het als geheel (met onze namen erbij) past.

ik vind dat het beide hele leuke namen zijn en inderdaad spreek het met de achternaam erbij en met eventuele 2de naam

hoi,

Ik vind Boaz wel een mooie en krachtige naam, ik vind Roan niet zo mooi, beetje zoetsappig... maar dat ligt natuurlijk aan je eigen smaak.
Succes met de keuze!

gr. Mickey (13 wk)

Hallo,
Ik vind het belangrijk dat de naam gelijk goed wordt uitgesproken door iedereen en dat je niet van die verbasteringen krijgt. Dus ook makkelijk te spellen is.
Ook moet ie natuurlijk goed klinken met de achternaam.

Succes met de naam voor je mupke !!

Groetjes Mamke

Terug
Bovenaan