Namen

Hebben jullie 1 of meerdere namen (ik bedoel 2e namen of doopnamen) voor jullie kindje in gedachten? Omdat ik het moeilijk vind om te kiezen denk ik dat ik meerdere namen doe hihi.

Wij gaan voor twee namen. Mijn ouders hebben altijd gevraagd om mijn tweede naam door te geven als we een dochter zouden krijgen. Ik ben daar altijd tegenin gegaan, ik verafschuw die naam een beetje maar aan de andere kant heeft het ook wel iets speciaals. Mijn tweede naam is nl de tweede naam van mijn moeder, maar ook de naam van mijn vaders moeder. Nu mijn oma vorig jaar helaas is overleden en ik een speciale band met haar had, geven we mijn tweede naam toch door. Niet omdat mijn ouders dit willen, maar omdat ik wil dat onze dochter wordt vernoemd naar mijn oma. (en die beredenatie bevalt me veel beter!)
Voor de jongens naam hebben we daarom ook een tweede naam bedacht waarbij hij dan vernoemd zal worden naar de opa van mijn man/mijn vader. (zo handig als mensen dezelfde namen delen haha) Maar goed die gaan we als het goed is niet nodig hebben, toch ben ik wel blij dat we voor beide geslachten de namen rond hebben!

hier altijd minimaal 2 namen. vind ik gewoon mooier.
mijn oudste heet nathalia amber (ember) de 2e heet aleiyah allyson (ellyson)
onze knul krijgt ook 2 namen en daar wordt een afkorting van gemaakt en dat wordt zn roepnaam.
eerste letter van de eerste naam, dan een streepje en dan de eerste 3 letters van zn 2e naam.

is allemaal heel toevallig gegaan.
met mn eerste zwangerschap hadden we zowel jongensnamen als meisjesnamen. t werd een meisje. ik heb toen de jongensnamen aan vrijwel iedereen verteld.
bij mn 2e goede zwangerschap hadden we dezelfde jongensnamen maar ook dit werd weer een meisje.
nu wordt het een knul maar ik vond de naam niet meer zo speciaal omdat iedereen hem al wist.
toch vond ik hem nog steeds erg mooi.
ik ben wel gaan zoeken naar andere namen. lang bezig geweest en opeens zag ik hem staan! de naam waarvan ik gelijk zoiets had van: ja dat is hem! en toen gingen we verder denken: hey wacht eens. die nam is een afkorting van de namen die we eigenlijk altijd al in gedachten hadden.
toeval of niet???!!!!
toen wisten we het dus zeker. op het geboorte kaartje komen dus 2 namen en dan een roepnaam.

liefs, do

Wij hebben voor beide een hollandse naam en een jongetje wordt vernoemd naar de opas, dus totaal 3 namen en een meisje naar de omas. omdat de omas dezelfde naam hebben zal een meisje 2 namen hebben.

Onze dochter is vernoemd naar haar oma's en haar roepnaam is een samnvoeging hiervan. Voor deze 2e hebben we de namen nog, dus dat was een makkie. Wel hebben we nu de 2 namen van de opa's samengevoegd, zo heeft dit kleintje 2 namen.
Ook een meisje word naar de opa's vernoemd. De roepnaam naar de één en de doopnaam naar de ander. Zo hebben we het mooi opgelost dacht ik haha. Nou maar hopen dat iedereen de namen mooi gaat vinden!!

Liefs ciomama

Wij hebben voor beide maar 1 naam. We vernoemen ook niet want we vinden de namen van de opa en oma's zou ouderwets haha dus dat was al snel duidelijk voor ons. Verder zijn we ook niet echt bezig met t geloof dus we laten hem of haar ook niet dopen.

xx

ik heb ze altijd vernoemd. gewoon net het aantal namen zoals oma of opa heet. met de doopnaam dan. mijn dochter heeft er wel 3 maar gewoon omdat ik niet uit de naam van mijn moeder er uit kon halen wat ik wilde toen hebben haar roepnaam erbij gedaan. nu bij deze kleine meid word vernoemd naar mijn schoonmoeder en mijn zus. maar ok daaruit kan ik niet echt halen wat ik leuk vind dus nu voegen we de naam ertussen dus ook nu 3 namen.

hoi hoi

bij de 1e hebben we 2 hele mooie namen in een fantasyboek gevonden, en bleek ook nog een verbastering van mijn ouders naam. mijn va en ma hebben allebei Maria als 3e naam. Maar daar kwamen we later pas achter.
Mara Teani

bij deze dame hebben we echt gekeken naar een mooie verbastering van zijn ouders. Daar begonnen we de vorige keer ook mee, omdat zijn ouders overleden zijn en alles missen. Zijn ouders heetten Johannus en Johanna, Jan en Joke. We hebben dus een mooie moderne naam gevonden.
Maar nu die 2e naam. We hadden een 2e naam alleen met 2 verschillende schrijfwijzes. Wil ik met mijn man een keuze gaan maken, heeft hij alleen de 3e afgewezen schrijfwijze onthouden! Grrrr Vervolgens komt hij met de letter H en nieuwe namen want dan heeft ze ook de zelfde initialen als zijn mams. Dat gaat mij te ver. Nu kwam hij gisteren met weer een nieuwe naam; Een naam die ik al heeeeel lang mooi vind, maar dan met een extra letter ervoor. Nou daar wil ik wel over nadenken. Maar dat hij nu nog alles omgooit vind ik maar niks. Ik had de briefjes voor in de tas al klaar met de namen, zodat hij zeker weet het goed doet op het stadhuis (zijn vader heeft 2x de namen verkeerd gedaan van de zenuwen)

2 namen vind ik mooi, en is makkelijker met post. 1 naam ben ik niet gewend, net alsof je zegt: zo dit ben jij en meer niet. Met 2 namen kan je meer zijn. weet niet is gevoelsmatig.

Terug
Bovenaan