Nat eczeem ervaringen/tips

<p>Ons dochtertje heeft ontzettend last van eczeem. We staan al onder controle/behandeling bij de kinderarts en eczeemverpleegkundige. Ze krijgt nu al haar 3e soort hormoonzalf en ook daarmee lijken we het nog niet onder controle te krijgen.</p><p>Tussendoor smeren we ons krom met koelzalf. Lekker vet, want dat moet...</p><p>Maar: voor mijn gevoel maak ik het er erger mee door het vet te houden. Ze heeft van dat nattende eczeem, soms echt vlekken van wondvocht op haar romper. Als ik geen koelzalf smeer, krijgt ze er heel snel meer plekken bij. Dus het werkt wel ter voorkoming van... maar op de plekken zelf lijkt het dus juist het eczeem in stand te houden.</p><p>Zijn er ouders met ervaring? Smeren jullie ook met vette zalf of iets anders? Ik zal het volgende week ook bij de verpleegkundige vragen, maar ben ook benieuwd naar ervaringen.</p>

Hoi,
mijn zoontje heeft ook eczeem, voor het droge eczeem werkt de combi hormoonzalf en cetametacrogol ( apotheek en 10% vaseline) goed. Hij heeft ook een keer nat eczeem gehad met idd wondvocht, hiervoor hebben wij een antibacteriële zalf gehad met antibiotica erin genaamd Fucidin, werkte super goed binnen 3 dagen was het weg. 
Succes!

Om het droog te houden kun je maizena poeder gebruiken. 
Heeft onze huisarts ons aangeraden toen onze dochter extreem veel last had van luietuitslag. 
Het is goedkoop en bij de supermarkt te krijgen, dus zeker het proberen waard!

Ik zou niet zo snel iets van maizena of talk poeder gebruiken, zeker talk poeder kan klonteren. 
Heeft iemand zinkoxide al aangeraden? En dan de olie variant, niet de zalf. Swaab heeft een goede, of via de apotheek (FNA) dan heb je zeker weten de goede. Geen sudocreme iig. Zinkoxide beschermd zowel de omliggende huid tegen het vocht en de natte huid wordt ingedroogd door de zink. Wel dun insmeren, de huid moet niet wit achter blijven. Kan ook in combinatie met wat anders gebruikt eventueel. 1 of 2x per week de huid met babyolie of zoete olie schoonmaken om de build up te verwijderen. 

Talkpoeder gebruik ik op aanraden van de arts. Gewoon een beetje, je hoeft het niet te paneren. Ik heb nog nooit gehad dat het gaat klonteren.  

Talkpoeder van Zwitsal zou hier inderdaad grote ellende zijn ivm de parfum erin.
Zinkoxide zal ik navragen of het iets voor ons kan zijn.
Vanmorgen werd ze weer wakker met een heleboel nieuwe plekken :(.

Vraag even bij de huisarts of ze naast eczeem krentenbaard kan hebben. Dat zijn natte plekken. Krentenbaard ontstaat soms op een wondje, zoals eczeem. Fucefinezalf helpt dan goed. 

Terug
Bovenaan