NATUURLIJK BEVALLEN OF INLEIDEN,GRAAG POS.EN NEG REACTIES

Hoi Allemaal,

Over inleiden kan ik niet meepraten. Ik ben inmiddels wel 3 keer thuis bevallen en dat vond ik heerlijk. Lekker in je eigen omgeving, waar je zelf baas bent.
Ik hoop ook deze bevalling thuis te kunnen volbrengen, maar we zien vanzelf hoe het komt. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik een vlotte bevaller ben. De langste bevalling heeft 2,5 uur geduurt, de kortste 45 minten ( vanaf de 1e wee gerekend ). Ik weet dus echt niet hoe het is om uren rond te lopen met weeën.
Het allerbelangrijkste is dat je daar bevalt waar jij je prettig voelt. Als je al gespannen bent vanwege je omgeving houd je de boel alleen maar onbewust op.

Hai,

Ik ben met 37w6d ingeleid, wel om medische redenen. Ik had al weken last van voorweeën en zwangerschapsjeuk.
Hierdoor sliep ik niet meer en krabte heel mijn huid open, trok het gewoonweg niet meer en na een paar keer heen en weer na het ziekenhuis en terug naar huis met slaapmedicatie ben ik dus ingeleid.

Ik vond het inleiden  persoonlijk echt geen pretje, ik had van de voorweeën al 2 cm ontsluiting, maar na een paar uur volop weeën had ik er pas 1 cm bijgekregen en kreeg na het toucheren een vette weeënstorm.

Heb toen een ruggenprik gekregen, die trouwens  ook een paar keer fout is gezet en een keer te hoog, waardoor Dayden's hartslag enorm daalde is  s'nachts om half 3 Dayden geboren, precies met 38 weken en heb er uiteindelijk 14 uur over gedaan.

Ik denk dat je alleen maar ingeleid word als je echt reeële redenen hebt, elke zwangere vrouw heeft op het einde het helemaal gehad en wilt zo snel mogelijk bevallen, alleen is dat juist geen reden om ingeleid te worden.

Groetjes Leontine mama van Dayden

Ik ben ingeleid bij 38 weken bij 1 cm ontsluiting ik heb er van sochtends 7 uur tot savonds 23.34 uur over gedaan op zich wel lang maar vond het wel goed te doen het enige nadeel vind ik het uren "vastzitten" ik mocht niets (niet in bad, kon niet liggen hoe ik wilde door alle draden)

Ze bleven maar zeiken om een ruggeprik maar dat wilde ik niet, anders ging het nog langzamer (daar waarschuwden ze ook voor) en de kans op complicaties vind ik persoonlijk te hoog en bovendien is bevallen goed te doen hoor wel pijnlijk maar 200% waard, onze zoon woog 4160 gram (38 weken zwangerschap)

Ik vond op zich wel fijn dat je je kon voorbereiden maar een natuurlijke bevalling is alijd fijner, minder pijnlijk en minder kans op complicaties dus als het natuurlijk zou kunnen zou ik dat zeker doen!

Terug
Bovenaan