Nanny of KDV?

Ik heb zowel negatieve als positieve ervaringen op een kdv; de eerste keer ging hij toen hij 1,5/2 jaar was pas naar een kdv wat mij en m'n zoon goed beviel. Daarna vanwege een verhuizing moeten switchen, de kdv en leidster beviel mij tijdens de kennismaking goed maar er werkten ook leidsters die we later pas leerden kennen wat direct al geen succes was; ik heb toen meteen geswitch naar een andere kdv waar het wel weer helemaal top was. 
Ik zou beiden een kans geven maar voor 1 dag in de week weet ik niet of een kdv wel handig is. 
Ik heb nu 2 jonge kinderen die ik zelf heb opgevoed en nu ze wat ouder zijn denk ik er wel weer aan om ze naast opa/oma een paar dagdelen naar het kdv te brengen. Maar ze zitten nu ook op een leeftijd waarbij ze voorbereidt kunnen worden op het schoolleven. Dus samenspelen en de ritme, wennen aan diverse gezichten maar zo jong lijkt me het voordeel van een nanny vooral de persoonlijke aandacht. 

Lastig om je daar zo een advies te geven. Ik zou vooral gaan kijken bij de verschillende instanties zodat je een beter beeld krijgt. Wij zijn destijds bij 3 kdvs wezen kijken en 1tje sprong er gewoon boven uit voor ons. Onze kinderen gaan er heen sinds ze 6maanden zijn en zijn er helemaal happy. Ons viel vooral op dat er tussen de kdvs wel een verschil was in de filosofie en de dagstructuur. 1 kdv sloot erg aan bij onze opvoeding en daarom onze keuze gemaakt. Nanny wilde ik niet doordat mijn zus slechte ervaringen had met haar nanny. Prima dame en alles, maar vaak ziek en dan moesten ze dus zelf thuis blijven en konden niet werken. Bij een kdv is er genoeg personeel en heb je dat probleem niet. Ook vonden wij het sociale contact met andere kinderen belangrijk.
Succes met je keuze, doe vooral waar jullie je goed bij voelen!

Ik vind de slechte ervaringen die ik hier lees wel heel erg. Ik schrik ervan en zo hoort dat echt niet te zijn hoor!
Ik werk zelf op een kdv en ik en mijn collega’s zien en horen alle kindjes en zorgen met veel liefde voor ze.

Mijn eigen kindjes gaan ook bewust naar (een ander) kdv omdat ik dat leuk en goed voor ze vindt. Een gastouder lijkt mij dan weer niet zoveel omdat er dan maar 1 iemand voor ze zorgt en als die ziek is of toch minder goed voor de kinderen is dan je hoopt is er niemand anders. Dat vind ik geen fijn idee.
Maar ieder zijn ding ? Ga vooral op verschillende plekken kijken en kies wat goed voelt.

Ik werd verplicht melk te drinken terwijl mij moeder zei ze lust en hoeft het niet tenslotte melk allergie
Als ik nog wat fruit wilde mocht dat niet me moeder gaf aan dat het mocht ze was in groei daarnaast met slapen ook erge ervaring gehad daarom doe ik het niet Ik was altijd verdrietig werd nooit gevraagd wat er was me ouders haalde mij gelukkig er af daarna 

Wij hebben een kdv voor onze meisjes. Vaste gezichten op de groep, volgen het ritme van de kindjes etc. Ze gaan er met plezier naar toe en bereid ze goed voor op het schoolleven. Ik zou ze dus echt liever niet naar een gastouder sturen, vanwege scholing en meerdere meerdere waarop je kan terug vallen.

Een nanny heeft voor en nadelen. 
nadeel; ze (meestal een vrouw) is bij jou thuis en dus geen rust die je zoekt als je een dag voor jezelf wil. 
Voordeel; geen reistijd met wegbrengen, evt wat huishoudelijke taken, en fulltime aandacht voor je kind. 

advies, ga bij verschillende kdv, gastouder en nannys langs. En volg je gevoel. 

En iemand in huis halen zou mijn voorkeur helemaal niet hebben, maar dat is persoonlijk. Waar ben jij dan? De hele dag weg? 
Iemand die je kastjes open trekt, je spullen bekijkt.. zou ik me niet prettig bij voelen. Alle momenten dat jouw kindje slaapt, zit zo iemand een beetje te relaxen op jouw bank (betaald dus) En ik denk dat dat ook veel duurder is dan kinderopvang/gastouder..

En iemand in huis halen zou mijn voorkeur helemaal niet hebben, maar dat is persoonlijk. Waar ben jij dan? De hele dag weg? 
Iemand die je kastjes open trekt, je spullen bekijkt.. zou ik me niet prettig bij voelen. Alle momenten dat jouw kindje slaapt, zit zo iemand een beetje te relaxen op jouw bank (betaald dus) En ik denk dat dat ook veel duurder is dan kinderopvang/gastouder..

Terug
Bovenaan