namen!

Onze oudste zoon heet Stijn.
Zijn doopnamen zijn Augustinus Antonius Cornelis.
Stijn hebben wij "gedestileerd" uit het stuk "stinus" van Augustinus.
Wij wilden nl. wel graag een link naar zijn doopnaam, maar ja August, Guus(t), Tinus etc. vonden we allemaal niets.
Ook wilden we een korte krachtige naam die goed bij onze achternaam past hebben dus is het Stijn (van Nispen) geworden.

Onze nieuwe aanwinst heeft als doopnamen Antonius Petrus Marinus Johannes.
Ook hier wilden we weer een link naar zijn doopnaam, maar ja Anton, Ton, Tony, Antonio etc. vonden we niets.
Toen kwamen we uit op Tom wat ook een afgeleide van Antonius is, maar ook dat vonden wij het net niet helemaal, dus hebben we er Thomas van gemaakt.

Als 1 van beiden een meisje was geweest dan hadden wij haar Iris genoemd.

Jolanda

Ik weet niet meer hoe wij op de naam gekomen zijn maar Merel hadden wij al jaren geleden in gedachtte als meisjes naam.
Jongens naam kwamen we niet echt uit.. ik von d Guus heel leuk, ( jaja...guus meeuwis! brabant he...) maar onze achternaam begint ook met een G dus dat klinkt niet!
Maar als we dus een jongen hadden gekregen nu had ie Thijs geheette! Stoer en korte naam.

Maar nu is het dus Merel...

Wij liepen es in de Ikea en daar was een clown bezig met van die ballonpoppetjes te maken voor een jongetje die Finn heette.  We vonden het allebei gelijk een leuke naam.
Hij heet Finn Pieter Rick. De doopnamen komen van de beide opa's.

Ik zei altijd dat als ik een meid kreeg de naam met een A moest beginnen, omdat de beide oma's  ook met een A begint. Namelijk Andriana en Andrea

Maar mijn hart zei dat het en jongentje werd.
En die moest van mij met een J beginnen..... Jaja ook omdat beide opa's met een J begint. Namelijk Jos en Jurre.

Maar mijn man heet ook Jurre en mijn broertje Jos, dus dat wilde ik ook niet.
Na veel tobben met mijn man (voor mij was het al uitgekozen hoor)
Ik vond Jamie, Jeremy  en Justin leuk
Mijn man vond Jordan, Quetin  en Justin leuk
Ik had hem niet verteld wat mijn namen waren en ik liet hem mijn lijstje zien en daar stond Justin in.
Justin vond ik leuk omdat::::::: De JS van Jos erin stonden en de JU van Jurre.
2 vliegen in 1 klap.

Justin betekent de rechtvaardige

De meisjes naam blijft geheim, hihih. Omdat we daar ook al een naam voor hebben die hetzelfde uitkwam.

groetjes Sandra

Hoi,

Wij wilde heel graag weten of het een jongen of meisje werd en wilde ook dat de kleine met de 20 weken zijn naam al kreeg. Het was dus een jongen en ik was er hélemaal blij mee vanwege zijn naam!

Ik was vroeger namelijk helemaal gek van een sprookje genaamd "de Sneeuwkoningin". Tot grote ellende van mijn ouders moesten ze mij hier bijna dagelijks uit voorlezen. Hierin speelde een jongetje genaamd Kay mee en ik was altijd, en uiteraard nog, helemaal gek van deze naam.

Mijn vriend vond dit, na lang zoeken, toch ook de mooiste naam.... gelukkig!  Nu hebben we dus ons eigen sprookje waarin wederom Kay de hoofdrol speelt!!

De meisjesnaam houden we nog even stil voor  ooit..  
Deze naam had mijn vriend aangedragen en was meteen verkocht! en ja,.. zucht.. hopelijk mogen wij die naam ook nog gaan vergeven want het is zo'n mooie naam!

Gr Esmé

Wij hoorde de naam Thomas en vonden die allebei geweldig, mijn neefje heet ook zo, maar die zie ik haast nooit. Mijn vader heet Theo en iedereen dacht dat wij hem vernoemd hadden. Misschien een beetje.
Voor een meisje vond ik het echt moeilijk. We hadden eerst Emma vind ik zon geweldige naam, maar niet voor ons. Toen kwamen we op Robine en daar heb ik zo aan getwijfeld de ene keer vond ik m super en de andere keer dacht ik nee toch maar niet. Ik kon geen andere naam vinden dus als het een meisje was geweest had het Robine geheten, ach misschien was ik dan wel aan gewend. Was wat naam betreft blij dat het een jongen was/is.
Groetjes Esther

Yari, komt van tja zoals eerder bij Nessie te lezen is van de beroemde voetballer Jari Litmanen........
En Jari hebben wij altijd natuurlijk een mooie naam gevonden, Alleen hebben wij een dochter Yenna dus vonden we het ook mooier om in ons geval  Jari met een Y te schrijven dus het werd Yari....  Dani vond mijn man ook   mooi maar die kan ook evt. voor een meisje dus dat wilde ik weer niet.
Zijn 2e naam is Djoa. Dat is gemaakt van JO en AD.  JO is mijn vader die 5 jaar terug is overleden en AD is de vader van mijn man.
Als hij een meisje geweest was had hij Yara geheten...
Onze dochter Yenna komt van Yenn, dat had ik ooit op tv gezien maar dat vond mijn man niet zo mooi, dus ben ik even gaan puzzelen met een letter erachter en toen kwam ik op Yenna.
Haar 2e naam is JOSJA, Gemaakt van JOKE en SJAN, Joke is de moeder van mijn man en Sjan is mijn   moeder, en ook JO komt er weer in voor.
Als Yenna een jongen geweest was had ze DEYAN geheten, maar mijn man vond hem bij mijn 2e zwangerschap niet meer zo mooi.

Groetjes Marina

Toen wij een paar jaar geleden bij vrienden op visite waren was daar een kindje die Lianne heette, die naam heb ik in mijn agenda opgeschreven en toen ik zwanger was wisten we het meteen, alleen schrijven wij het wel anders, Lyanne.

Als het een jongetje was geweest, dan had hij Jayden geheten.

Groetjes, Marieke
mama van Lyanne 18-08-2006

Terug
Bovenaan