Namen......:)

Vind jongensnamen echt een drama!!!!! We willen ook graag gaan vernoemen maar zowel zijn als mijn vader hebben niet zulke geweldige namen. Ik hou van kort en lekker hollands. Voor een meid heb ik van zijn moeder al een mooie naam kunnen maken en van mijn moeder ook. Maar aangezien mijn moeder al 4 keer vernoemd is en zijn moeder niet meer leeft, heb ik de keuze gemaakt om zijn moeder eerst te vernoemen. (wordt bij zijn familie ook niet meer gedaan)

Jongensnamen die ik mooi vind maar niks mee kan of al in de familie voorkomen:

Daan
Thijn
Tim
Geert
Thijs
Sjors (zoooo stoer)
Wietse
Jens

Misschien dat iemand van jullie wat mee kan.

Meisjesnamen:

Lotte
Lieke
Nienke
Renske (mijn 3e doopnaam is Amarentia vandaar)
Neeltje
Sietske
Maartje

hallo dames,

Ja wij zijn er ook al uit de jongensnaam had ik al want als t n jongen is wil ik t heel graag na mn opa noemen en mn man heeft de meisjesnaam bedacht maar dat vond ik zelf gelijk n super mooie naam. Wij krijgen 1 november de 20weken echo dus als t goed is weten we dan wat t is

hoi!
wij zijn er ook al uit, aangezien we al heel lang weten dat we een meisje krijgen (vanwege vlokkentest met 13 weken), wij komen op de meisjesnamen die we de vorige zwangerschap ook eigenlijk al hadden, maarja toen werd het een jongen, ons eerste meisje heet charlotte sophie (geen vernoemingen), onze zoon heet thomas pieter (vernoemd naar z'n opa die vorig jaar is overleden) en het meisje wat nu komt gaat heten (zeer waarschijnlijk, maarja je weet maar nooit......) florine isabelle! (ook geen vernoemingen), ik vind trouwens floortje ook heel mooi, is het niet dat onze St. Bernard zo heet........tja eigenlijk hebben al onze honden namen die ik mooi vind (bo, norah, sam, bas en floortje dus)....., maar om nou naar onze te gaan vernoemen? mwah......
succes allemaal!
liefs!

@claudia, wat jij met hondennamen hebt, heb ik juist met katten. De jongste kat heet hier Isabelle, wijkt af van de anderen, maar was zo'n arogant kitten dat ik het niet te simpel kon houden. De anderen hebben voor mijn gevoel wel echte kattennamen, Doortje, Siepje, Guusje en Roosje. Guusje en Roos hadden natuurlijk ook goed voor een dochter gekund.

@supertje hahaha ja leuk is dat hé! en ja isabelle wordt hoogstwaarschijnlijk de 2e naam van onze dochter!
wij hebben trouwens ook 2 katten die heten mila en nina, ook wel leuke namen..........

Hoi hoi,
Wij weten al heel lang wat voor jongensnamen we nemen en wat voor meisjesnamen. De eerste naam is bij allebei een naam die je in nederland niet vaak hoort, de 2e naam komt wel vaker voor maar het is geen vernoeming naar. Nog 24 weken wachten en dan weten we wat we gaan gebruiken.
Groetjes

Terug
Bovenaan