Nare nasmaak babyshower

<p class="MsoNormal">Hallo meiden,  </p><p class="MsoNormal"><span lang="NL" style="mso-ansi-language: NL;">Ergens ben ik erg verdrietig over en schrijf het daarom nu van mij af. Gek genoeg hoop ik niet dat iemand zich in zo’n situatie kan vinden, maar mocht dat wel zo zijn dan hoor ik graag de ervaring en advies. Anders trouwens ook..:)</span>  </p><p class="MsoNormal"><span lang="NL" style="mso-ansi-language: NL;">Gisteren hadden mijn vriendinnen een babyshower voor mij georganiseerd. Ik had specifieke wensen aangedragen zoals dat ik het liever niet zo standaard wil zoals een high tea (geef mij maar iets actiefs) en geen kids. Het is mijn eerste kindje en wil gewoon lekker kletsen en actief doen met de dames die veel voor mij betekenen.</span></p><p class="MsoNormal"><span lang="NL" style="mso-ansi-language: NL;"> </span></p><p class="MsoNormal"><span lang="NL" style="mso-ansi-language: NL;">Helaas is de laatste wens bij mijn schoonfamilie in het verkeerde keelgat geschoten. Zij vonden het maar raar dat mijn ‘bonus’kind (mijn vriend heeft een dochter van 7 jr) en het nichtje van 4 jr er niet bij mochten zijn. Vreemd genoeg hadden ze het niet over de dochter van mijn zusje van 4 mndn en andere aanverwanten. Mijn vriendinnen hebben laten weten dat het mijn wens is en niets persoonlijks. Met de kids kunnen we natuurlijk altijd iets aparts doen met activiteiten voor hen wat leuk is.</span>  </p><p class="MsoNormal"><span lang="NL" style="mso-ansi-language: NL;">Enfin, ik was aangekomen op mijn babyshower wat ik al super leuk vond! De versieringen, het eten, de dames die waren gekomen… Ze hadden zicht echt uitgesloofd voor me.. Lekker zo’n meidending met mijn dierbaren. Tot ik hoorde dat mijn twee schoonzusjes, schoonmoeder en twee andere dames tegelijkertijd na een half uurtje al weg gingen. Omdat mijn schoonzusje geen oppas had voor haar twee kinderen. Maar wat ze dan wel deed was een van de dames -die ook mee weg ging na een half uurtje- oppas laten spelen voor haar kids en zelf de hort op ging (borrel/feestje) met mn andere schoonzusje waar mijn vriend en zwager ook waren.</span></p><p class="MsoNormal"><span lang="NL" style="mso-ansi-language: NL;"> </span></p><p class="MsoNormal"><span lang="NL" style="mso-ansi-language: NL;">Even een statement maken dat zij het er niet mee eens waren… Ik weet dat ik mij er niet al te druk over moet maken en dat mijn kindje nummer 1 is, maar ik vind het moeilijk los te laten. Vannacht heb ik maar 3 uur geslapen -ik lag er echt wakker van- en dan komt er ook nog eens bij dat mijn schoonzusje de boel loopt op te stoken tussen mij en mijn vriend. Mijn vriend wist dat het no kids allowed was, maar opeens maakt hij er een probleem van. Dat hij er klaar mee is, ziek van is dat zijn dochter er niet bij mocht zijn etc. En zo dus eigenlijk laat merken dat hij niet achter mijn keuze staat. Prima om een eigen mening te hebben, maar dien je niet als partner achter je vrouw/man te staan in plaats van je op te laten jutten door je familie?</span></p><p class="MsoNormal"><span lang="NL" style="mso-ansi-language: NL;"> </span></p><p class="MsoNormal"><span lang="NL" style="mso-ansi-language: NL;">Ik ben er echt kapot van. We zitten midden in de verkoop van ons huis, verhuizen binnen twee weken, werk nog fulltime en mijn bevallingsdatum is 1 december. Ik vind dat ik de steun hoor te krijgen van m’n vriend, dat hij achter mij staat. Dit levert mij alleen maar stress op….</span></p><p class="MsoNormal"><span lang="NL" style="mso-ansi-language: NL;"> </span></p><p class="MsoNormal"><span lang="NL" style="mso-ansi-language: NL;">Liefs,</span></p><p class="MsoNormal"><span lang="NL" style="mso-ansi-language: NL;">Hormonaal vrouwtje</span></p><p> </p><p>PS: ondanks de nare nasmaak wil ik wel echt benadrukken dat de dames die er waren tot het eind -de harde kern:)- het echt top hadden gedaan en heel gezellig was!</p>

Wat vervelend dat het zo is gelopen. Het belangrijkste aan een babyshower is dat de mommy-to-be het naar haar zin heeft. Er is voor kinderen toch ook niet veel aan lijkt me.. en qua drukte snap ik heel goed dat je het niet wil. Als je er nog mee zit is het misschien verstandig om het uit te praten. Het is erg flauw dat je schoonfamilie een statement maakt. Je kan best om een beetje begrip vragen, ook van je vriend. het is toch geen drama?!. Net alsof kinderen van 7 besef hebben van wat een babyshower is.. 

Hoi, 

Wat vervelend om te horen dat het zo naar is verlopen. Ik begrijp volledig dat je liever geen kinderen erbij wilde omdat je samen wilde zijn met je vriendinnen/vrouwen om je heen, daar is niets mis mee toch?
Wel jammer dat je schoonfamilie er zo op gereageerd heeft, is er geen mogelijkheid om het alsnog aan hen uit te leggen zoder dat het een heel ding gaat worden?

