namen!

Hallo!
Jee.. ik krijg hier maar niet bijgelzen hoor, wat een drukte. Maar ik heb ook nog een leuk onderwerp (ik vind het leuk tenminste). Ik vroeg me af hoe iedereen aan de naam van zijn/ haar kindje is gekomen. (had het een betekenis)  Of er meerdere namen waren om uit te kiezen en hoe ze hadden geheten als het van het andere geslacht was geweest.
Ik zal beginnen.

Bij 'Tyche' hadden we meerdere namen om uit te kiezen nl.

'Andrea' (was bang dat ze het gingen afkorten tot Andre)
'Reza' (Mijn man vond het toch meer een hondennaam)
'Lea(h)' (ik vond het een geweldige naam, maar mijn man kent iemand die zo heet en die vind ie niet echt aardig, en ook een beetje een twijfelgeval omdat oma, 'Lia' heet)

Dus het is nu 'Tyche' geworden en het past geweldig bij haar! Later (na de geboorte) zijn we er via een vriendin achter gekomen dat 'Tyche' ook de godin van het goed geluk is.. wisten we niet maar altijd mooi meegenomen.

Als 'Tyche' een jongetje was geweest had hij 'Raff' geheten.

Vanaf het begin van de zwangerschap wisten Erik en ik zeker dat het een meisje zou worden. Een naam hadden we ook zo bedacht. Bij de 20 wekenecho vertelde de verloskundige ons dat het een jongetje zou worden. Oh jee, nou moesten we een jongensnaam gaan bedenken. We hadden wel een lijstje met namen die we wel leuk vonden, maar welke het nu echt moest worden hadden we nog niet over nagedacht, want het zou toch een meisje worden. De verloskundige vertelde dat zij voor haar zoontje pas na 34 weken zwangerschap de naam bedacht hebben. Zo nieuwsgierig als ik ben, vroeg ik haar wat de naam van haar zoontje is. Ze had haar zoon Maarten genoemd. Voor ons stond deze naam hoog op ons lijstje omdat het kindje tijdens, of in de week na onze vakantie in St. Maarten “gemaakt” is. In de weken na de 20 wekenecho, zijn we ons lijstje met namen nog een aantal keren doorgelopen en we kwamen steeds weer op dezelfde naam uit: Maarten

Hoi,
Mijn partner en ik hebben voordat we een 2e wilden en zwanger waren altijd geroepen dat we er ooit nog een Jari bij wilden. We hadden het dan altijd voor de gein over Alissa en Jari tegen familie ed.    Daar bedoelde wij mee dat het leuk zou zijn om er een jongetje bij te krijgen dan heb je van beide wat. (een meid was ook leuk en goed geweest, maar onze voorkeur was een jongen)
Hoe we op de naam Jari kwamen omdat steeds te zeggen is omdat mijn a.s man helemaal een voetbalfanaat is en achter zijn club uit A'dam staat. Een speler die daar heeft gespeeld en het helemaal heeft gemaakt is "Jari" Litmanen....mijn man's favouriet dus! Maar dat we toen ik zwanger was van de 2e die naam ook zouden uitkiezen wisten we van te voren niet. Tot op het moment dat we gingen kiezen naar namen en ik zei dat ik Jari echt een leuke naam vond was hij helemaal happy. Als Alissa een jongen was geweest zou het een Justin zijn geweest....vind ik ook heel mooi maar die  zijn er in onze omgeving veel geboren.  Daarom hebben we die nu niet gebruikt en meteen voor Jari gekozen en niet verder gekeken eigenlijk. Een meisjesnaam kwamen we niet echt aan uit ....daar hadden we Leona voor (leo=leeuw, sterrebeeld) maar ik was niet helemaal overtuigd van die naam....maar toen we met de echo's bevestigd kregen dat het een jongetje zou  worden hebben we niet meer verder gedacht over een meisjesnaam en hadden meteen zoiets van.....Ja het word een Jari!!  Sommige vonden het wel een verrassing dat we die naam hebben gekozen en sommige hadden het wel verwacht. Maar als we hadden geweten dat we die ook echt zouden gebruiken dan hadden we het natuurlijk van te voren nooit zo over gehad hihihi Groetjes Nessie mv Alissa en Jari

Hoi,

Met de vader van Tess zat ik ooit een film te kijken en daar in kwam de naam Aliya voor, we vonden het een mooie naam en zeiden tegen elkaar mochten we ooit een dochter krijgen dan heet ze Aliya... tot ik zwanger was... de relatie was/is al erg wankel en de naam Aliya vond ik niet passen... het was een gevoel. Al een tijdje keek ik 's avonds naar McClouds daughters op TV en daarin is een Tess, een meid met pit, maar wel vrouwlijk. Ik vond dit een leuke, stoere en vooral krachtige naam en heb deze aan mijn dochter gegeven. Haar 2e naam is wel Aliya, om zo toch een beetje de feeling met haar vader te houden.

