Natuurlijke cyclus na stoppen met pil

<p>Hallo allemaal,</p><p> </p><p>Ik heb een vraag omdat ik een kinderwens heb en mijn lijf een beetje ontregelt is na het stoppen met de pil. Ik heb ongeveer 18 de pil geslikt en ben nu 32 jaar oud.</p><p> </p><p>6 juli ben ik aan een nieuwe strip van de pil begonnen. Omdat ik er één vergeten ben in te nemen heb ik 21 juli een doorbraakbloeding gehad. Ik ben toen direct maar met de pil gestopt in verband met een kinderwens. De ontrekkingsbloeding heeft 6 dagen geduurd (t/m 26 juli).</p><p> </p><p>Op 4 augustus had ik 1 à 1.5 uur steken in mijn onderbuik en het gevoel alsof ik ongesteld zou worden. Ik denk dat dit mijn eisprong is geweest (al waren testen rond die datum negatief). Rond 15 augustus kreeg ik last van menstruatieklachten (opgezette buik, steken, pukkeltjes etc.). Gisteren ben ik wat oud bloed verloren (erg weinig), wel zat er een klein beetje helder rood slijm bij. Vandaag weer hetzelfde verhaal, maar voornamelijk oud bloed...</p><p> </p><p>Hoe was dat bij jullie na het stoppen met de pil? Kan ik dit als mijn eerste natuurlijke menstruatie zien? Dus een cyclus van 30 dagen. Het is zo weinig dat het bija verwaarloos baar is... Of kan ik de grote ‘vloed’ nog verwachten en moet ik dan beginnen met tellen? Ik ben waarschijnlijk weer veel te ongeduldig, maar wil graag inzicht hebben in mijn cyclus en dus benieuwd naar ervaringen.</p><p> </p><p>Alvast bedankt!</p>
 
Hoi! 
Ik weet het zelf ook niet precies, maar bij mij ging het als volgt; 
- 13 juli gestopt met de pil hierna netjes ontrekkingsbloeding op 17-7 tot 20-7.
- zoals ik het zie; mijn eerste echte ongesteldheid kwam na dag 27. Dus 13-8 tot 17-8. 
Ik houd het zelf bij met dr app Flo, maar ben toch ook wel benieuwd of ik al een eisprong heb gehad. Voordat ik “echt” ongesteld werd had ik inderdaad ook in de week ervoor erg kramp onderin mijn buik. 
Het is natuurlijk wel zo dat we hopen dat alles snel weer werkt, dus of we echt een eisprong voelen... 
in iedergeval succes en veel plezier gewenst! Liefs S.
 
 
Volgens mij wordt een beetje bloedverlies  ook al als menstruatie gezien, vooral in de eerste maanden na het stoppen met de pil. 
Ik ben zelf in april gestopt, en begin augustus pas mijn eerste menstruatie gehad. Of ik al een eisprong heb gehad geen idee, had twee weken daarvoor wel last van mijn borsten, dus ik denk het wel. 
Alleen zou ik nu mijn ovulatie ook moeten hebben, voel alleen niks en de ovu testen zijn ook negatief..
 
Ik denk dat ik alles te snel alles weer ‘normaal’ wil hebben ? Ik werd op dag 28 van mijn cyclus al redelijk ongeduldig haha! Maar hadden jullie een bloeding zoals met de pil of ook een paar lullige druppels zoals ik? Ik ben ook heel benieuwd hoe lang dit gaat duren en of er nog een ‘echte’ menstruatie gaat komen... 
 
Ik had de eerste dag licht, twee dagen wel normaal en daarna weer licht. 
Het is ook zo lastig inschatten wat je lichaam allemaal aan het doen is... ?
 
Ik ben in december stopt met de pil nou dan krijg je eerst nog de ongesteldheid van de pil en in juli pas de eerst ongesteldheid het is bij iedereen verschillen zo ken je een maand niks hebben en zo ineens elke maand achter elkaar .
 
De eerst x dat ik weer ongesteld wer deden me borsten pijn krijg ij buikpijn die naar me been toe trok en zo 2 weken lang tot dat ik ongesteld werd .
En dezen maand nog helemaal niks geen gevoelige borsten geen steken in me buik geen bloed verlies dus ken zijn dat ik dezen maand oversla 
 
Ik ben 16 juni gestopt. Heb vorig maand anderhalve week gevoelige borsten gehad maar er gebeurde niks. Nu weer anderhalve week gevoeligere borsten maar niet zwanger of ongesteld. Bij mn vorige kinderwens duurde het een half jaar voordat ik weer fatsoenlijk ongesteld werd en na 3 maanden pas iets van (oud) bloed verlies. Had gehoopt dat het nu sneller zou gaan zoals bij de meesten maar helaas....schijnt dat er medicatie bestaat die je lichaam helpt  weer de natuurlijke cyclus op gang te helpen.
 
Terug
Bovenaan