NAPPYWRAPPER, onzin of aanrader?

ik heb een gewone emmer met deksel met pedaalemmerzakjes. die leeg ik elke avond als de kleine slapen gaat.
natuurlijk ruik je wel eens wat, maar over het algemeen vind ik het echt niet stinken. en de kleine is inmiddels 1 en eet dus alles.
straks al nummer 2 er ook is, blijf ik die emmer gewoon gebruiken.

groejts
greet

Ik ga de luiers weer inleveren voor recycling, dus dan krijg je daar (gratis) speciale zakken voor om de luiers in te verzamelen. De emmer met die zakken bewaar ik buiten, heb ik ook geen last van geurtjes. Goed voor het milieu enneh.... ze maken er dan fijn koffiefilterzakjes van.

Hoi,
Ik  heb deze niet aangeschaft; vond het duur, en de afvalbak buiten werkt prima!
Ook geen stank in huis en een stuk goedkoper!
Succes!
Groetjes Nicole 15w3d

Hoi hoi,

Ik wil nog even reageren. Twee vriendinnen van mij hebben ook een gewone luieremmer gebruikt en de luiers gewoon los  in de grijze bak gedaan. Op zich niets mis mee, maar ze kregen allebei heel veel last van maden en ander ongedierte in de grijze bak. Bij onze buren is in juni de vierde geboren. Ook zij gooien de luiers los in de grijze bak met als gevolg dat het hele blok huizen onwijs veel last heeft gehad van vliegen. Wat ik hiermee wil zeggen is dat overal wel voor- en nadelen aan zitten. Dit is overigens niet bedoeld als kritiek hoor. Iedereen moet het zelf weten. Succes met de luiers en de geurtjes!!!

Groetjes,

Nelly
39w6d

Hoi,
Ik zelf heb nooit een nappy wrapper aangeschaft, ik gebruik altijd de plasticparfumzakjes van de Etos/Kruidvat en gooi ze dan in een luieremmer (wel elke dag legen) de eerste weken heb ik dat zo gedaan  en je hebt geen last van nare geurtjes. Nu gooi ik het direct in de container buiten. (mijn kleine is nu bijna 2 jaar).
Groetjes,
Simone B.

Ik had eerst ook een gewone afvalemmer, die luchtdicht afsloot. prima, totdat mijn zoontje geen borstvoeding meer kreeg. Ik hoorde van een vriendin over de Diaper Champ en heb die aangeschaft bij babyandmore.nl. Ik vind het echt iedaal. Hoef niet elke dag te legen. Vuilniszak vol, dan loop ik naar het containerhok en alle stank is weg.
ik kan het iedereen aanraden. je hebt zo'n ding ook behoorlijk lang nodig. Zeker als er evt. nog een kindje bijkomt.

Ik heb ook een nappy-wrapper gekocht. In eerste instantie heb ik een luierermmer gebruikt, maar op een gegeven moment begon het toch wel te stinken, ook al deed ik de luiers in een boterhamzakje en leegde ik de emmer om de haverklap. En 2 of 3 poepluiers op een dag is heel normaal hier.  De nappy bevalt echt heel goed.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen vuilnisbak buiten heb staan (tuin op het zuiden, dus in de zomer is dat echt niet fris) en dat wij ondergrondse afvalcontainers hebben. En om nou elke keer een losse luier daar heen te brengen ...... veel te veel gedoe.

Eerlijk is eerlijk, de cassettes zijn best prijzig, maar ik heb dat wel over voor het gemak ervan.

Groeten, mam van Laura

Terug
Bovenaan