Natuurlijke cyclus na stoppen met pil

Bedankt voor alle reacties! Het verschilt dus echt per persoon... Jammer dat het niet voor iedereen gewoon hetzelfde werkt. Ik heb wel eens gehoord dat het ook nog uitmaakt hoe lang je aan de pil geweest bent, maar zelf geloof ik daar niet zo in.
 
@DeesjeP ben je de eerste keer zwanger geworden toen alles weer regelmatig verliep, of toen het nog ontregelt was? Je schijnt wel gewoon zwanger te kunnen worden
 
Toen het nog ontregelt was. Was ook zeer verbaasd dat ik zwanger was. Die cyclus was ongeveer 42 dagen lang. Heb nu nog geen jaar de pil geslikt dusja ligt echt niet aan de duur van het slikken. Denk wel dat ik mss nu eerder aan de bel trek bij de dokter. Had namelijk vorige x al een doorverwijzing voor de gynaecoloog maar toen was ik zwanger. Na ongeveer 9 maanden stoppen. Is opzich nog prima maar die onregelmatige en langs cyclus ben ik niet zo happy mee.
 
Hoi,
 
Voor een deel is je verhaal wel herkenbaar. Ik ben 21 juni gestopt met de pil en had van 24-29 juni netjes mijn laatste onttrekkingsbloeding. Precies 4 weken later, had ik een hele mooie menstruatie, van 22-27 juli. Het enige wat opviel, was dat ik maar lichte klachten had tijdens deze menstruatie. Ik hoopte dat ik direct weer regelmatig zou zijn.
Deze maand is helaas anders. Sinds afgelopen zaterdag heb ik iedere dag een beetje oud bloed bij het afvegen (af en toe ook niet) en heel soms iets helderder bloed. Gisteren had ik voor het eerst een wat grotere vlek (maar wel licht bloed), maar bij het volgende toiletbezoek weer niets. Dit frustreert mij enorm. Ik weet niet of dit nou een menstruatie is of niet en ik weet al helemaal niet hoe ik dit moet berekenen/invoeren in de 'mijnkalender'-app.
Voor de zekerheid gisteren een test gedaan, maar die was negatief.
 
Hopen op een snelle regelmaat.
 
Wel een fijn idee dat je alsnog gewoon zwanger kunt raken en niet moet ‘wachten’ tot het regelmatig is. Het is alleen zo onhandig dat je niet precies weet wanneer je moet testen...
 
Het lijkt bij mij vandaag iets meer te zijn dan sporadisch een paar druppels. Ik noteer het dus in de app als menstruatie. Ook gewoon handig om terug te kunnen lezen.
 
Ik ben trouwens al wel netjes begonnen met het slikken van foliumzuur en slik maca om mijn cyclus op orde te krijgen (hopelijk werkt dat)
 
Terug
Bovenaan