Namen!

Voor een meisje vinden we beiden Tessa heel erg leuk.
Voor een jongen hebben we echt nog geen enkel idee. Gelukkig hebben we daar nog zeeën van tijd voor!

Mag ik ook jullie advies vragen?

Ik heb ook een vraag over namen. Mijn man is buitenlander. We zoeken dan ook een naam die voor ons allebei goed is. Voor een meisje zijn we er wel uit, maar voor een jongen is het wat lastiger. Kunnen jullie misschien reageren op een paar namen en zeggen of dat voor een Nederlandse jongen normaal is.

Yunus
Timur/ Timor
Azer
Ruhan
Aryen
Ilias
Serwar
Sardor

Bedankt alvast! Ik ben benieuwd. Twijfel zelf en vind sommige namen erg leuk maar weet niet zeker of dat in NL wel kan. Wil niet dat hij later vreselijk van zijn naam gaat balen.

Misschien onzin hoor, maar zou het toch leuk vinden wat reactie te krijgen.

Hey Elly,
Ik denk dat de meeste namen wel kunnen hoor, tegenwoordig hoor je toch vanalles.
Ik ken iemand die Yunus heet, dus die komt al vaker voor hier. Ik zou zelf alleen Timur, Azer en Sardor niet direct zien zitten.

Maar echt, verder zijn het best leuke namen als je van dat soort namen houdt he!
En of iemand van zijn naam gaat balen later.. Heeft denk ik toch vooral te maken met hoe hij/zij later zelf in het leven staat hoor..

Probeer je daar niet te veel druk over te maken ;-)
Succes ermee!

Hoi,

Ik vorm met mijn man ook een gemengd koppel. Het is fijn als de hele familie de naam goed kan uitspreken. Een puur Nederlandse naam zou ik zelf vreemd vinden, omdat ons kindje waarschijnlijk een tintje zal hebben.
Ik heb nog geen idee welke naam onze zoon of dochter krijgt. Wie weet krijg ik hier wat inspiratie!

Groetjes,

x Taraneh

Hi!

Een vriendin van mij is geadopteerd. Zij en haar broer (ook geadopteerd) hebben allebei oer hollandse namen gekregen, terwijl ze toch echt donker zijn. Ik ben niet anders gewent en ik zou geen andere naam bij haar kunnen bedenken.

Zij is nu zelf ook moeder en haar kindje is echt super blank net als papa, haha!

Zo zie je maar weer, uiteindelijk gaat iedere naam bij je je kind passen omdat mensen ook niet anders weten dan dat zij/hij zo heet.

Succes met kiezen!

Ohja waar ik altijd op let met namen is de manier hoe het geschreven wordt; wij willen graag namen die je schrijft zoals je ze uitspreekt. Wij houden wel van wat aparte namen, maar op z´n holland geschreven zeg maar.
BV Jayden zou bij ons Djeden worden..

Liefs!

@ Marieke: Bedankt voor je eerlijke reactie (vooral de drie namen die je niet ziet zitten :) ! We hebben nog alle tijd gelukkig, dus we zullen er vast wel uitkomen. .....En wie weet is het een meisje!

@ Taraneh: dus ook een kleintje met een tintje, die van ons inderdaad ook. Leuk om over namen te denken, inderdaad is het het makkelijkst als het in beide talen goed uit te spreken is.

Groetjes

Hoi meisjes,

Heeft iemand hier al een 'werknaam' ? Gewoon een koosnaampje voor de kleine onbekende?
Wij noemen onze kleine gekscherend Hassan, omdat we voor de helft uit het MO komen... Ben benieuwd!

xTaraneh

Ik vind het heel erg moeilijk om een leuke naam te bedenken. Ik had voor een hongen/meisje altijd Demy gehad, totdat mijn vriendin 4 jaar geleden beviel van een meisje en die heette?? DEMY!

Ze wist niet hoe ik over die naam dacht, maar dat maakt het toch wel weer lastig. Om ons kindje nou ook Demy te gaan noemen vind ik niet leuk, aangezien het wel een vriendin is die ik vaak zie...

Ik denk zelf aan Kik, Niek en Finn voor een jongen, en voor een meisje denk ik aan Evi, Nena, Sterre

(Gek he, gister had ik een naam en die vonden we echt te gek en nu weet ik het niet meer...Hormonen?)

Terug
Bovenaan