Ik lees net je verhaal.. met tranen in de ogen.
Misschien lees je dit al niet meer, maar ik wilde toch nog reageren.
Fijn dat je het nu goed hebt voorbesproken. Staat het nu in je dossier genoteerd? Heb je gevoel dat je nu beter kunt communiceren met betrokkenen? Je moet er rekening mee houden dat er straks weer anderen aan je bed staan, dan die je nu op spreekuur hebt gezien.
Wat Teddy ook al zei: het is ook belangrijk om de vorige bevalling te verwerken. Goed dat je nu een oplossing hebt voor de komende bevalling. Sta wel even bij jezelf stil en vraag je af of je er verder al bent. Ik had een collega die een ongeplande keizersnee had en dat bleek achteraf een hele klap. Het hoeft objectief misschien niet eens traumatisch te zijn om wel hulp te gaan zoeken. Zoveel meer vrouwen krijgen een klap van de bevalling - heb ik inmiddels ontdekt. Helaas is dat toch nog een soort taboe. Ik hoop in ieder geval dat je het een plek geeft.
Verder vind ik het heel goed van Sunny dat zij wel een keizersnede heeft geëist. Ik heb 2 goede ervaringen en bij de eerste had ik er niet aan gedacht, maar bij de 2e zat dat wel degelijk in mijn achterhoofd.
Ik begrijp de goede bedoelingen van Tine Oudshoorn, maar soms is er gewoon geen tijd om "een andere relatie op te bouwen". Ik ben er ook voor om mensen die je nodig hebt niet tegen je in het harnas te jagen, maar sommigen moet wel worden wakker geschud. 'Zeker gynaecologen die nog wel eens een verborgen agenda kunnen hebben. Het is heel naar, maar ook op je meest kwetsbare moment moet je assertief zijn. Agressief werkt dan soms beter dan invoelende vriendelijkheid. Verder moeten ze agressie kennen van tijdens bevallingen.
Verder raad ik je aan je ook goed voor te bereiden op de keizersnee. Ook dat kan tegenvallen. Het blijft een operatie en de 6 weken daarna mag je eigenlijk niet tillen. Met een kleintje van een paar jaar is dat best lastig. Misschien kan je bij voorbaat wat hulp vragen.
Ik gun je van harte een goede bevalling en zeker een rustige zwangerschap. Heel veel sterkte, maar vooral veel plezier.
Heel goed dat je je verhaal hier hebt gedeeld.
Groet,
Tamar (26 weken zwanger van de derde)