nat in de nacht welke luierbroekjes?!?!?!

<p>hallo allemaal, mijn zoontje wordt in maart 4 en is overdag perfect zindelijk. alleen in de nacht nog absoluut niet. iedere ochtend een goede natte luier. dat is verder ook niet erg, komt wel. maar het probleem is dat die luiers zo nat zijn dat hij vrijwel iedere nacht doorlekt en zijn hele pyama en hemd en bed nat zijn, zelfs zijn matras wordt geraakt. dit voorkom ik nu door dubbele zeiltjes te gebruiken. Ik schrok ervan, want zijn matras is harstikke duur. </p><p>Ik gebruik GEEN luiers, dit wil ik echt niet meer ook al zou het helpen. hij heeft overdag geen luiers, dus snachts krijgt hij ze ook echt niet meer. hij heeft dus luierbroekjes. Eerst die van de Kruidvat, nu die van de Etos. het maakt geen verschil. hij is dus bijna 4 en heeft van die luierbroekjes maat 6. wat is nu het beste luierbroekje van welk merk ik kan aanschaffen?? ik weet het niet meer. dry nites, of pampers, duur merk of juist niet, help! want zoals het nu gaat is het echt geen doen!!</p><p>oja ik geef hem na half 7 niets meer te drinken. daaraan ligt het niet. </p>

Ik gebruik nu de dure luierbroekjes van maat 7 en die van ons wordt 3 en hij moet verplicht plassen voor slapen gaan. Hier ook zelfde probleem. Heb ook al de drynites in huis gegaan want ik vindt het ook heel irritant om iedere dag dat bed en alles te verwisselen. Ik heb al wel vroeg zon waterdichte molton over matras heen gedaan en dat werkt perfect voor matras ieder geval.

ik weet niet of een grotere maat uitmaakt, ik heb het idee dat het vooral aan de bovenkant doorlekt, de rand is altijd nat en vaak zijn hemd ook. en soms is zijn luier niet eens zo nat, maar het bed en pyama etc WEL. misschien is het wel voornamelijk een jongetjes probleem? 

Hier ook een jongen, nu net 5. Ook eindeloos probleem gehad met de luiers of luierbroekjes voor ‘s nachts. Ik heb drynites geprobeerd maar ook dat was niet succesvol als hij er ‘s nachts in plaste… Ik vond het echt een drama. Je leest veel dat het redelijk normaal is als jongens pas met een jaar of 6 ‘s nachts zindelijk zijn. Dus dan zou er toch een beetje een goed luierbroekje moeten zijn. Mij valt ook op dat je via de opening voor de benen vrij ver naar binnen kan kijken.

Na inderdaad eindeloos gedoe met elke keer veel natte kleding en beddengoed. Mijn zoontje slaapt ook in een slaaptunnel, wat niet bepaald makkelijk is met bedden verschonen. Lijkt het nu goed te gaan. Maar dat ligt helaas niet aan een goed luierbroekje voor de nacht. Maar aan het feit dat nadat ik besproken had met mijn zoontje dat ik het vervelend vindt dat ik elke dag moet wassen, hij nu wel ineens ‘s nachts naar de wc gaat. Hij heeft nog wel een luierbroekje aan, want hij is bang voor en ongelukje. Maar het broekje blijft dus droog?. Maar goed, zoon nummer 2 is nu bijna 3. Dus dan ga ik met hem het probleem over een jaar of 1,5 vast ook krijgen. En die is iets minder meegaand?

Ik gebruik pampers premium protection en die zijn altijd wel ergens in de aanbieding. Je kunt het proberen of inderdaad een vast moment in de avond vlak voordat jij naar bed gaat een plasmoment inlassen. Succes!

Ik heb gemerkt dat als onze zoon (al vanaf net 2 jaar overdag zindelijk) overdag niet geregeld naar de wc gaat hij het 's nachts lijkt in te halen en dan hebben we dus ook vaak alles nat 's ochtends. 
Voldoende laten drinken, overdag één of twee keer extra naar de wc (er komt dan toch altijd een behoorlijke plas) en dan gaat het 's nachts goed. Heb nog niks aan zindelijk worden 's nachts gedaan, moet dat? Ik heb het idee dat dit, net als overdag zindelijk worden, bij hem 'gewoon' een keer gebeurd. Heb me er ook niet in verdiept. Iemand tips? Hoewel, hij is pas 3,5.... haha lekker interessant ??

Mijn oudste is net 4 jaar. Sinds haar 3e verjaardag zindelijk overdag. S nachts nog niet zindelijk. 2x geprobeerd, maar steeds een nat bed dus we wilden maar gewoon even afwachten tot het vanzelf komt ipv haar wakker maken om te plassen of het bed te verschonen.

Wij gebruiken gewoon de luiers van kruidvat 6+, gaat nog prima. Maar als je geen luiers wilt, tja dan weet ik het ook niet ;) En jongetjes plassen vaak wat meer omhoog, wat verklaart dat de bovenkant steeds zo nat is. Echt wel lastig.

Mijn dochter is sinds een week ineens 5 van de 7 ochtenden droog! Het lijkt alsof ze het ineens snapt. Ze plast dan 19.00 voor het laatst tot 6.30 de volgende ochtend. We hebben nu een sticker kaart gemaakt en ze is mega trots als ze droog is en een sticker mag plakken. Dus ik verwacht dat dit de komende tijd wel doorzet en we het binnenkort zonder luier kunnen proberen.

Ik ben heel blij dat we het niet gepushed hebben, maar gewoon een beetje gewacht hebben totdat ze er zelf klaar voor was. Nu dus. Heerlijk vind ik het zo. Geen nachtelijke bezoekjes aan de wc en ik vind het meer dan prima dat ze 'pas' met 4 jaar nacht-zindelijk is. Dat hoeft van mij echt niet al met 2 of 3 jaar. Die ene luier per dag zal me een zorg zijn :)

Terug
Bovenaan