nare ervaring

jeetje zeg wat een verhaal,
dit gun je echt helemaal niemand.
verschrikkelijk.
ik hoop dat jullie kindj er niets aan over gehouden heeft.
sterkte met het verwerken hiervan,want zo te lezen heb je dit nog lang niet gedaan,wat volkomen logisch is.
gelukkig word het deze keer een kz
heel veel geluk meid
liefs F

Ik lees net je verhaal.. met tranen in de ogen.
Misschien lees je dit al niet meer, maar ik wilde toch nog reageren.

Fijn dat je het nu goed hebt voorbesproken. Staat het nu in je dossier genoteerd? Heb je gevoel dat je nu beter kunt communiceren met betrokkenen? Je moet er rekening mee houden dat er straks weer anderen aan je bed staan, dan die je nu op spreekuur hebt gezien.

Wat Teddy ook al zei: het is ook belangrijk om de vorige bevalling te verwerken. Goed dat je nu een oplossing hebt voor de komende bevalling. Sta wel even bij jezelf stil en vraag je af of je er verder al bent. Ik had een collega die een ongeplande keizersnee had en dat bleek achteraf een hele klap. Het hoeft objectief misschien niet eens traumatisch te zijn om wel hulp te gaan zoeken. Zoveel meer vrouwen krijgen een klap van de bevalling - heb ik inmiddels ontdekt. Helaas is dat toch nog een soort taboe. Ik hoop in ieder geval dat je het een plek geeft.

Verder vind ik het heel goed van Sunny dat zij wel een keizersnede heeft geëist. Ik heb 2 goede ervaringen en bij de eerste had ik er niet aan gedacht, maar bij de 2e zat dat wel degelijk in mijn achterhoofd.
Ik begrijp de goede bedoelingen van Tine Oudshoorn, maar soms is er gewoon geen tijd om "een andere relatie op te bouwen". Ik ben er ook voor om mensen die je nodig hebt niet tegen je in het harnas te jagen, maar sommigen moet wel worden wakker geschud. 'Zeker gynaecologen die nog wel eens een verborgen agenda kunnen hebben. Het is heel naar, maar ook op je meest kwetsbare moment moet je assertief zijn. Agressief werkt dan soms beter dan invoelende vriendelijkheid. Verder moeten ze agressie kennen van tijdens bevallingen.

Verder raad ik je aan je ook goed voor te bereiden op de keizersnee. Ook dat kan tegenvallen. Het blijft een operatie en de 6 weken daarna mag je eigenlijk niet tillen. Met een kleintje van een paar jaar is dat best lastig. Misschien kan je bij voorbaat wat hulp vragen.
Ik gun je van harte een goede bevalling en zeker een rustige zwangerschap. Heel veel sterkte, maar vooral veel plezier.

Heel goed dat je je verhaal hier hebt gedeeld.

Groet,
Tamar (26 weken zwanger van de derde)

Dank je wel voor je bijval Tamar, hopelijk lees je dit nog!

er was op dat moment ook geen tijd voor een leuke social talk met de gyn. Zelfs vandaag nog met de controle-afspraak in het zhuis zeiden ze nog dat het ook wel heel fijn was om iemand dan gewoon heel duidelijk te horen zeggen wat ze voelt en wat ze wel en niet ziet zitten omdat ze dat ZELF zo voelt. NAtuurlijk is elke vrouw uitgeput bij 9cm ontsluiting en wil ze zo snel mogelijk geholpen worden en natuurlijk gaat een verloskundige tot het uiterste om alles tot een goed en bevredigend einde te brengen maar soms MOET je echt voor jezelf en je baby opkomen; dat bewijst het stuk in de Trouw van vandaag wel weer. Hoe goed gynaecologen en verloskundigen het ook proberen te doen; zij kijken niet in het lichaam vd vrouw op dat moment. Er bestaat ook zoiets als intuitief aanvoelen dat het niet okay is. Niet maar tot in het helse pijnen moeten doorgaan met inknippen en scheuren en bloedingen en ga zo door met alle enge scenario's.

Ik heb echt alle medewerking deze zwangerschap en het geeft me RUST.. in m'n hoofd, in mijn lijf. overal. Ik kijk uit naar mijn keizersnede; werkelijk waar ondanks dat ik weet dat het daarna best flink revalideren is. Maar of ik nu 8 weken rustig aan moet doen vanwege de operatie of net als mijn nichtje nu al 10 weken op een ring moet zitten doordat de boel van onder zo stuk geknipt en gescheurd is... dan is die keuze niet zo moeilijk.
Rust mensen... en mogen genieten van je zwschap en mogen toegeven dat je "scared as hell" ben van nog een keer zo moeten bevallen.

Zucht.. het werd een heel verhaal maar ik moest het gewoon even kwijt. Nu ik weer zwanger ben komt het verhaal van onze eerste weer veel in m'n hoofd naar boven... en ben ik heel blij met een compliment van Tamar... XXX

Sunny 20 weken zwanger van de 2e (en hopelijk later ook nog een 3e)

Terug
Bovenaan