<p class="MsoNormal">Hallo meiden, </p><p class="MsoNormal"><span lang="NL" style="mso-ansi-language: NL;">Ergens ben ik erg verdrietig over en schrijf het daarom nu van mij af. Gek genoeg hoop ik niet dat iemand zich in zo’n situatie kan vinden, maar mocht dat wel zo zijn dan hoor ik graag de ervaring en advies. Anders trouwens ook..</span> </p><p class="MsoNormal"><span lang="NL" style="mso-ansi-language: NL;">Gisteren hadden mijn vriendinnen een babyshower voor mij georganiseerd. Ik had specifieke wensen aangedragen zoals dat ik het liever niet zo standaard wil zoals een high tea (geef mij maar iets actiefs) en geen kids. Het is mijn eerste kindje en wil gewoon lekker kletsen en actief doen met de dames die veel voor mij betekenen.</span></p><p class="MsoNormal"><span lang="NL" style="mso-ansi-language: NL;"> </span></p><p class="MsoNormal"><span lang="NL" style="mso-ansi-language: NL;">Helaas is de laatste wens bij mijn schoonfamilie in het verkeerde keelgat geschoten. Zij vonden het maar raar dat mijn ‘bonus’kind (mijn vriend heeft een dochter van 7 jr) en het nichtje van 4 jr er niet bij mochten zijn. Vreemd genoeg hadden ze het niet over de dochter van mijn zusje van 4 mndn en andere aanverwanten. Mijn vriendinnen hebben laten weten dat het mijn wens is en niets persoonlijks. Met de kids kunnen we natuurlijk altijd iets aparts doen met activiteiten voor hen wat leuk is.</span> </p><p class="MsoNormal"><span lang="NL" style="mso-ansi-language: NL;">Enfin, ik was aangekomen op mijn babyshower wat ik al super leuk vond! De versieringen, het eten, de dames die waren gekomen… Ze hadden zicht echt uitgesloofd voor me.. Lekker zo’n meidending met mijn dierbaren. Tot ik hoorde dat mijn twee schoonzusjes, schoonmoeder en twee andere dames tegelijkertijd na een half uurtje al weg gingen. Omdat mijn schoonzusje geen oppas had voor haar twee kinderen. Maar wat ze dan wel deed was een van de dames -die ook mee weg ging na een half uurtje- oppas laten spelen voor haar kids en zelf de hort op ging (borrel/feestje) met mn andere schoonzusje waar mijn vriend en zwager ook waren.</span></p><p class="MsoNormal"><span lang="NL" style="mso-ansi-language: NL;"> </span></p><p class="MsoNormal"><span lang="NL" style="mso-ansi-language: NL;">Even een statement maken dat zij het er niet mee eens waren… Ik weet dat ik mij er niet al te druk over moet maken en dat mijn kindje nummer 1 is, maar ik vind het moeilijk los te laten. Vannacht heb ik maar 3 uur geslapen -ik lag er echt wakker van- en dan komt er ook nog eens bij dat mijn schoonzusje de boel loopt op te stoken tussen mij en mijn vriend. Mijn vriend wist dat het no kids allowed was, maar opeens maakt hij er een probleem van. Dat hij er klaar mee is, ziek van is dat zijn dochter er niet bij mocht zijn etc. En zo dus eigenlijk laat merken dat hij niet achter mijn keuze staat. Prima om een eigen mening te hebben, maar dien je niet als partner achter je vrouw/man te staan in plaats van je op te laten jutten door je familie?</span></p><p class="MsoNormal"><span lang="NL" style="mso-ansi-language: NL;"> </span></p><p class="MsoNormal"><span lang="NL" style="mso-ansi-language: NL;">Ik ben er echt kapot van. We zitten midden in de verkoop van ons huis, verhuizen binnen twee weken, werk nog fulltime en mijn bevallingsdatum is 1 december. Ik vind dat ik de steun hoor te krijgen van m’n vriend, dat hij achter mij staat. Dit levert mij alleen maar stress op….</span></p><p class="MsoNormal"><span lang="NL" style="mso-ansi-language: NL;"> </span></p><p class="MsoNormal"><span lang="NL" style="mso-ansi-language: NL;">Liefs,</span></p><p class="MsoNormal"><span lang="NL" style="mso-ansi-language: NL;">Hormonaal vrouwtje</span></p><p> </p><p>PS: ondanks de nare nasmaak wil ik wel echt benadrukken dat de dames die er waren tot het eind -de harde kern- het echt top hadden gedaan en heel gezellig was!</p>