namenvraagje :)

Hoihoi,

Nou bij mn dochter wist echt niemand de naam die wij hadden uitgekozen en we waren het er ook direct over eens. Zij heet nu Chelsey en als ze een jongetje was geweest dan heette ze Casey. Nu zijn we weer druk bezig met namen (nou ja dat wil zeggen ik maak een lijstje en mijn vriend streept de namen weg die hij echt niet mooi vindt)
Nu hebben we 2 jongensnamen en 2 meisjesnamen. Casey wordt het nu toch niet voor een jongen, want ik ben een beetje bang voor de nederlandse uitspraak en/of afkorting. Wil niet dat iemand mn zoon Kees gaat noemen ofzo.
Nu hebben we voor een jongen Sidney of Ryan. (ik zelf neig naar Ryan, want vind Sidney niet zo mooi bij Chelsey)
En voor een meisje Jade (uitspraak:djeed) of Quincy.
Ik kom er zelf niet echt uit en weet dat ik nog heel lang de tijd heb, maar denk vraag maar raad aan de meiden hier, want wil  niet dat iemand in mijn omgeving de namen weet. Dus.....welke naam vinden jullie mooier?
Mochten jullie jullie namenkeuze kwijt willen dan kan dat, maar ik wil echt kiezen tussen de namen die ik al heb,   dus laat me alstjeblieft weten welke jullie het mooist vinden.

groetjes Lydia

Hoi hoi,
Ik zou kiezen voor Ryan of Jade.
Afgezien van het feit dat ik op een basisschool werk en deze namen niet vaak tegen kom, vind ik  ze gewoon het mooiste. Daarnaast, wanneer ze volwassen zijn klinkt het gewoon ook goed. Su6 met je keuze!!  

hey,
ook ik zou kiezen voor ryan en jade
vind quincy meer een jongens naam (quinty daarin tegen vind ik wel op en top meid en erg leuk)
en met sidney heb ik de assosiatie van mijn vriend zijn iet wat suffe oom die altijd en overal met een heuptasje verschijnt (hij heet namelijk sidney)
ik vind jade trouwens echt een leuke naam, staat bij mij ook in het namen lijstje maar dan wel op zijn nederlands uitgesproken dus gewoon zoals je het schrijft.
groetjes krista

Hoi Lydia,
Het is zo persoonlijk he!!!En moeilijk!
Mijn 2e dochter heet Jade.Maar dan gewoon op z'n Nederlands uitgesproken.
Wij houden niet zo van Engelse/Amerikaanse namen, maar zo heeft iedereen zijn eigen 'smaak'.
In het begin vroegen sommige  mensen om me heen hoe je haar naam  moest uitspreken, als Jade of 'Djeed'.Dit laatste vond i in 't begin echt vreselijk om aan te horen,  juist omdat wij meer van Nederlandse namen houden.Maar nu zeg ik het af en toe ook wel eens tegen haar!Vaak 'Djeedje'!!!
Wie weet vind je de  Nederlandse uitspraak ook wel leuk klinken.  
Terwijl ik Jade (Djeed) mooi vind passen bij Chelsey...
Gelukkig heb je nog even!!!!
Succes!
Groetjes Roos.

Wat grappig he dat we zo allemaal verschillende smaken hebben. Ikzelf houdt weer niet van nederlandse namen haha en mijn vriend gelukkig ook niet dus we zitten echt op dezelfde lijn.
Wij houden allebei van engelse/amerikaanse namen.
Dus Jade (uitspraak djeed) past meer in ons straatje dan Jade.
Ik denk nu toch dat als het een jongen wordt hij Ryan gaat heten en als het een meisje wordt Jade. Maar ja wie weet verandert het nog haha maar denk het niet.
Ik raak al snel gewend aan een naam en vind het dan niet fijn om later de naam nog de veranderen. Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties!!!!
En ook al hebben we niet dezelfde smaak, mochten jullie een namenvraagje hebben zal ik mn mening graag uiten om te helpen hoor :)

liefs Lydia

Hee Lydia,

Namen zijn inderdaad heel persoonlijk.
Mijn man en ik houden dus helemaal niet van Amerikaanse namen en wij zijn dus van de nederlandse namen met toch wel een vleugje "kak".
Onze zoon heet Thijmen.

Voor deze spruit hebben we al een prachtige meisjesnaam verzonnen maar die kan ik hier niet vertellen want een hele goede vriendin van mij "hoort" ook bij ons en ik heb mijn man beloofd dat ik het aan niemand zou vertellen (Oh wat is dat moeilijk voor mij hahaha).

Wat naam betreft hoop ik dat we nu een meisje krijgen want dat maakt het een stuk makkelijker.

Wie weet kunnen jullie me wel helpen aan een jongensnaam die bij Thijmen past.
Hij moet langer zijn dan 1 lettergreep en "kak" klinken.
Het mag dus niet amerikaans zijn.

Ik ben wel benieuwd.

Groetjes Marieke

Thijmen en.....

Victor? Sander? shit....ben zelf ook wel van de Hollandse kak namen maar kan nu even niets meer bedenken.
Een kindje bij ons op het KDV heet Rinze... niet echt kak en heel fries, maar ik vind em ergens wel erg leuk... (Mijn vriend is van oorsprong ook een fries)

Pffff ik ben niet zo goed in van die nederlandse namen haha.
Maar vind Xavier ook wel beetje 'kak' klinken, of Oscar?
Tsjah sorry kan echt zo even niet veel  bedenken. Die twee namen zijn de enige namen die bij me op komen......

Terug
Bovenaan