Christian betekent... ja, drie maal raden... christen! Alleen dan op z'n Engels, Latijn of wat dan ook. Wij vonden het een mooie naam (die zich ook leuk verkort tot Chris als iemand dat zou willen) en vooral mijn man vond de betekenis ook belangrijk. Hij is katholiek, ik ben niet eens gedoopt en we zijn dus ook niet voor de kerk getrouwd. Daar heeft mijn man niet zoveel moeite mee, maar op zijn eigen manier is hij wel gelovig. We zijn nog aan het uitvissen of hij wel gedoopt mag worden (als een van zijn ouders dat niet is en niet voor kerk getrouwd zijn...), want dat vindt mijn man ook belangrijk.
De achternaam was heel simpel, ik had namelijk mijn mans naam al aangenomen toen ik getrouwd ben, dan heb je wat de kinderen betreft geen keuze meer dacht ik. Nooit spijt van gehad, heb een moeizame meisjesachternaam die ik altijd tienduizend keer moest spellen... Daar ben ik nu mooi vanaf! En niet onbelangrijk: mijn man was "stamhouder" van zijn achternaam, als wij geen zoon zouden krijgen dan zou de naam in deze tak van de familie zijn "uitgestorven"...
Groetjes, Karin
Mama van Christian (10 weken)