Namen

Zijn jullie er al uit?

De jongensnaam staat bij ons al jaren vast, maar die hebben we dus nog nooit nodig gehad.

De meisjesnaam is dit keer echt lastig, na 3 dochters blijft er weinig inspiratie over
Ik heb wel een naam die ik echt mooi vind, maar dat vindt m'n man  helemaal niks.
Nu heb ik een lijstje gemaakt van 5 namen die ik ook nog wel vind kunnen, en daar vinden we er nu 2 allebei wel mooi van. Maar je raad het al, mn man vindt dus de ene mooier en ik de andere

Maar goed, we hebben nog ong. 14 weken om het eens te worden

Hoi,

Wij hebben ook nog geen naam vast staan. We vinden het heel moeilijk!
Ik heb wel een voorkeur voor 1 meisjes en 1 jongens naam, maar mijn man is het hier nog niet helemaal mee eens.
Allles waar mijn man  mee aankomt vind ik niet leuk en omgekeerd ook.

Ik zou het wel een prettig gevoel vinden als we eindelijk eens een besluit zouden nemen.

Groetjes Kim

Hoi mamamiep,

We zijn er nog niet uit. De naam die we allebei leuk vinden staat hoog in de top 20 en we wilden dit keer iets origineler zijn dan de vorige keer (Stijn).  Nu heb ik nog wel een paar andere ideeen, maar mijn man vindt dat niets. Idd hebben we nog even de tijd.....

gr
Lies  

Wij hebben hetzelfde met de jongensnaam, al jaren bekend en een derde meisjesnaam, ja vind ik ook erg moeilijk. Mijn man is er al uit, en hoewel ik de naam die hij heeft wel mooi vind, ben ik nog niet overtuigd.
Dus, als iemand nog suggesties heeft voor een leuke meisjesnaam.. e andere twee dames heten Hanneke en Wieteke!

groetjes
Klarie

Nou zegt m'n man van de week: als jij die ene naam echt zo mooi vind dan doen we die toch.

Maar ja, dat vind ik nu ook weer niet fijn eigenlijk, want ik wil wel dat hij ook achter de naam staat zeg maar

Hoi mamamiep,

Ik herken je verhaal helemaal, want zo gaat het hier nu namelijk ook.
Ik vind al heel lang 1 jongens en 1 meisjes naam leuk, mijn man vond deze steeds minder. Maar we kunnen ook niks samen vinden.
Nu zegt mijn man ook dan pakke we jou namen maar. Maar ik wil dat hij ze ook leuk vind en niet dat hij zoiets heeft van we pakken jou namen want dan is dat ook geregeld, ik vind het maar moeilijk.

Groetjes Kim

Dames,

Heeft er iemand van jullie nog een tip voor een website om de betekenis van voornamen te achterhalen? We hebben nu een "shortlist" voor een naam voor onze zoon en een van de namen (Tars) is blijkbaar nogal zeldzaam (er zijn er sinds 2000 in Vlaanderen 19 geboren) en ik vind zo meteen de betekenis niet, maar die zou ik wel graag hebben vooraleer we een beslissing maken...
Ik kijk zelf meestal op de website van het Meertens instituut, maar daar staat ie niet tussen!

groetjes,
Indra

Hoi Indra,

Ik heb het volgende gevonden door te Googlen: Tars betekenis

Betekenis: Tars stamt af van de heilige Tarcisius.

Tarcísius was een Romeinse jongeling die stierf voor het christelijk geloof en is een katholieke heilige. (wikipedia).

Tars wordt door vrienden vaak vervormd tot Tarzan of Taz.
Tars is een unieke naam voor stoere jongens

De bron is www.naamwijzer.nl

Groetjes Evi

Terug
Bovenaan