Natuurlijke bevalling na keizersnede

Hoi Quinta,
Ik vind jouw vraag lastig te beantwoorden. Als jouw gynaecoloog zegt dat je bij een tweede 75% kans hebt op weer een KS dan zal hij daar zijn redenen voor hebben gehad. Anderzijds betekent zijn antwoord ook dat er 25% kans is op een natuurlijke bevalling.
Wat voor pijnbestrijding heb je gehad en wat gebeurde er daarna?
Heb je wel volledige ontsluiting gekregen en geperst? Hoe lang heb je geperst en hoeveel vordering was er toen?
Het lijkt me heel verstandig om je vragen ook voor te leggen aan de gyn waar je nu onder behandeling bent. Hij kan het dossier van je vorige bevalling en KS opvragen en zo jouw vragen beter beantwoorden. Mocht je nog dringende vragen voor mij hebben, dan mag je me ook persoonlijk mailen. teddy at doula-praktijk punt nl
Sterkte joh!
Teddy

Hai,

Ik heb eigenlijk een soortgelijk verhaal. Ook keizersnee gehad na inleiding ivm zwangerschapdiabetes. na 28 werken zat t kindje nog te hoog voor een natuurlijke bevalling. Ben tijdens keizersnee en daarna 4 liter bloed verloren, ook omdat de baarmoeder niet wilde samenkrimpen. Mijn gyn heeft toch aangeraden eerst weer een natuurlijke bevalling te proberen, maar eerder te kiezen voor een keizersnee als t kindje zich niet snel aandient, ivm een oververmoeide baarmoeder. Ik ben nu zelf ook weer 29 wk wanger en knijp m nu al. Dus ik begrijp hoe je je voelt. Misschien heb je wat aan mijn tip!
Groetjes

doela, Ik heb een ruggenprik gehad, deze hielp na genoeg niks. Ik heb ook geen volledige ontsluiting gehad, de weeenopwekkers deden genoeg, heb erge pijnlijke weeen gehad (rug en buik) maar de ontsluiting wilde niet voordere. (ik had al eigen weeen toen ik de wee opwekkers kreeg). dit is een kleine greep van me complicaties en die van me zoon. (lang verhaal). Het gesprek na 6 weken verliep heel goed, mijn gyn was van alles op de hoogte hij begon er ook zelf over (ruggeprik voor de weeen en de ruggprik voor de ks en de rest) maar de ruggeprik heeft goed gezeten, mijn lichaam werkt daar erg tegen vertelde hij. Kleine kans dat dat gebeurt maar bij mij gebeurde het dus.
Bij een tweede zwangerschap zal ik het overleggen met hem.
misschien weet jij een oorzaak van het niet werken van de verdoving, heb jij een mening over een ks kiezen of toch zelf proberen.
groetjes quinta

Hoi,

Mijn 1e kindje is ook via een keizersnede geboren, deze was niet gepland maar ik had 16 uur geprobeerd gewoon te bevallen en toen besloot de gynaecoloog de baby toch maar via een keizersnede te gaan halen. Vorig jaar juli ben ik bevallen van ons 2e kindje en er zat 20 maanden tussen de 1e en de 2e dus ik heb de kinderen vrij vlot achter elkaar gekregen. Bij de 2e ben ik ingeleid en ik ben zonder complicaties binnen een kleine 7 uur bevallen dus het ging allemaal heel erg goed. Ik zag er ook wel vreselijk tegenop want ik was ook bang dat het litteken ging scheuren maar ik ben tijdens de bevalling constant onder controle geweest dus ik heb me geen moment ongerust gemaakt. De weeën waren wel pijnlijker door het litteken maar dat was volgens de arts normaal maar verder is het allemaal soepel verlopen. Bevallen zal nooit mijn hobby worden maar als het moet zou ik het zo weer doen.

Groetjes en sterkte met de laatste loodjes!

Puck

Terug
Bovenaan