nee he, niet weeer!

A

Anoniem

Guest
help! mijn dochtertje(vandaag precies 6 mnd) was een aantal weken erg onrustig geweest. gelijk huilen als je maar even bij haar wegliep enz.Dit duurde 3 week en daarna was ik echt op! we dachten dat ze een sprongetje had....maar we hadden ook net haar fles van 22.00 eraf gehaald( dus een nieuw schema)

Nu was ze een week net weer superlief gelukkig! dus wij dachten het sprongetje is voorbij!
Ze wou alleen nog steeds geen goentehap,dus hebben we haar schema weer aangepast,zodat ze meer honger heeft als ze de groente moet.

Maar nu begint de ellende dus weer,ze is weer compleet van slag. Normaal slaapt ze smorgens van 10 tot 11 nog even,maar nu wil ze dat niet,ligt nu te krijsen in bed en ik zit hier te huilen achter de computer!

Ik ben zooooo bang dat we nu weer 3 week ellende krijgen en dat trek ik echt even niet hoor!

help,wat moet ik doen,weer naar haar oude schema?

haar schema nu is:

8/8.30: eerste fles, pap 200

12.00: fles 200

15.00: fruit(2 stuks of heel potje vanaf 6 maand)

17.00: groente(als ze niet alle groente eet,krijgt ze als aanvulling een fles)

19.00/19.30: fles pap 200

groet marjolein(mv lianne 13-05)

ik weet niet hoor maar zit er niet veel tijd tussen de ochtendvoedingen. Bijna 4 uur terwijl er de rest van de dag maar 2 of 3 uur tussen zit.
Misschien zou je 's ochtends een stuk fruit om een uur of 10 kunnen proberen en dan het andere stuk fruit gewoon om 15.00.
Want om 17.00 krijgt ze ook alweer avondeten.
Zou er zelf denk ik al moeite mee hebben zoveel in zo een korte tijd te eten.
Misschien heb je er een goede reden voor om het zo te doen maar ik zou eens proberen 's ochtends ook een hapje te doen. Je zou ook een rijstewafel of zoiets kunnen proberen.
Mijn kleintje is pas 11 weken dus zoveel verstand heb ik er niet van maar ik heb op een kdv stage gelopen. En daar was het altijd (even diep nadenken)
10.00 wat kleins.
12.00   eten
 daarna naar bed
15.00 weer wat kleins

sterkte ermee

o en nog gefeliciteerd natuurlijk.
Half jaar he het gaat echt zo snel

Ik ben het wel met KaatjeO eens, dat er sohctends bijn a niet gegeten wordt en smiddags erg kort op elkaar.

Zou je de fruit idd niet kunnen verdelen? Sochtends een half potje om half 10-10 uur en smiddags een half potje (of de stuks verdelen)?

En kun je de fles van 19.00 niet verzetten naar altijd 19.30. Zo kan ze nog even bijkomen van haar groente en eventueel flesje van 17.00 uur.

En wat de onrust betreft. Ik denk dat zolang je zelf haar schema aanoast ze daar onrustig van wordt. Ze weet niet meer wat ze kan verwachten op de momenten waarbij dat eerst wel was. Misschien kun je haar zelf een schema laten maken? Even aavoelen wat voor je dochter het beste is?

Succes meid!!

X Saskia
mv Rik 19 wk

hoi hoi

bedankt voor jullie reacties!

ja..we hadden eerst het fruit sóchtends,maar dan kreek ze om 12.00 en 16.00 een fles en had ze om 17.00 dus geen trek in de groente.
en tussen 12 en 17.00 zit weer teveel ruimte.
en meestal krijgt ze de 1e fles pas om half 9 (soms zelfs 9 uur) en als je dan om 10 uur alweer fruit moet geven?? word te snel. Om half 11 fruit geven kan ook niet,want dan slaapt ze.

Ook om 19.30 ipv 19.00 is geen optie,want dat houd ze niet vol qua slapen,dan is ze te moe(ook al heeft ze van 17.00-18.00 ook nog geslapen.

kortom...een heel gepuzzel! maar mischien is het idd wel een idee om smorgens en smiddags een half potje te doen.

groet marjolein

Bij Dylano zit er ook maar een uurtje tussen zn flesje en zn groenten hoor.
Dit omdat ik hem niet langer wakkern (kan) houden.
Hij doet het prima zo.
Hij weet gwn dat hij na zn 1ste fles zn fruithapje krijgt.
Rond etenstijd krijgt hij groente.
Bij ons zit er regelmatig 4uur tussen de flessen, hij krijgt 250cc per x.

Groetjes Debby.

Het blijft lastig he. Net als je denkt nu heb ik het !!! moet je je schema weer gaan veranderen
maar dat ze om 10.00 zo huilerig was is dus toch een teken dat ze dan ook wel wat zou lusten denk ik.
Het hoeft ook geen volledige maaltijd te zijn.
Kan toch ook iets kleins wat haar trek stilt tot de fles van 12.00
misschien kun je het ook als echt niks anders werkt dat je het een keer helemaal loslaat.
Laat haar zelf een schema ontwikkelen.
Misschien komt ze dan uitzichzelf wel wat later voor die laatste fles.
Ik zou het nu nog niet te radicaal om gooien als ik jou was.
Je zal toch eerst moeten kijken wat ze met dit nieuwe schema doet
Ik zou niet teruggaan naar het oude maar als ik dan toch weer zou gaan schuiven haar zelf een keer laten aanmodderen
(tot op zekere hoogte uiteraard ze moet niet ineens de nachten niet meer gaan doorslapen bijvoorbeeld).

Terug
Bovenaan