nav verkeerde uitspraak van de namen: hoe ben je op de naam gekomen en wat betekent het?(deel 2!!)

hoi

we hebben bij mn dochter 2 namen bedacht , meisje isabelle
en jongen jens, het werd dus isabelle, gewoon omdat we die naam mooi vonden.

de 2e werd dus een jongen, dus dat was makkelijk,
dat werd alsnog jens!
niks geen betekenissen of doopnamen, vernoemingen.

groetjes riana

ii ind mara niet zo heel apart hoor. ik moet zeggen komt misschien dat ik al 4 mara\s ken in mijn omgeving. een vriendin van mij haar kindje heet mara, van de zwangerschaps groep heet een kindje mara. en 2 zitten in de groep van mijn dochter op het kinderdagverblijf.

Hallo, mijn zoontje heet Klaas Jan..
Bij ons is de gewoonte om te vernoemen.. Mijn schoonvader heet Klaas, maar die is al een paar keer gewoon Klaas vernoemd dus toen hebben wij er een broer van mijn man bij gedaan.. ANders krijg je toch allemaal dezelfde namen..

Als Klaas Jan een meisje was geweest dan was het Willyne geweest, vernoemd naar mijn schoonmoeder

Hallo,

Mijn zoontje heet Wout. Niet echt een gedachte erachter, vinden het gewoon een hele mooie naam.
Maar ik ben op de naam gekomen n.a.v. een radiodj. Op 3fm heeft een dj een programma, hij heet Wouter ....... (achternaam weet ik effe niet), maar het programma heet "Wout in de morgen".
Die naam is altijd blijven hangen bij mij. Ik heb de naam nl. een hele tijd voor mijn zwangerschap gehoord.
Gelukkig vindt mijn vriend de naam ook erg mooi.

xx Nicole

Ons meisje heet Beau Marianne. We noemen haar wel gewoon Beau maar vonden het wel bijzonder om haar te vernoemen naar mijn moeder. Gebeurt tegenwoordig niet echt veel meer dat je een kindje vernoemd maar ik vond het toch wel speciaal.
Als het een jongetje was geworden dan had hij Bo geheten. Dezelfde naam maar andere (voor een jongetje wat stoerdere) spelling.

Hallo

Mijn zoon heet loek. Wij hebben de namenboeken doorgespit op zoek naar een niet alledaagse naam met 2 (?) lettergrepen. Dat vonden we mooi! We hadden een lijst met ruim 10 namen uiteindelijk, allemaal namen met 2 lettergrepen, behalve Loek. Dit was toen ik ongeveer 12 weken zwanger was en we ervan overtuigd waren dat we een meisje zouden krijgen (gevoel, daar zijn we dus niet zo goed in...). Toen bij de 20 weken echo bleek dat het een jongen was, was Loek de enige naam die ik me kon herinneren van het lijstje. Die 'moest het zijn' dachten we. Toch hebben we nog lang open gestaan voor andere namen en zelfs gezocht. Maar geen enkele naam leek passend, terwijl er veel mooiere namen waren dan Loek.
Het moest echt Loek zijn, ook al vond ik het niet de 'mooiste' naam. Nu ben ik er helemaal aan gewend en ben ik heel tevreden. Ik hoop dat Loek dat ook is. Leok is afgeleid van Lodewijk en zou iets van : roemvolle strijder/ strijder om een buit betekenen.

Enkele andere namen die we hadden waren:
Nolan, Noam, Noah (wat hebben wij met deze lettercombi?) Milan en de rest weet ik niet meer.

Groeten
Rosanne

Boas vind ik trouwens ook erg mooi, was van Kari toch?

Oh ja, als het een meisje was, dan hadden we:
Kaya (vind ik al mooi vanaf mijn 16e, was een personage in Willow)
Yara
Zoe

We hadden enigszins meningsverchil, het zou Yara geworden zijn.

ja,dankje rosanne!!loek mag er ook wezen hoor.stond ook op ons lijstje.en loeka voor een meisje.
boas heet boas omdat we hem wilden vernoemen naar mijn man,bas.maar de beste vriendin van mijn vader heeft ookal een kleinzoon die bas heet,en dat vond ik niet leuk.dus zochten we verder naar iets met bas erin.ik kwam wel elke keer boas tegen maar vond t een beetje een rare naam.maar toch kwam ik er elke keer bij terug.na een paar weken kon mijn man er ook wel aan wennen en toen hij zei dat hij boas eigenlijk ook wel leuk vond was het definitief.sinds boas er is en we de naam gebruiken vind ik het echt een keigave naam!nu maar hopen dat we voor een volgende zoon weer zo'n "yes-gevoel-naam" vinden.

Terug
Bovenaan