Namenstress uitspraak Yannick

<p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Hopelijk helpt dit forum ons bij onze naamdiscussie van de (voorlopig) gekozen naam.</span></p><p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Beide vinden we Yannick een erg leuke jongensnaam, we zijn het echter nog niet helemaal eens over de combinatie uitspraak/schrijfwijze </span></p><p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Yannick vind ik het mooiste staan, maar dan schijnt er verwarring te zijn over de uitspraak: Ya-Niek,  Yah-Niek, Yan-Nick, Yah-nick? <br /></span></p><p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Opzich vinden we beide uitspraken wel mooi, maar de eerste voorkeur lijkt Yaniek. Hoe zouden jullie het uitspreken en welke uitspraak is het mooist? </span></p><p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Volgende dilemma, schrijf je het dan zoals de uitspraak? Yannic, Yaniek? Of hou je het bij Yannick?</span></p><p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Het klinkt verwarrend en dat is het eigenlijk ook wel :)</span></p><p style="text-align: right;"> </p>

Ik ken twee (volwassen) Yannicks. De ene heet Yan-Nick en de ander Yaniek. Maar schrijft dus bij allebei Yannick. Dit is volgens mij typisch zo’n naam die gewoon verschillende uitspraakmogelijkheden heeft. 

Mocht ons kindje een jongen zijn, krijgt hij als 2e naam Yannick. Wij spreken het uit als Janiek. Al zou Jannick ook goed kunnen en vind ik ook leuk, maar vond mijn man minder

Ik zou het als Yaniek uitspreken. En als Yannick schrijven, dat staat toch het mooist!
Zou me er niet te druk om maken hoe andere mensen het uitspreken of zouden schrijven. De naam van onze zoon kan op verschillende manieren geschreven worden en wij hebben gewust voor de meeste voorkomende (en voor ons de mooiste) gekozen. Maar alsnog schrijft bijna iedereen het verkeerd, haha! 

Ik zou het uitspreken als Janiek! Hoewel een vriend van mijn ouders Yannick (Jannik) heet. 
Zou me ook niet zoveel aantrekken van dat iets verkeerd kan worden uitgesproken. Dan zeggen jullie (of je zoon later) het één keer en is het oké. Mensen krijgen het voor elkaar bijna elke naam verkeerd uit te spreken namelijk, dus om daar rekening mee te gaan houden is veel te vermoeiend!

Terug
Bovenaan