Namen?!?!?

Hey Hoiiiii, ik voor de 2e? Nee meis laten we eerst maar ff voor 1 gaan, hihih
Ik ben idd 24 jaar. Voor mij is het dus ook allemaal nieuw. Ik kan soms ook onzeker zijn hoor. Maar dat heeft met allerlei dingen te maken. Het belangrijkste wat je een kindje kunt bieden is liefde, warmte en genegenheid. Als je dat kunt bieden, dan is het goed toch? Natuurlijk moet er ook wel geld zijn voor luiers en babyvoeding. Maar tegenwoordig is alles duur. Ik denk dat we vanzelf onze weg daarin vinden. Nu koop je misschien iets voor jezelf. Leuk shirtje of nieuwe schoenen, maar dan koop je veel sneller iets voor die kleine. En op vakantie gaan zit er eerst toch ff niet in dus dat geld bespaar je dan ook weer. Wij zijn eind vorig jaar net verhuisd en willen de tuin aan pakken, dat ook het nodige geld gaat kosten. Maar wie weet hoelang het gaat duren mocht ik zwanger zijn. Hopelijk snel natuurlijk. En dan duurt het nog 9 maanden voordat je eindelijk een kleine in je armen mag houden. Dus kun je geleidelijk aan wat kopen en sparen. Teministe zo kijk ik er tegen aan. Tuurlijk slaat hier ook af en toe de paniek toe. En hoeveel jonge aanstaande mama's die wel eens twijfelen of ze wel goede moeder zullen worden zijn er wel niet? Wij worden gewoon super mama's! hihih

Liefs Nathalie

Hoi hoi...leuk nog meer jonge mama's hier hoor....hihi
Jullie gaan voor de 1ste!? wij hier al voor de 2de hoor en ik hoop bijna 23 te worden..dus nog jonger dan jullie....hihi was er snel bij.
en over onzeker zijn.. Nee ben ik eigenlijk nooit geweest. komt misschien omdat ik VP opleiding heb en dan veel vanuit werkervaring weet enzo..maarja... Jullie redden het best hoor..
En idd alles is bij n eerste ff duur om aan te schaffen misschien maar je kunt ook heel gaaf 2de hands dingentjes kopen..en dan zelf leuk opknappen!! als je daar van houd tenminste..ikku wel...hihi.. heel gaaf!!! ben een echte klusser haha...
En over babyvoeding..dat is idd duur...daarom heb ik BV geprobeerd en dat ging reuze goed. Zoonlief heeft ruim 8maanden borstvoeding gehad!!! dat scheelt enorm veel centjes hoor..dus probeer het als je wilt, mocht het niet lukken dan heb je toch je best gedaan denk ik altijd maar...bespaart veel...hihi....
Ik heb zelfs bijna een jaar katoenen luiers gebruikt en wil ik met de evt.2de zo weer gaan doen! dat bespaart ook echt veel.... dan kan je dus weer lekker op vakantie he....
leuk leuk leuk...succes ermee dames.... hopelijk is t snel raak......
Liefs mij

hoi
hier nog een jonge mama ben 20 en heb 2 jongens
de oudste is 3jaar 9 maanden en de jongste 2jaar 3 maanden

je zoekt naar hollandse namen die kan ik je niet geven maar mijn man wilde ook hollandse namen en onze jongens heten nu

DAMIAN en QUINTEN

vond ie toch veel mooier
suc6 en geniet ervan

groetjes claudia

Hoi hoi,

Mijn vriend en ik gaan voor ons eerste kindje.
Zondag zaten we te brainstormen over namen voor een jongen en meisje.
Mijn vriend kwam met de naam: Diomedus Voor een jongen.
Vernoemd naareen griekse god.
En ik kwam met de meisjesnaam: Lorrelei.

Wij waren het er allebei over eens dat dit wel eens de namen kunnen worden.
Het is ook idd erg moeilijk mooie namen te vinden, zeker aparte namen en niet van die standaardnamen.
Maar dit vonden wij er mooi.

LORRELEI en DIOMEDUS

Groetjes Maureen

Ow jah,

Wat ik ook nog een mooie naam vond was Lize...komt van Elizabeth.
Nu zul je wel denken Elizabeth wat ouderwets, maar in het Efteling theater draaide een tijdje terug de kleine zeemeermin en daar was de naam Lize i.p.v Ariel.

Vandaar de naam Lize/ Lise

Groetjes

Hallo dames,

Ik hoor hier niet thuis, maar op het forum voor zwangeren die in april zijn uitgerekend.
Maar vandaag uitgerekend en ik verveel me een beetje, dus kom hier eens kijken.
Ik ben trouwens, net als manlief, 25 jaar, dus niet écht jong, maar zeker niet oud ;)

Onze namen geef ik nog even niet prijs, dan nog als de baby geboren is laat ik alleen diegene horen die we hebben gekozen voor de meid of jongen al naar gelang het een meisje of jongen is.

Maar wij hadden onze namen al bedacht direct toen de zwangerschapstest positief was, dus lekker vlug. Wij hebben gezocht op de betekenis van namen en dan met name bijbels. Hiervoor kan je bijvoorbeeld op internet zoeken. Maar een algemene site is bijvoorbeeld http://www.meertens.knaw.nl/voornamen/VNB/. Hier staan ook de bijbelse betekenissen op hoor.

Je kan gewoon de beginletter intypen en dan geeft ie een hele lijst met namen, zoek maar uit.
Enne succes met klussen trouwens. Wij hadden geluk en waren binnen een maand onderweg dus....

Terug
Bovenaan