Namen van onze kids

Nynke zegt ook dr eigen naam.
Dat doet ze al heel lang vanaf dr 1e jaar en ze spreekt het goed uit haha!
Ze is zoiezo een echt kletsmajoor vanaf 7 maanden begon ze al met haar eerste woordjes en daarna werden het er alleen maar meer.
Nu praat ze al heel erg duidelijk wel makkelijk voor mama en papa want die weten dan wat ze wilt.

Liefs Stefanie

Als ik haar naam noem en vraag waar ze is, wijst ze al lachend naar zichzelf. En als ze zichzelf op een foto ziet, zegt ze: 'die ook'. Maar haar eigen naam zegt ze nog niet.

Jesse zegt zelf zijn naam ook (ongeveer) Jes-sa...Schattig als die dat zegt.
Ook anders namen probeert hij te zeggen, soms erg lachwekkend.
Hij herkend zich zelf wel in een spiegel, en papa en mama ook. Ook op foto's wijst hij aan en zegt hij: papa en mama. Maar zichzelf niet.
Ik vind dat praten zo lief. Elke dag komt er wel iets nieuws bij en maar proberen. Soms snap ik ook niet hoe hij erbij komt. Drinken is bijv. kaka??? Hoewel andere werkwoorden weer heel goed gaan: zitten, pakken, lopen etc.

Myrthe wijst heel goed naar zichzelf als ik vraag waar Myrthe is....
Ze begint nu heel veel te kletsen, iedere dag nieuwe woorden. Maar nog niet haar eigen naam....
Mama trouwens ook nog steeds niet....

Liefs Irene

elounda zegt sinds een maand haar eigen naam nouja bijna ze zegt loena. maar ja nu is het wel de hele dag 'nee va loena' pfff alles is van elounda hahaha
andere namen zegt ze ook steeds meer en ze weet in huis precies wat van wie is en benoemd dat dan. en ze begint langzaam aan linken te leggen tussen personen die bij elkaar horen. vorige keer zij ik morgen komt kira (vriendin van mijn zwager) zegt ze als antwoord ja mimmie (zo noemt ze mijn zwager)

in de spiegel herkent ze zichzelf wel maar ze noemt dan niet haar eigen naam. vorige keer zag ze zichzelf in het raam van de schuur, gaat met haar hand naar haar hoofd, voelt even aan haar staarten en zegt 'mooie hahe(haren) haha vond dat zo schattig.
en soms geeft ze zichzelf een kusje als ze voor een spiegel staat.

Isabelle zegt Isa of soms beje.
Nou heet de kat van mijn vriendin Isa en Isabelle haar vriendje Dylano zegt Isa tegen de kat en Belle tegen Isabelle!
Ze zegt wel heel goed Dylano en zijn moeder (mijn vriendin) wordt door Isabelle Piesie genoemd, ze heet Priscilla.

Net als Jesse zegt Isabelle sommige woorden heel goed, bijv. mama, papa, oma etc, maar andere "makkelijke" woorden zegt ze ook verkeerd, zoals mooi is booi???!!!

Liefs Monica

caithlyn weet haar naam eigenlijk al een paar maand en noemt zich zelf katie ook als ze zich nie op de foto ziet(behalve waar ze nog klein is dan zegt ze baby)ook roept ze in de spiegel meteen katie dus hier snapt ze het heel goed
caithlyn is zowieso een prater volgens cb zit ze ook met dr houden en doen op een peuter van 2jaar

liefs

Terug
Bovenaan