<p>Hoi,</p><p>Ik ben een alleenstaande moeder met een zoontje van 9 maanden. Ik werk er naast drie ochtenden waar op hij deze dagen naar mijn ouders gaat, waar ik overigens heel blij en dankbaar voor ben!</p><p>Na zoveel stress te hebben gehad en een intens zware bevalling en nasleep met ex etc. Ben ik nu wel echt toe aan een vaste dag per week waar ik iets voor mezelf kan doen zonder te moeten zorgen. <br /><br /></p><p>Ik vind mijn zoon echter nog te klein om hem naar een kdv te gaan brengen, omdat ik het eng vind hem achter te moeten laten bij vreemden mensen, niet wetende of er goed voor hem wordt gezorgd. Nanny idem dito, want je weet gewoon nooit echt wie je in huis haalt.</p><p>Anderzijds denk ik wel dat los van mezelf het leuk en leerzaam is voor mijn zoontje om met andere kinderen te gaan spelen aangezien hij al heel vroeg zichzelf aan het ontwikkelen is en het leuk vind altijd als hij andere kinderen/mensen ziet.</p><p> </p><p>mijn vraag:gaat jullie voorkeur uit naar een kdv of nanny en waarom?</p><p> </p><p>zijn er nog meer moeders hier die hun kleine nog te jong vind of juist niet?</p><p> </p><p>alvast bedankt!</p><p> </p><p>p.s. Ik heb in het verleden zelf op een kdv gewerkt en het was echt vreselijk.. weinig aandacht voor de kids, overvolle groep en collega’s die soms kinderen te lang lieten liggen waardoor kinderen helemaal overstuur waren. En ik maar in me eentje proberen alles te doen met gevolg dat ik na vier maanden al een zware burn out had</p>