nav verkeerde uitspraak van de namen: hoe ben je op de naam gekomen en wat betekent het?(deel 2!!)

Hoi hoi,

Ook ik wilde even reageren.
Onze dochter heet

Mara

Marieke (mijn naam)
Ramon(de vader z,n naam-mijn partner)

Dus de eerste 2 letters van beide namen

mama + papa = kindje!
De hele familie/bekende snapte de naam meteen!
Tevens een niet allerdagse stoere nederlandse naam,kort en krachtig

Onze zoon (17 april geboren) heet

Joos

Mijn vriends vader( dus de opa van onze kinderen) heete Jos
Dus onze zoon is na opa vernoemd en werderom een kort en krachtige niet allerdaagse nederlandse naam. zou hij een zei zijn werd het Josha (spreek uit als Josja) om natuurlijk de zelfde rede!!
En ook hier snapen alle bekende/familie de achterliggende gedachten!

Liefs
Marieke
Moeder van Mara 20,5 maand en Joos 16dagen oud!

Bij ons geen achterliggende gedachten bij het bedenken van de namen. Gewoon namen gekozen die we beide leuk vonden, alhoewel 'gewoon'..... dit was al een hele klus, haha.
Onze oudste heet Tijmen, zonder h, deze schrijfwijze zie je minder vaak.
Ons meissie heet Floor, heeft mijn man bedacht en vond ik ook meteen een leuke en stoere naam. Floortje vind ik iets minder voor als ze 40 jaar is .

hoi,

nog ff reageren.....

Mijn zoon heet

JOSHUA NATHAN MARLEY

Joshua heb ik gedroomd, ik had erg veel moeite met het vinden van jongens namen. Ik wist namelijk dat ik een jongen kreeg (gevoel) dus....

Nathan zou mijn zusje heten als ze een jongen was geworden.

Marley, hihiihi ja jullie raden het al van bob marley, ben een grote fan...

grt suuz mv joshua 8-2-07

Ook Ryes  (je spreekt het  uit  als  ri-jes)  is een combinatie van onze namen namelijk.

Ricky
Jessica

Mijn vriend is surinaams/mohammedaans en heeft de achternaam Alladin. Ons zoontje heeft de achternaam van mijn vriend en om nou voor Alladin een oerhollandse naam te zetten is natuurlijk ook geen gezicht.

Wij hebben er een griekse Y van gemaakt omdat wij dat mooier vonden staan.

Groetjes,

Jessica

Onze zoon heet Kian Casey. Ik vond Ian altijd een leuke naam maar er miste iets, toen zijn we er letters voor gaan zetten en werd het Kian. Later kwam ik erachter dat het een Iers/keltische naam is en dat een zanger van westlife zo heet! heel grappig. Casey is een vernoeming naar de opa van mijn vriend. Hij heet Cees, hun oudste zoon heet ook Kees. Mijn vriend heeft alleen de eerste twee letters Kenny en ik vond het wel leuk om de traditie voort te zetten maar dan wel een beetje hip dus werd het Casey. Als het een meisje was geweest had het Kianna Kaycee geworden, dezelfde namen anders geschreven!

hoi,

ons zoontje heet senna.
wij vinden dit gewoon een mooie naam, maar nu vraagt iedereen of het van de auto coureur ayrton senna komt. ( ook omdat mijn man formule 1 fan is)
dat is niet zo, maar bij onbekenden zeg ik af en toe maar gewoon ja. geen zin om het elke keer uit te leggen. hihi....

liefs marijke

Terug
Bovenaan