Navelpiercing en andere vraagjes

Hallo Dames.

Nou 20 dec mag ik voor de eerste echo en bij de gyn langs. ben zo benieuwd.

We hebben alles al voorbereid om het aan de ouders te vertellen 5 dec. (koffertje met kleertjes en een tekstje met lieve opa en oma mag ik als ik straks groter ben komen logeren?)

Maar nu ben ik toch wel erg zenuwachtig voor de echo. want ja wat gaat er allemaal gebeuren ze praten allemaal over een binnewaartse echo ??? en gaat het daarvoor niet nog fout.

MAar ik blijf positief ben al met mijn 9 maandan dagboek begonnen dus het gaat gewoon allemaal goedkomen stel ik mezelf voor.

En dan zit ik nog met het feit dat ik een navelpiercing heb wat moet ik daar nou mee ?
Eruit halen, wordt dan het gat niet heel erg groot ?
Zo'n plastic groot staafje erin, maar gaat dat dan allemaal wel goed ?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen bedankt in iedergeval alvast voor jullie antwoorden.

 
Ik vergat nog een vraag.

18 december hebben we kaartjes voor een concert / feest. neem aan dat dit allemaal geen kwaad kan toch ? bedoel ik drink niet maar was meer even benieuwd omtrent harde muziek etc.
 
Je ben nog niet zover heb ik het idee aangezien je 20 december pas je eerste echo hebt, dus ik denk dat je dan rond de 12 weken bent, die echo zal waarschijnlijk via je buik gaan, meestal voor 8 weken is het kindje nog zo klein dan doen ze dat inwendig. Maar ook dat verschilt per persoon. Dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. En hou er rekening mee dat die mensen dat heel erg gewend zijn en het alleen maar zien op een dag.

Je navelpiercing dat moet je denk ik aankijken hoe je buik groeit, een vriendin van mij had helemaal geen navel meer op het einde dus ja die moest eruit, volgens mij gaat het begeven moment ook irriteren.

Wbt concert/feest kan het zeker geen kwaad, ze kunnen namelijk nog niet horen!!!!! dat komt pas later, en ook dan is het niet zo erg (ze horen ook alles in je buik en dat is ook een hoop herrie)

Gr.
 
Vaak doen ze de eerste echo inwendig. Echt heel prettig is het niet, maar in vergelijking met een bevalling is het niets, moet je maar denken.
Een navelpiercing moet (dacht ik) er altijd uit, anders scheurt het uit.
Een concert kan geen kwaad.
 
Hoi Hoi

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!
En hopenlijk een mooie echo!
Een inwendige echo is niet echt prettig, ook niet pijnlijk en absoluut niet schadelijk voor de kleine!

Piercings heb ik geen ervaring mee.

En dat concert kan je gewoon heen hoor!
Het is nog zo pril, daar heeft die kleine absoluut geen last van!
Veel plezier!
 
thanks dames,

kan ik met een gerust hart gaan feesten ben wel benieuwd met die moe heid hoe ik het vol ga houden denk van te voren maar goed slapen hahah.

ja ik ben inderdaad nog niet zo ver zit nu in week 5 dus bij 20 dec in week 10.

morgen als goed is bloeduitslag omtrent mijn schildklier terug van de huisarts.

en met me navelpiercing kijk ik het maar aan zal wel alvasst zo'n speciaal staafje bestellen.

 
hey marisca01,

Lekker genieten bij dat concert, harde muziek kan geen kwaad voor je kindje, tegen die tijd kan het ook nog niet horen.

Een inwendige echo doet geen pijn en kan geen kwaad.

Wat betreft die navelpiercing. Ik heb mijn np eruit gehaald toen ik wist dat ik zwanger was van mijn eeste dochter.
Het gat is heel snel dicht gegroeid en ziet er verder netjes uit.
Ik wil je niet bang maken, maar bij een vriendin van mij is haar np gaan onsteken tijdens de zwangerschap. Ze heeft die er toen meteen uit gehaald.
Het was namelijk mogelijk dat als de onsteking te lang aanhield dat dat naar binnen kon slaan en schadelijk kon zijn voor het ongeboren kindje. zeiden de doktoren.

gr.
 
Terug
Bovenaan