Natuurlijk bevallen na een eerdere keizersnede

Hallo dames,

Ik ben in verwachting van mijn 2e kindje. Ik heb bijna 11 jaar geleden een spoed keizersnede gehad. Ik mag van dit kindje natuurlijk bevallen als alles goed gaat. Maar ergens neemt de angst de overhand dat weer het zelfde gebeurd als met mijn 1e kindje.

Ik ben ook als de dood om langer door te lopen als de 39 weken dit ivm meerdere complicaties van mijn vorige zwangerschap en bevalling. En ik heb gelezen dat je niet mag inleiden na een eerdere keizersnede.

Weet gewoon niet zo goed wat ik moet doen. Maar denk dat de drempel erg laag is om toch weer voor een keizersnede te gaan....

#angstigemama

Ik snap je angst heel goed!

Bijna zes jaar geleden beviel ik na een vrij heftige bevalling ook uiteindelijk via een spoedkeizersnee. Nu word ik deze week met 38 weken ingeleid ivm zwangerschapsdiabetes. Inleiden mag dus wel na een eerdere keizersnee, als er een goede reden is. Mijn gynaecoloog heeft wel vertrouwen in een natuurlijke bevalling, dus wil ik het (ondanks dat ik er ook best wel zenuwachtig van word) toch proberen.

Als ik jou was zou ik dus ook goed in gesprek gaan met je gynaecoloog. Waarom ging het de vorige keer zoals het ging en wat is er nu anders/hetzelfde? En je mag natuurlijk altijd kiezen om het deze keer meteen via een keizersnee te doen als je het niet vertrouwt!

Sterkte in elk geval.

Ik lees even mee. Ook keizersnede gehad 2 jaar geleden en nu zwanger van de tweede. Ben ook erg aan het twijfelen. Vrij heftige bevalling gehad de vorige keer (continue weeenstorm, 1,5 uur persen, wee versterkers, etc. )

Ik herken dit gevoel wel. Ik heb 2 jaar geleden een spoedkeizersnee gehad en ben.in april weer bevallen. Ik mocht in principe ook gewoon ingeleid worden. Ik heb heel lang met mijn gevoel geworsteld dat ik natuurlijk wilde bevallen. Toch zou ook dit kindje weer heel groot worden. Ik heb een lang gesprek gehad met de verloskundige en daarna ook nog met de.gynaecoloog en natuurlijk met mijn partner. Uiteindelijk hebben wij de keuze gemaakt om een keizersnee met 39 weken te plannen zodat het kindje nog iets kleiner zou zijn en mocht het eerder komen dan zouden we het op de.natuurlijke manier proberen. Uiteindelijk is het de keizersnee geworden maar ik had er vrede mee en het voelde goed. Misschien voor jou dus ook een optie.

Als je wat meer ervaringsverhalen wilt luisteren kan ik je de podcast De Verwachting aanraden. Dan moet je de afleveringen met VBAC hebben. Die gaan specifiek over dit onderwerp.
Fijne zwangerschap toegewenst! Hopelijk word je wat minder angstig.

Heef je gevoel en angsten aan aan je verloskundige. Ik denk dat zij je ecjt kan helpen met dit. Zij zijn hier namelijk voor en jij mag je wensen uiten. Jullie zullen dan vast samen tot de beste oplossing komen!

Ik ben vandaag idd naar mijn verloskundige geweest. Zij heeft me doorgestuurd naar de gynaecoloog kan er over 2 weken al terrecht. Wat Jippie zei dat gaan wij waarschijnlijk ook doen. Mijn lichaam zelf de kans geven tot 39 weken en anders toch een keizersnede.

Moet de angst voor nu even naast mij neerleggen. En ga dat ook echt proberen te doen.. maar toch is het wel iets wat constant rond spookt

Terug
Bovenaan