Even een gekke weg; maar misschien is je vriend wel stiknerveus voor hoe jij straks met zijn dochtertje omgaat als je een eigen kindje hebt. Ik zeg maar wat hoor. Maar misschien dat hij daarom nu opeens zo beschermend richting zij dochtertje reageert?

Veel succes de komende periode en vergeet ook niet af en toe wat rust te pakken!

Liefs. 

Hé bah, wat vervelend. 
Ik hoef geen bsbyshower maar mocht ik dat willen had ik het ook zonder kids gewild. Heb zelf een zoon van bijna 6 uit een eerdere relatie maar die had dan mooi bij stiefvader kunnen blijven. 
Zou het overigens ook geen probleem vinden als ik ergens uitgenodigd werd voor een babyshower/vrouwendagje etc dat ze zeggen zonder kids. Is toch ff fijn er uit zonder, lekker ff tijd met vriendinnen en voor jezelf. Is soms heel belangrijk.
Ben het met liefsx eens wat betreft je vriend. 
Vraag hem eens of praat erover hoe hijhet straks ziet ivm zijn dochter en hoe jij het ziet. Misschien ziet ie toch beren op de weg, dat ie bang is dat ze er straks niet meer bij hoort. 
Wij hebben duidelijke afspraken hierover. Wanneer ik vind dat mijn zoon anders behandeld wordt door stiefvader geef ik dat gelijk aan en gaat hij eraan werken, hij wil namelijk geen verschil tussen de Kids. Zo hebben we het laatst ook over de feestdagen gehad. De enige feestdag die we als gezin zouden kunnen vieren is sinterklaas. Dus daar gaan we dan ook wat van maken mocht ze niet op 5 december geboren worden. Duidelijkheid en duidelijke afspraken zijn met dit soort dingen heel belangrijk en vooral praten over de angsten wat betreft bonusdochter 

Heel eerlijk vind ik een babyshower ook echt geen plek voor kinderen, of het nou om je eigen kind of welk ander kind dan ook gaat.
Naar mijn idee is een babyshower echt wat voor de zwangere en haar vriendinnen/zussen/moeders ect. 
Kinderen hoeven niet overal bij te zitten hoor en ik geef je groot gelijk dat je dat aangegeven hebt! 
Het zegt meer over andere dat ze niet begrijpen dat het totaal niets persoonlijks is, jammer dat het zo heeft moeten lopen en ik hoop dat jullie er snel samen uitkomen! 

Een baby shower is naar mijn mening een vrijgezellenfeest zonder alcohol. Op een vrijgezellenfeest worden ook geen kinderen uitgenodigd dus ik zou niet weten waarom er nu ineens wel kinderen welkom zouden moeten zijn.  Ik vind dat je volkomen gelijk hebt en wat betreft je vriend zou ik hem echt even op zijn plek zetten.  Prima dat hij te bang is om tegen zijn moeder in te gaan, maar dat moet hij niet ineens op jouw bord gooien.  Als hij graag ziet dat zijn dochter naar feestjes gaat dan neemt hij haar maar zelf mee ;-)  

Gelukkig was de rest van de dag wel leuk :)  
Nog een tip; ga nu niet toegeven en je excuus aanbieden, als je schoonfamilie hun zin nu al zo probeert door te duwen zal dat al helemaal erg worden als ze zien dat jij toegeeft. Het is jouw babyshower, als hun het graag anders zien nemen ze zelf maar kinderen. 

Ik heb zelf een keer een babyshower georganiseerd waarbij ook veel gezeik was tussen schoonzusjes en mijn vriendin, de schoonzusjes wilden veel bepalen en ik vond het echt absurd hoe ver zij daarin gingen! Ook andere vriendinnen en zusjes van mijn vriendin bemoeiden zich ermee waardoor ik echt veel stress en geruzie heb ervaren en steeds als bemiddelaar moest optreden; uiteindelijk heeft 1 vriendin zich afgemeld (!!) en mijn vriendin verteld wat er gaande was (dus de verrassing verpest) en zij heeft er ook veel stress van gehad. Daar was ik heel boos over. Later heeft zij ook een nare smaak overgehouden aan de babyshower en daarna is haar schoonfamilie ook veel te laat op kraambezoek geweest; er speelde waarschijnlijk ook andere dingen mee. 
Eigenlijk zouden je vriendinnen en alle gasten het zo moeten regelen met elkaar dat je geen stress had ervaren. 
Persoonlijk vind ik dat als je op goede voet met je schoonfamilie leeft en dat zo wil houden, je zuinig moet zijn op dat contact. Zo niet, dan krijg je echt een hele vervelende relatie met ze en dat is het mij absoluut niet waard want het heeft invloed op je relatie. Misschien kun je een volgende x wanneer er problemen ontstaan zelf contact met ze opnemen om te kijken wat het probleem is voordat het zover komt dat ze zich zo gedragen.. 
En over je stiefdochter; eerlijk gezegd vind ik wel dat ze erbij had moeten zijn. Jij wordt moeder maar zij wordt grote zus!!
Ik hoop wel dat je haar op andere momenten niet zo buitensluit. wij organiseren onderling zo vaak hele bijzondere babyshowers en de mommy to be neemt altijd haar dochter mee; daar verzinnen we zelfs een speciale activiteit voor zodat ze zich kunnen vermaken. Jongens blijven thuis bij papa, maar de dochters gaan wel altijd mee. Hoe is je relatie eigenlijk met je stiefdochter? 

Terug
Bovenaan