nasleep bevalling... wie heeft dit ook?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,
het is nu dag 11 na de bevalling. Onze kleine is geboren met vacuumpomp en inknippen. Heb nu nog steeds behoorlijk last van het litteken (hechtingen zijn er al uit) en een beurse onderkant. De blauwe plekken daar zijn nagenoeg weg, maar ik heb nog steeds veel last met zitten en lopen. Zijn er meer meiden die dit hebben?
Ik zit al in de badedas elke ochtend en smeer met vitamine E-creme om het litteken te verzachten. Verder af en toe rust nemen door te gaan liggen. En op een harde houten stoel zitten. Ik hoop dat het snel bijtrekt want het beinvloed wel het genieten moet ik zeggen. Het gaat elke dag wel wat beter.
Groetjes Veerle.
Mama van Quinn 22-01

Hoi,
Ga vooral niet op een houten stoel zitten, maar ga met wat kussens vooral comfortabel op de bank hangen. Hoe vervelend het ook klinkt, het heeft gewoon tijd nodig. Als de littekens verder niet ontstoken zijn dan zou ik niet meer dagelijks een badje nemen, dat verweekt alleen maar. Gewoon 1 maal per dag met de douche schoonspoelen en daarna voorzichtig droogdeppen.
Tegen kneuzingen helpt een zalf met arnica erg goed, bijvoorbeeld arniflor van VSM.
De beste remedie blijft toch rust nemen, ga vooral liggen als de kleine slaapt en als het lukt ook liggend of half zittend voeden.
Een prima boek over de kraamtijd met allerlei tips is van Beatrijs Smulder genaamd veilig door je kraamtijd.

groet van Else

Een half jaar geleden is mijn dochter ook met de vacuumpomp gehaald. Daarbij ben ik helemaal uitgescheurd (totaalruptuur). Dit is goed gehecht. Ik heb ook net als jij behoorlijk last van zitten en lopen gehad, omdat dit moet helen. (tja, zo'n nasleep na een bevalling realiseer je je niet echt als je zwanger wordt...) Het heeft me verbaasd hoe snel dit eigenlijk gaat, want met drie weken kon ik al weer zoveel beter zitten dan met twee weken. Met twee weken was het gewoon pijnlijk en heel eng, maar met drie weken heb ik zelfs al weer voorzichtig op de fiets gezeten.

Ik hoop voor je dat je, net als ik, met drie weken na de bevalling al weer stukken beter kan zitten en lopen! Veel succes/sterkte.

Ik hoorde van iemand dat die een kinderzwembandje had gekocht om op te zitten, zodat je minder last hebt van het litteken, misschien is dat wat???

Yvonne

hey ja pijnlijk weet het eind 2004 ook vacuumpomp en ingeknipt
maar een harde stoel lijkt mij ook nix  denk dat er echt wel 3 weken voor staat hoor ,nog even volhouden weet het valt niet mee  
ben nu weer zwanger moet nog 8 weekjes en hoop dat het me nu gespaard blijft
badedas ken ik helemaal niet kan je nagaan dat deed ik niet eens
zachte kussen s   zitten en voorderest nix ook niet smeren ,kannetjes water met plassen

gr marijke

Ook heb na de bevalling enkele weken veel plezier gehad van het hechten na het inknippen, was wel te strak gehecht blijkt achteraf.
Hier werd juist wel aangeraden om op een stoel te gaan zitten ipv op de bank. Als de hechting eruit is en niet onstoken zou ik dat badje met badedas ook achterwege laten anders blijft het week. Als je niet vertrouwt zou ik contact opnemen met de vk, hier zijn ze toen nog extra komen nacontroleren.
Wel moet ik eerlijk zeggen in de periode erna voelde ik altijd op de 1e dag van de menstruatie goed waar de hechting heeft gezeten en ook nu bij de 2 zwangerschap voel ik het regeld. Dit is niet pijnlijk maar zo`n gevoel of alles gekneust is op die plaats.
Neem voelde doende rust en dan zal het wel weer goed komen.

Groetjes bg

Tja heb ook een knip gehad. Het duurde bij mij ongeveer 3 weken. Daarna kon ik weer normaal zitten. Op een harde stoel zitten raden ze wel aan maar ik kon dat echt niet hoor. Ik hing gewoon lekker op de bank.
Weet je wat helpt? Een maandverband ( een ouderwetse grote ) een beetje nat maken, heel even in de diepvries leggen en dat er daarna tegenaan houden. Dat verlicht even. Verder is het beter om bijvoorbeeld 's nachts geen ondergoed te dragen maar gewoon met je blote billen op een celstofmatje te gaan liggen. Dan gaat het niet zo broeien. En ik spoelde na het plassen altijd na met lauw water.

Succes en nog even volhouden. Het wordt echt snel minder.

Ach, het gaat ook elke dag beter, alhoewel ik gisteravond even een dipje had, omdat het me zo tegenviel die hele nasleep. Daar had ik van te voren eigenlijk helemaal geen rekening mee gehouden. Gisteren ben ik even naar buiten geweest, maar een half uurtje in de winkel was echt al zat.
Ik baal er gewoon een beetje van. Ben tijdens de zwangerschap heel veel ziek geweest, de bevalling was zwaar en nu dit ook nog. Wat ik al zei, het beinvloed wel het genieten en dat vind ik jammer. Maar ja... er is toch niets aan te doen.. dus we gaan gewoon positief weer verder.
Onze Quinn doet het perfect. Slaapt lekker in na zijn flesjes 's nachts, dus gelukkig krijgen we wel behoorlijk wat nachtrust. Dat is ons dan wel weer gegund. En verder is het een supertevreden mannetje.
Heel veel groetjes,
Veerle
Mama van Quinn 22-01

Terug
Bovenaan