Als ze een jongen was geweest had ze Jayden geheten, ik kwam deze naam tegen op internet en vond hem meteen leuk en stoer! De vader van de baby dachter daar anders over en wilde liever Joshua... pech voor hem ik bleef bij Jayden met as 2e naam Emmanuel...

Ben wel blij dat het een meid is, ik vond jongens namen zo moeilijk!

Groetjes Nands, trotse moeder van Tess (5wk)

Ik vind Tess ook een leuke naam.. en een leuk karakter in mc louds daugters (weet even niet hoe je het schrijft). Jari vind ik minder haha.. komt omdat ik anti-ajax ben dus ligt niet helemaal aan de naam. Ben psv-fan maar om onze zoon nu Phillip (Cocu) te noemen hmm.. leek me niet zo geweldig.
Verder ben ik fan van U2 maar Bono .. ja dat is het ook niet helemaal en de naam die we eventueel voor Tyche hadden .. namelijk Andrea komt van een van de dames van The Corrs.
Ben benieuwd hoe onze volgende gaat heten haha moet er nu nog niet aan denken om weer zwanger te zijn.. lol!

We wisten dat het een jongentje zou zijn dus hoefden we alleen maar naar jongensnamen te kijken.
Michael was al snel onze favoriet. Ik wilde graag 2 namen, dus werd het Ian.
En toevallig hebben deze 2 namen wel betrekking op mn man..
Mn man is op 29 sept jarig en de naam michael is een feestdag ter ere van de aartsengel Michaël.
En Ian is de schotse versie van Johannes en dat is weer de 2e naam van mn man.

En daar zijn we achter gekomen toen we het al eens waren over de namen hahhhahaha
Maar we hebben gekozen voor de roepnaam Mike.  ere van de aardsengel Michaël

Bij Noah wisten we het geslacht niet, maar ik had van het begin af aan Noa in mijn hoofd, alleen zo heet mijn achternichtje ook dus we twijfelden of we die naam wel moesten nemen. Kees vondt Noa ook een mooie naam, maar om het net iets anders te schrijven dan mijn achternichtje hebben we er een "h" achtergeplakt. Zo wordt meestal de jongensnaam geschreven, maar wij vinden het wel apart. Voluit heet ze Noah Maria (mijn oma) Elizabeth (Kees zijn oma). Een jongensnaam konden we niet bedenken met 38 wkn hadden we de naam Robin voor een jongen, we vonden het niet echt een supernaam, maar de mooiste die we konden vinden. Ik bedenk me nu dat we ook geen 2e en 3e naam bedacht hadden, of ik moet het alweer vergeten zijn ;). Nu vinden we die naam helemaal niks dus het is maar goed dat het een meisje is ;). Bij Julian hebben we gewacht tot we het geslacht wisten, al hadden we het wel al over meisjesnamen gehad (die zijn makkelijker als jongensnamen vindt ik) En als meisjesnaam hadden we o.a. Fayah, de andere namen weet ik al niet meer.  Tijdens de screeningsecho kregen we het geslacht te horen, een jongen! Die avond stond ik onder de douche en ik was helemaal in de wolken dat het een jongen was, en de naam Luca schoot me te binnen, Kees vondt het ook een mooie naam, we wisten het zeker, het zou Luca worden. Maar die naam zat me uiteindleijk toch niet helemaal lekker omdat ik bang was dat het afgekort zou worden tot Luc, en dat vonden we niks. 2 wkn voor de bevalling hadden we het er weer over en ik stelde de naam Julian voor. Ik dacht dat Kees het helemaal niks zou vonden, maar het tegendeel was waar. Mijn schoonvader heet Jan dus Kees vondt het helemaal geweldig dat zijn vaders naam erin verwerkt is. Hij hete nu voluit Julian Joannes (naar mijn schoonvader) Jacobus (mijn vader).
Groetjes, Janine

Leuk om dit allemaal zo te lezen.

Tyche heeft geen doopnamen. Ik wou eigenlijk Tyche Andrea maar we hebben besloten dit niet te doen en we gaan haar waarschijnlijk ook niet dopen. Zijn er nog niet helemaal uit. Nu vind ik het wel leuk dat ze maar 1 naam heeft eigenlijk maar moest er wel aan wennen.

Hoe zit het bij jullie met dopen / niet dopen en eventueel 2e en 3e namen??

Terug
Bovenaan