Hallo
Mijn zoon heet loek. Wij hebben de namenboeken doorgespit op zoek naar een niet alledaagse naam met 2 (?) lettergrepen. Dat vonden we mooi! We hadden een lijst met ruim 10 namen uiteindelijk, allemaal namen met 2 lettergrepen, behalve Loek. Dit was toen ik ongeveer 12 weken zwanger was en we ervan overtuigd waren dat we een meisje zouden krijgen (gevoel, daar zijn we dus niet zo goed in...). Toen bij de 20 weken echo bleek dat het een jongen was, was Loek de enige naam die ik me kon herinneren van het lijstje. Die 'moest het zijn' dachten we. Toch hebben we nog lang open gestaan voor andere namen en zelfs gezocht. Maar geen enkele naam leek passend, terwijl er veel mooiere namen waren dan Loek.
Het moest echt Loek zijn, ook al vond ik het niet de 'mooiste' naam. Nu ben ik er helemaal aan gewend en ben ik heel tevreden. Ik hoop dat Loek dat ook is. Leok is afgeleid van Lodewijk en zou iets van : roemvolle strijder/ strijder om een buit betekenen.
Enkele andere namen die we hadden waren:
Nolan, Noam, Noah (wat hebben wij met deze lettercombi?) Milan en de rest weet ik niet meer.
Groeten
Rosanne
Boas vind ik trouwens ook erg mooi, was van Kari toch?