Nat bij wakker worden, matras ook nat...

Hoi,

vanochtend was Ivar nat bij het wakker worden. Dit gebeurt de laatste tijd vaker (ga nu over op luiers maatje groter), is ook geen probleem. Ik heb alleen net 2 weken geleden besloten geen zeiltje meer te gebruiken, omdat meneer toch overal in zijn bed ligt behalve waar het zeiltje ligt, en ook vaak op zijn buik (dus met hoofd op matras, waar dan dus geen zeiltje onder mag liggen). Nu was de matras vanochtend ook nat jammer genoeg. Is even drogen/luchten voldoende, of nemen jullie andere maatregelen?

Groetjes Jenneke mv Ivar 18-9-06

Yoëll draagt overdag maat 4 en 's nachts een 4+
Ik heb nooit geen zeiltje in zn bedje gehad, maar onder zn matrashoes, dus op het matras (pff ingewikkeld) ligt een grote handdoek.
Deze vangt het eventuele vocht op. Zijn luiers zijn nog niet doorgelekt, dus ook geen ervaring met et reinigen van het matras helaas.

Succes

Pauline

hoi
wij hebben ook nooit zieltjes gebruikt maar wel molton
luiers we doen eerst een molton hoeslaken om de matras
daarover de luiers met twee stuks is de hele matras bedekt
en dan de gewone hoeslaken en bij ongelukjes nemen de
luiers een heleboel op

wat de matras betreft ik zou hem goed laten luchten/drogen
en dan kijken of de schade beperkt is misschien kan de hoes
eraf gehaald worden en kun je hem eventueel laten reinigen

groetjes
Bianca mv lorenzo

Op Dean z'n matras vanonder ligt een moltonzeiltje. Bij het hoofdeinde ligt er een hydrofielluier. Zo is het matrasje toch enigszins beschermd. Dean in ook regelmatig nat, maar dan van 't zweet.

Groetjes,
Nelly.

Mike is nu bijna 11 mnd en die ligt natuurlijk niet meer op 1 plek in zn bedje, dus die zeiltjes kunnen dan ook niet meer. Nu vond ik bij de wehkamp hoezen die aan de ene kant van molton zijn en de andere kant van dat waterdichte folie..nu is het hele matrasje dus beschermd. Ze kosten de 2 19,99!!!

Hier is de link ....ik hoop dat ie het doet

molton

succes!!

Kay lekt dan wel niet met zijn luier, maar toch is zijn matras nat!
Hij zweet altijd enorm en hij kwijlt in zijn slaap haha..
Rondom zijn hoofdje dus altijd een kletsnatte plek!

Esmé mv Kay

Terug
Bovenaan