Nat eczeem ervaringen/tips

Wat vervelend! Mijn dochter (inmiddels 7 jaar) had ook ontzettend last van eczeem. Liep hiervoor bij de dermatoloog met haar en kregen ook allerlei hormoonzalf. Was ik het eigenlijk niet mee eens.
per toeval ontdekten wij dat het met een simpele olie weg ging en weg bleef! Johnsons olie gel met vitamine E en aloe vera. Hoop dat je snel van de hormoonzalfjes af bent!

Wat erg zeg voor je dochtertje.
Met 6 weken kreeg onze dochter constitutioneel eczeem. Het was in het begin niet helemaal duidelijk wat het nu precies was.
We kregen eerst fusidine creme (of zoiets), dat werkt antibacterieel.
Dit was alleen niet de juiste oplossing, haar eczeem was ook nat van wondvocht (op haar gezicht) en begon helemaal geel op te korsten.
Buiten dat het enorm zielig is doet het ook hartstikke pijn en jeukt het enorm.

We hebben toen hydrocortison gekregen en inderdaad de combinatie van vet houden.

Ik smeer haar nu dagelijks van top tot teen helemaal vol met vaseline omdat er nu geen open eczeem te zien is. Wanneer ik het zie opkomen, begin ik direct weer dun met de hydro.
Ik begrijp dat deze dus niet bij jullie werkt? Helaas weet ik niet wat dan wel werkt. Met de hydro trekt het bij onze dochter binnen 2 dagen al weg en tot open toe hebben we gelukkig niet meer gehad.

Laat je het ook voldoende aan de lucht drogen? Wij mochten haar ook niet in bad doen toen het zo open lag. Hebben haar toen op het aankleedkussen gewassen bij de bekende 'smetplekken'.
Misschien heb je hier nog wat aan. Succes met jullie meisje.

Hydrocortison is helaas lang niet sterk genoeg hier. En helaas doen 2 verschillende sterkere het ook niet goed genoeg :(.
We doen haar al sinds de geboorte weinig in bad, nooit iets met parfum gebruikt en alle kleding 100% katoen. Dus inmiddels echt wel radeloos wat ik nog kan veranderen.

Terug
Bovenaan